AstraZeneca

AstraZeneca – recensioner om Ledarskap

Hittade 35 recensioner som matchade sökningenVisa alla 2,120 recensioner

Bästa arbetsgivare jag haft och med rätt värdegrunder

Roligt, fritt engagerande och utvecklande arbete med bra chefer, utvecklingsmöjligheter och stor förståelse för balans mellan arbete och fritid/familj.

Stressig miljö men utvecklande

Negativa aspekter: Stressig men utvecklande. Mycket fokus på brandkårsutryckningar samt att det läggs väldigt lite tid på att göra långsiktiga förbättringar. Positiva aspekter: Trevliga kollegor.

Utmanande men rolig arbetsplats

Mycket samarbete mellan anställda. Jag gillar att jobba i läkemedelsbranschen på grund av att målet är att förbättra livsstandarden för världens befolkning.

Fördelar

Gym

produktive och kommutativ

I mitt arbete har jag genomgående arbetat med kvalitetskontroll av mikrobiologiska samt vana att driva processer. Det har inneburit att göra research, sammanställa, information och analysera provsvar. En vanlig dag började med att delta på morgonmöte och att var sakkunnig i mikrobiologiska frågeställningar. Att självständig planera inom givna ram arbetes upplagning som provtagningar och partikelmättningar av produktionslokaler. Att Bedöma, granska och rapportera och godkänna resultat från mikrobiologiska provtagningar, partikelmättningar var en del av jobbet. Kaliberar instrumenter samt föreslå förbättring förslag av arbetsrutiner var ingick i dagligt arbete.

Snabbt att utföra

Bra arbetsplats i helhet. Högt tempo på arbetsplats men mycket interaktion med kollegor och chefer.

Mycket bra företag 1999-2009

Mellan 1999-2009 det bästa företag jag arbetat på.

Fördelar

Bra ledarskap, bra företagskultur, roliga och intressanta arbetsuppgifter, hela tiden en utveckling av arbetsuppgifter och personal, höga krav och belöning vid god arbetsinsats

Nackdelar

Hög press uppstod när läkemedelsprocessen förkortades

Riktigt bra arb

Kompetent personal. En arbetsplats man kan växa på.

Mycket bra arbetsplats. Rekommenderas starkt.

Astrazeneca är ett företag som har mycket bra kultur, där frågor som säkerhet, hälsa och miljö prioriteras högt.

Nedåtgående spiral.

Sämre trivsel och ledarskap genom åren. Nedåtgående spiral, sämre personal politik!

Fördelar

Nej

Nackdelar

Opersonlig personalpolitik.

Arbetsplaskultur

Arbetsledarna går från möte till möte, har inte tid att verkligen lära känna sin personal.Vet inte vilka man jobbar med,vilka styrkor personalen har, har fastnat i en spiral av möte och grafer. Underbemanningen finns på många avdelningar

Fördelar

Olika skiftformer, timecare på flera avdelningar

Nackdelar

Man är trött på fritiden, jobbar man eftermidags skifter har man inte mycke social liv

trångt liten kök

Det Var trevlig och smidigt då vi serverade över 150 gäster på lunchen. vissa dagar är jobbet väldigt stressigt men för den som gillar stress är jobbet perfekt. köket var liten och trångt det var nackdelen.

Fördelar

Gratis lunch

Nackdelar

trångt kök.

Bra arbetsplats

Bra arbetsplats, men arbetsledningen var inte den bästa då.

Harmonisk arbetsmiljö på alla plan

Stimulerande arbetsuppgifter bra ledarskap stor frihet under ansvar

Fördelar

Gratis tillgång till träningslokal/gym

Nackdelar

Lite för stort bolag

Företaget satsar på utveckling

Typisk arbetsdag: morgonmöte med resultatanalys med hänsyn till företagets grundvärderingar; planering, möten, analyser av avvikelser.

Fördelar

Gratis gym nära arbetsplats. En anställd kan ta med sig tre personer till gymmet

Stimulerande arbetsmiljö

Arbetsmiljön vid Astrazeneca är väldigt stimulerande och möjliggör isamarbete mellan olika avdelningar

Fördelar

trainingsmöjligheter under arbetestid

Nackdelar

Ett företag som prioriterar SHM, kvalitet och leverans.

Låter anställda att utvecklas och utveckla arbetsplatsen . Prioriterar Däkerhet, hälso och miljö samt är ett produktiv företag som sätter mål och som låter anställda att förbättra arbetsmetoder och standarder för att nå målet

Fördelar

Betald frukosttider, bonusar

Nackdelar

Ligger lite för långt borts från mitt boende

Personalpolitik

AZ är ett bra företag med bra personalpolitik. Bara chefer och bra arbetskamrater.

Bra arbetsgivare överlag, men skulle kunna vara bättre på att ta tillvara medarbetas kompetens/erfarenhet.

Ges möjlighet till stimulerande arbetsuppgifter. Ledarskapet i form av petsonalutveckling kan bli bättre. I dag läggs extremt mycket på individen självt om man inte har turen att någon chef hjälper en framåt. Ibland kan det kännas som att man spelar med folk som schackpjäser, dvs man sätter folk där man tycker de passar utan hänsyn till individens egen önskan att komma vidare.

Fördelar

Stort företag med möjlighet att vidareutveckla sig inom företaget

Nackdelar

Att ta till vara på erfarenhet/kompetens på ett effektivt sätt.

Hade bra arbetskamrater.

En typisk arbetsdag var helt enkelt att fylla upp flygcontainrar med gods från Astra med truck och för hand. Jag fick lära mig köra motvicktstruck där. Var bara där på sommrarna men hade aldrig problem med någon chef eller något. Hade bra arbetskamrater. Svårast var nog att bygga containrar av galler som ofta var trasiga på ett eller annat sätt så vi fick improvisera lösningar där. Bästa var att jag fick lära mig köra truck även fast jag inte hade truckkort och jag fick lite erfarenhet av lagerjobb. Jag var sommarjobbare.

Det är en ren och bra arbetsmiljö

Jag söker på grund av att jag inte mår bra av att jobba natt.Men min chef vill att jag ska jobba natt. tvåskift fungerar men skulle gärna vilja jobba dag tid

Fördelar

nära till jobbet bra arbetskamrater och ren miljö

Nackdelar

skift natt jobb

arbetsmiljön var mycket god

Arbetet på Astra var både utmanade och utvecklande många fina arbetskamrater genom åren Jobbet kunde vara stressigt vid vissa tillfällen då producktions tackten var hög. Pappers hanteringen var nog den svåraste delen av jobbet Den bästa delen var jobbar kompisarna och friheten som transportör men under ansvar

Fördelar

gratis medecin/företagshälso vård

Nackdelar

parkering vid skift gång

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos AstraZeneca. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

4.1

Baserat på 2,120 omdömen