AstraZeneca

AstraZeneca – recensioner om Balans mellan arbete och fritid

4.1Lön och förmåner

Hittade 41 recensioner som matchade sökningenVisa alla 2,120 recensioner

Utmanande, respektfull miljö

Ett verkligt globalt företag med många utmaningar att få ta tag i. Både stora doser frihet (utifrån ramen att det är en myndighetsreglerad bransch) och ansvar. Goda möjligheter att byta roll internt. Stor respekt för medarbetaren från företagets sida och ett ambitiöst miljöarbete. Och inte minst - att veta att det man gör verkligen förändrar livet till det bättre för millioner patienter runt om i världen!

Inspiring and open work environment

At AstraZeneca I get to try new things, develop myself and I am given responsibilities. It is fantastic to be around so many smart and creative people and I truly have great colleagues from all over the world. I also love the fact that we can do sports in our gym facility during lunch hour. It´s really all about work-life balance at AstraZeneca and seeing your needs.

Bästa arbetsgivare jag haft och med rätt värdegrunder

Roligt, fritt engagerande och utvecklande arbete med bra chefer, utvecklingsmöjligheter och stor förståelse för balans mellan arbete och fritid/familj.

Snabbt att utföra

Bra arbetsplats i helhet. Högt tempo på arbetsplats men mycket interaktion med kollegor och chefer.

Bra men hårt styrt

Bra organisation men är hårt styrt. Passar en del folk. Personligen vill jag ha lite mer frihet.

Mycket bra företag 1999-2009

Mellan 1999-2009 det bästa företag jag arbetat på.

Fördelar

Bra ledarskap, bra företagskultur, roliga och intressanta arbetsuppgifter, hela tiden en utveckling av arbetsuppgifter och personal, höga krav och belöning vid god arbetsinsats

Nackdelar

Hög press uppstod när läkemedelsprocessen förkortades

Bra arbetsplats där man kan få bra utvecklingsmöjligheter

Ingen dag är den andra lik. Härliga arbetskamrater och trevliga lokaler gör att det är trevligt att komma till arbetet varje dag.

Fördelar

Att arbeta med människor internationellt

Nackdelar

Finns inga

Mycket bra arbetsplats. Rekommenderas starkt.

Astrazeneca är ett företag som har mycket bra kultur, där frågor som säkerhet, hälsa och miljö prioriteras högt.

Trevliga arbetskamrater

Toppen med gratis parkering Toppen med flextid Toppen med egen butik Toppen att alltid kunna få IT-hjälp varje dag Toppen med hälsobringande aktiviteter: gympa, yoga, spinning e t c

Fördelar

Gratis kaffe/te, kaffemjölk

Nackdelar

ABW

Arbetsplaskultur

Arbetsledarna går från möte till möte, har inte tid att verkligen lära känna sin personal.Vet inte vilka man jobbar med,vilka styrkor personalen har, har fastnat i en spiral av möte och grafer. Underbemanningen finns på många avdelningar

Fördelar

Olika skiftformer, timecare på flera avdelningar

Nackdelar

Man är trött på fritiden, jobbar man eftermidags skifter har man inte mycke social liv

trångt liten kök

Det Var trevlig och smidigt då vi serverade över 150 gäster på lunchen. vissa dagar är jobbet väldigt stressigt men för den som gillar stress är jobbet perfekt. köket var liten och trångt det var nackdelen.

Fördelar

Gratis lunch

Nackdelar

trångt kök.

Bästa arbetsgivare

AstraZeneca har varit min huvudsakliga arbetsgivare och jag har alltid trivts enormt bra. Företaget har gett mig möjlighet att utvecklas under åren och har fått möjlighet att bygga upp ett brett nätverk och kontakter både internt och Globalt.

Produktiv och rolig arbetsplats.

En arbetsgivare som ger dig möjlighet att utvecklas.

A very flexible working environment

The chore hours of working is between 9-3 then you can choose whichever time you want to work throughout the day. You can sit wherever in the building as long as you can find a work station. AstraZeneca is a international working place which is really great. My job felt quite free and learnt something new every day.

Fördelar

Working hours and flexibility

Nackdelar

Learning new systems that gets updated a lot

Bra arbetskollegor

Generellt sätt en bra arbetställe att jobba i. Det är både spännande och intensiv visa dagar, jag arbetar 5 skift och detta gör att man träffar olika personer för det mesta.

Fördelar

Bonus

Nackdelar

Långa resor

Trygg arbetsplats

Trygg arbetsplats, fokus på säkerhet och miljö. Finns många områden där man kan utveckla sin kompetens.

Fördelar

Bonus, extra semesterdagar vid skiftgång

Nackdelar

Lönerna har halkat efter jämfört med konkurrerande företag.

Företaget satsar på utveckling

Typisk arbetsdag: morgonmöte med resultatanalys med hänsyn till företagets grundvärderingar; planering, möten, analyser av avvikelser.

Fördelar

Gratis gym nära arbetsplats. En anställd kan ta med sig tre personer till gymmet

Mycket ansvar

Det har uppstått semantiska lakuner i särdragsmatrisen.

Fördelar

Hyfsad lön

Nackdelar

Dålig framförhållning

Stimulerande arbetsmiljö

Arbetsmiljön vid Astrazeneca är väldigt stimulerande och möjliggör isamarbete mellan olika avdelningar

Fördelar

trainingsmöjligheter under arbetestid

Personalpolitik

AZ är ett bra företag med bra personalpolitik. Bara chefer och bra arbetskamrater.

Really great company

Working at AZ is great. The company values and culture makes you want to work hard. Great work-life balance. You can learn many new techniques and grow as a scientist.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos AstraZeneca. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

4.1

Baserat på 2,120 omdömen

• AstraZeneca
  • Balans mellan arbete och fritid
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?