Atea Sverige AB

Recensioner från anställda på Atea Sverige AB

Atea är m en unik arbetsplats. De har en hög arbetsmoral och en bred kompetens. Atea bygger Sverige, ja Norden med IT. Det finns en mänsklig och professionell relation på kontoret samt en unik respekt för varandra. Min arbetsdag är allt från att ta emot besökare i receptionen, svara på mejl rörande kontoret, konferensrum och fastighet till att skriva rapporter, avtal med leverantörer till att inreda och möblera avdelningar. Arbetsplatsen är omväxlande och rolig. Högt i tak och ofta högt tempo.
Det är vissa specifica saker som behöver göras varje dag, men också andra speciella arbetsuppgifter. Atea har en väldigt bra och avslappnad ställning vilket gör att man älskar att komma till jobbet.
Att arbeta som konsult på Atea skapar goda möjligheter att vidareutvecklas både på ett professionellt plan men också på ett personligt plan. Olika kunder ger olika utmaningar och man växer med uppgiften. En bra ledning centralt, regionalt och lokalt tillsammans med en bra företagskultur gör arbetsplatsen attraktiv.
Inspirerande möten med underbara kunder och kunder som kräver att man tänker framåt. Utmanande med härliga arbetskamrater. Frihet med mycket ansvar vilket gör att man tar i och arbetar otroligt mycket. Spännande att kunna agera och förändra kunderna och sig själv.
Rätt så stressiga dagar men lätt att ta till sig uppgifter, lärt mig att köra truck samt hur man ska packa och skanna olika föremål. Trevliga ledare som kan sina uppgifter och trevlig arbetsmiljö med vänliga arbetskamrater som är villiga att hjälpa ifall det behövs.
Det är kul att jobba på Atea. Det är ett framåtriktat bolag med bra värderingar. Folk är både trevliga och duktiga. Sedan så är det förstås så att de använder detta för att hålla kvar folk och hålla ner löner. De har en del att jobba på när det gäller jämställdhet.
Fördelar
Fantastiska event
Nackdelar
Jämställdhet
Jag har byt Atea pga försöka något annat och pga lön. Annars Atea är en riktigt bra arbetsplats.
Aldrig har jag varit på en arbetsplats där alla är värderingsfria gentemot vem man är. Istället värderas arbetsmoral, lojalitet och produktion. Precis enligt min föreställning om var arbete ska handla om.
Fördelar
Lunchrummet förvånar med sin modernitet
Nackdelar
Högljutt
Frihet under ansvar,bra arbetskollegor,bra närmsta chef m.m Helt enkelt en kanon arbetsplats.
Fördelar
Frihet under ansvar
If you like to work in a redundant workplace, this is the place for you. I just feel that my talents were not being developed and i did not have a chance to grow.
Atea är byggt på en stark kultur och sina värderingar. Dessa värderingar är inte bara ord utan något som verkligen genomsyrar hela företaget.
Har lärt mig massor av nya saker och fått sätta mig in i olika tekniska problem allt från enklare till svårare. Många utmaningar som resulterar i bra erfarenheter för framtiden.
Ett fantastiskt kundunderlag som gör att man kan vinna dom största kunderna och alltid har referenser som skapar efterfrågan. Mycket coaching av säljarna för att skapa perfekta anbud och svar på offentliga upphandlingar som vinner. En typsik arbetsdag innehåller möten med kund om behov och förväntningar samt dialog med teamet om hur vi skapar bästa anbudet. Fördelning av uppgifterna och coachning av teamet mot målet. Möte i ledningsgruppen om hur vi tar nästa steg. Jag har lärt mig att coacha teamdeltagarna till att nå bättre resultat och tillväxt. Ateas ledning är proaktiv och förändringsvilliga vilket skapar underlag för utveckling. Mina kollegor på Atea är allt som oftast hjälpsamma och säljinriktade. Det svåraste med jobbet har varit att etablera Impact Europe AB inom Atea och få stöd för entreprenadleveransen i dom ekonomiska styrsystemen som Atea har. Ateas bredd och styrka på marknaden har varit det bästa av jobbet för Ateas varumärke gör skillnad mot nya kunder. Att vi lyckats med entreprenadverksamheten trots utmaningarna.
Fördelar
Ateas arrangerade möten som skapar nya kundämnen
Nackdelar
Oflexibelt ekonomistyrningssystem för entreprenadleverans
Arbetsdagarna är väldigt varierande. Allt från strategiska frågor och planering till operativt arbete med förberedelser, administration, analyser inför t.ex presentationer för olika målgrupper, delprojektgrupper, genomföranden av olika projekt och uppföljning/ reflektion/ analys.
Fördelar
Bra laganda och frihet under ansvar med fokus på resultat
Nackdelar
Dålig balans mellan insats och ersättning/förmåner
En vanlig dag på jobbet är att gå igenom alla ärenden så att det blir riktigt och rätt ingen dag ser den andra lik vilket är kul, det som kan vara lite klurigt ibland att man får ta reda på mycket själv som man inte vet, men det ser jag inte som en nackdel. Plus att man har en bra arbetsmiljö på arbetet det är en väldig viktig bit tycker jag
Fördelar
Kan om man behöver arbeta hemmifrån ett stort plus
Arbetade som Tekniker hos olika företag i Örebro. Anställningen avslutades för arbetsbrist. Fanns ej uppdrag.
Fördelar
Fritt, Eget ansvar
Nackdelar
Fanns inga nackdelar.