AstraZeneca

AstraZeneca – recensioner om Lön och förmåner

4.1Lön och förmåner

Hittade 31 recensioner som matchade sökningenVisa alla 2,120 recensioner

produktive och kommutativ

I mitt arbete har jag genomgående arbetat med kvalitetskontroll av mikrobiologiska samt vana att driva processer. Det har inneburit att göra research, sammanställa, information och analysera provsvar. En vanlig dag började med att delta på morgonmöte och att var sakkunnig i mikrobiologiska frågeställningar. Att självständig planera inom givna ram arbetes upplagning som provtagningar och partikelmättningar av produktionslokaler. Att Bedöma, granska och rapportera och godkänna resultat från mikrobiologiska provtagningar, partikelmättningar var en del av jobbet. Kaliberar instrumenter samt föreslå förbättring förslag av arbetsrutiner var ingick i dagligt arbete.

Mycket bra företag 1999-2009

Mellan 1999-2009 det bästa företag jag arbetat på.

Fördelar

Bra ledarskap, bra företagskultur, roliga och intressanta arbetsuppgifter, hela tiden en utveckling av arbetsuppgifter och personal, höga krav och belöning vid god arbetsinsats

Nackdelar

Hög press uppstod när läkemedelsprocessen förkortades

Mycket bra arbetsplats. Rekommenderas starkt.

Astrazeneca är ett företag som har mycket bra kultur, där frågor som säkerhet, hälsa och miljö prioriteras högt.

Trevliga arbetskamrater

Toppen med gratis parkering Toppen med flextid Toppen med egen butik Toppen att alltid kunna få IT-hjälp varje dag Toppen med hälsobringande aktiviteter: gympa, yoga, spinning e t c

Fördelar

Gratis kaffe/te, kaffemjölk

Nackdelar

ABW

Arbetsplaskultur

Arbetsledarna går från möte till möte, har inte tid att verkligen lära känna sin personal.Vet inte vilka man jobbar med,vilka styrkor personalen har, har fastnat i en spiral av möte och grafer. Underbemanningen finns på många avdelningar

Fördelar

Olika skiftformer, timecare på flera avdelningar

Nackdelar

Man är trött på fritiden, jobbar man eftermidags skifter har man inte mycke social liv

Bra arbetsgäng

Maskinoperatör på hel/halvautomatiska förpackningsmaskiner. Lärde mig och köra truck,beställa material.

trångt liten kök

Det Var trevlig och smidigt då vi serverade över 150 gäster på lunchen. vissa dagar är jobbet väldigt stressigt men för den som gillar stress är jobbet perfekt. köket var liten och trångt det var nackdelen.

Fördelar

Gratis lunch

Nackdelar

trångt kök.

A very flexible working environment

The chore hours of working is between 9-3 then you can choose whichever time you want to work throughout the day. You can sit wherever in the building as long as you can find a work station. AstraZeneca is a international working place which is really great. My job felt quite free and learnt something new every day.

Fördelar

Working hours and flexibility

Nackdelar

Learning new systems that gets updated a lot

Bra arbetskollegor

Generellt sätt en bra arbetställe att jobba i. Det är både spännande och intensiv visa dagar, jag arbetar 5 skift och detta gör att man träffar olika personer för det mesta.

Fördelar

Bonus

Nackdelar

Långa resor

Trygg arbetsplats

Trygg arbetsplats, fokus på säkerhet och miljö. Finns många områden där man kan utveckla sin kompetens.

Fördelar

Bonus, extra semesterdagar vid skiftgång

Nackdelar

Lönerna har halkat efter jämfört med konkurrerande företag.

Harmonisk arbetsmiljö på alla plan

Stimulerande arbetsuppgifter bra ledarskap stor frihet under ansvar

Fördelar

Gratis tillgång till träningslokal/gym

Nackdelar

Lite för stort bolag

Företaget satsar på utveckling

Typisk arbetsdag: morgonmöte med resultatanalys med hänsyn till företagets grundvärderingar; planering, möten, analyser av avvikelser.

Fördelar

Gratis gym nära arbetsplats. En anställd kan ta med sig tre personer till gymmet

Mycket ansvar

Det har uppstått semantiska lakuner i särdragsmatrisen.

Fördelar

Hyfsad lön

Nackdelar

Dålig framförhållning

Ett företag som prioriterar SHM, kvalitet och leverans.

Låter anställda att utvecklas och utveckla arbetsplatsen . Prioriterar Däkerhet, hälso och miljö samt är ett produktiv företag som sätter mål och som låter anställda att förbättra arbetsmetoder och standarder för att nå målet

Fördelar

Betald frukosttider, bonusar

Nackdelar

Ligger lite för långt borts från mitt boende

Hade bra arbetskamrater.

En typisk arbetsdag var helt enkelt att fylla upp flygcontainrar med gods från Astra med truck och för hand. Jag fick lära mig köra motvicktstruck där. Var bara där på sommrarna men hade aldrig problem med någon chef eller något. Hade bra arbetskamrater. Svårast var nog att bygga containrar av galler som ofta var trasiga på ett eller annat sätt så vi fick improvisera lösningar där. Bästa var att jag fick lära mig köra truck även fast jag inte hade truckkort och jag fick lite erfarenhet av lagerjobb. Jag var sommarjobbare.

Det är en ren och bra arbetsmiljö

Jag söker på grund av att jag inte mår bra av att jobba natt.Men min chef vill att jag ska jobba natt. tvåskift fungerar men skulle gärna vilja jobba dag tid

Fördelar

nära till jobbet bra arbetskamrater och ren miljö

Nackdelar

skift natt jobb

Stort företag

Väldigt stort företag. Trevliga kollegor och skön stämning.

Fördelar

Bonus och försäkringar

Nackdelar

Arbetstiden

arbetsmiljön var mycket god

Arbetet på Astra var både utmanade och utvecklande många fina arbetskamrater genom åren Jobbet kunde vara stressigt vid vissa tillfällen då producktions tackten var hög. Pappers hanteringen var nog den svåraste delen av jobbet Den bästa delen var jobbar kompisarna och friheten som transportör men under ansvar

Fördelar

gratis medecin/företagshälso vård

Nackdelar

parkering vid skift gång

AstraZeneca är ett framgångsrikt företag med fantastiska medarbetare!

En dag på AstraZeneca var oftast olika i sitt innehåll. Det kunde vara allt från kritska incidenter till strategiska funderingar kring AstraZeneca och IT. Alla mina arbetskollegor, varav flera är mina vänner, var alltid beredda att hjälpa till med sin kunskap och/eller tid. AstraZeneca är en sann global organisation med ett distribuerat ansvar för just ditt område. En typisk arbetsgrupp kunde bestå av personer från olika världsdelar och tillhöra antingen AstraZeneca eller någon av dess samarbetspartners. Alla med samma känsla för att göra det bästa för AstraZeneca.

Fördelar

Bonus, sjukvårdsförsäkring, personalbil

Rolig och omväxlande

Typisk arbetsdag sköta driften på kolfiltret. Ingen dag är den andra lik händer olika saker varje dag man får felsöka varje dag. Vi tar i mot ADR-transporter, återvinner lösningsmedel. Många projektmöten att gå på nästan dagligen. Jag har lärt mig mycket inom alla år, jag har arbetat inom många olika roller. Ledning arbetar efter lean. Mina arbetskollegor vi har nära samarbete. Jag ser inga svårigheter inom mitt jobb, ser bara möjligheter. Bästa delen är att AZ ser möjligheter inom de anställda.

Fördelar

Bonus

Mycket bra arbetsgivare

De bästa förmånerna kombinerat med bra kollegor och utvecklingsmöjligheter gör AZ till en toppenbra arbetsgivare.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos AstraZeneca. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

4.1

Baserat på 2,120 omdömen