AstraZeneca

AstraZeneca – recensioner om Jobbsäkerhet och befordran

3.4Jobbsäkerhet och befordran

Hittade 19 recensioner som matchade sökningenVisa alla 2,120 recensioner

Bästa arbetsgivare jag haft och med rätt värdegrunder

Roligt, fritt engagerande och utvecklande arbete med bra chefer, utvecklingsmöjligheter och stor förståelse för balans mellan arbete och fritid/familj.

Mycket bra företag 1999-2009

Mellan 1999-2009 det bästa företag jag arbetat på.

Fördelar

Bra ledarskap, bra företagskultur, roliga och intressanta arbetsuppgifter, hela tiden en utveckling av arbetsuppgifter och personal, höga krav och belöning vid god arbetsinsats

Nackdelar

Hög press uppstod när läkemedelsprocessen förkortades

Bra arbetsplats där man kan få bra utvecklingsmöjligheter

Ingen dag är den andra lik. Härliga arbetskamrater och trevliga lokaler gör att det är trevligt att komma till arbetet varje dag.

Fördelar

Att arbeta med människor internationellt

Nackdelar

Finns inga

Mycket bra arbetsplats. Rekommenderas starkt.

Astrazeneca är ett företag som har mycket bra kultur, där frågor som säkerhet, hälsa och miljö prioriteras högt.

Arbetsplaskultur

Arbetsledarna går från möte till möte, har inte tid att verkligen lära känna sin personal.Vet inte vilka man jobbar med,vilka styrkor personalen har, har fastnat i en spiral av möte och grafer. Underbemanningen finns på många avdelningar

Fördelar

Olika skiftformer, timecare på flera avdelningar

Nackdelar

Man är trött på fritiden, jobbar man eftermidags skifter har man inte mycke social liv

Trygg arbetsplats

Trygg arbetsplats, fokus på säkerhet och miljö. Finns många områden där man kan utveckla sin kompetens.

Fördelar

Bonus, extra semesterdagar vid skiftgång

Nackdelar

Lönerna har halkat efter jämfört med konkurrerande företag.

Företaget satsar på utveckling

Typisk arbetsdag: morgonmöte med resultatanalys med hänsyn till företagets grundvärderingar; planering, möten, analyser av avvikelser.

Fördelar

Gratis gym nära arbetsplats. En anställd kan ta med sig tre personer till gymmet

Really great company

Working at AZ is great. The company values and culture makes you want to work hard. Great work-life balance. You can learn many new techniques and grow as a scientist.

Bra arbetsgivare överlag, men skulle kunna vara bättre på att ta tillvara medarbetas kompetens/erfarenhet.

Ges möjlighet till stimulerande arbetsuppgifter. Ledarskapet i form av petsonalutveckling kan bli bättre. I dag läggs extremt mycket på individen självt om man inte har turen att någon chef hjälper en framåt. Ibland kan det kännas som att man spelar med folk som schackpjäser, dvs man sätter folk där man tycker de passar utan hänsyn till individens egen önskan att komma vidare.

Fördelar

Stort företag med möjlighet att vidareutveckla sig inom företaget

Nackdelar

Att ta till vara på erfarenhet/kompetens på ett effektivt sätt.

Hade bra arbetskamrater.

En typisk arbetsdag var helt enkelt att fylla upp flygcontainrar med gods från Astra med truck och för hand. Jag fick lära mig köra motvicktstruck där. Var bara där på sommrarna men hade aldrig problem med någon chef eller något. Hade bra arbetskamrater. Svårast var nog att bygga containrar av galler som ofta var trasiga på ett eller annat sätt så vi fick improvisera lösningar där. Bästa var att jag fick lära mig köra truck även fast jag inte hade truckkort och jag fick lite erfarenhet av lagerjobb. Jag var sommarjobbare.

Mycket bra arbetsgivare

De bästa förmånerna kombinerat med bra kollegor och utvecklingsmöjligheter gör AZ till en toppenbra arbetsgivare.

Analytisk kemi

Metodutveckling och analyser av läkemedel och substanser. Systemadministration av kromatodrafidatasystem

trevliga kamrater

många interna utbildningar. att jobba skift nätterna. truckkort.

Fördelar

gratis kaffe

Nackdelar

skift arbete 5 skift

Stimulerande och utvecklande

Som Business Analyst har jag agerat som länk mellan slutanvändare och extern IT-leverantör. Drivit systemändringar genom att samla in krav, specificerat ändringsönskemålen i Solution Manager, granskat lösningsförslag och utfört programtester. Inför leverans utfört skrivit testscript i HP ALM och tillsammans med användarorganisationen utfört acceptanstester. Planerat driftsättning och utbildat superuser Med mina SQL-kunskaper har jag även stöttat verksamheten genom att ta ut Ad Hoc rapporter ur databasen. Svåraste delen har varit att lära sig hantera externa leverantören p.g.a stora kulturskillnader.

Fördelar

Bra arbetstider och förmåner

Nackdelar

Svårt att hävda sig i konkurrensen med kollegor och ledning utanför Sverige

Unionens skyddsombud

Engagerade arbetskamrater, chefer, bonusar, utvärderingar, arbetstrygghet, kurser, vidareutbildning, mångfald.

Fördelar

Utveckling och uppskattning

Nackdelar

Omorganisationer. Securitas tog över växeln 2011.

Nice working environment with many interesting people

-Wide range of departments for drug discovery-Many interesting people with lots of experience in developing drugs

Getting paid for having fun!!!

As a synthetic chemist it's an excellent place to work with challenging and varied problems to solve on a daily basis. Excellent equipment and resources and bright, motivated colleagues. Very little hierarchy/ prestige . everyone gets stuck in and is friendly and approachable. Stimulating to see chemistry you've worked on for months being put into practice on a large scale to delivaer substance for clinical programs; to be able to influence the cost of a new drug and to be able to fully use one's chemical skills and knowledge.

Fördelar

good work-life balance

AZ är en bra arbetsgivare med sunda värderingar trots nedläggning.

Jag är anställd på visstid från januari 2011 tom dec 2012 som längst. Jag kan inte bli förlängd eller tillsvidareanställd då företaget lägger ner stora delar av verksamheten. *Jag har hand om de frågor som personal har angående förtur. Jag bevakar de som är övertaliga och hjälper rekryterarna hålla ordning på vilka det är osv. Jag kontaktar företag och är med i en projektgrupp som ansvarar för arbetsmarknadsdagar som AZ har i september. *Mina kollegor är rekryterare och annan HR personal, mina kunder är anställda på företaget och cheferna som rekryterar. *Svåraste delen är att pendla till Södertälje varje dag. *Den bästa delen är att få chans att se en annan företagskultur än dem jag har jobbat i tidigare, dvs mindre entreprenörsföretag.

Fördelar

bonus, traning, friskvårdsförsäkring, öppet klimat, högt i tak.

Nackdelar

att det inte är en fast tjänst och ingen framtid. att företaget inte finns i stockholm.

bra miljö och goda arbetsvanor

arbetade genom systemet via datorn, aktivitet för hälsa o fysisk, goda kollegor och bra miljö samt tryggt och bekväm arbetsmiljö. lärde mig SAP systemet och hade en organiserad ledning samt positiva och sociala kollegor. dagen då min praktik tog slut. att få va där och jobba.

Fördelar

bra inverkan och trygg arbete

Nackdelar

att man bara hade en viss tid där.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos AstraZeneca. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

4.1

Baserat på 2,120 omdömen