AstraZeneca

AstraZeneca – recensioner om Kultur

Hittade 49 recensioner som matchade sökningenVisa alla 2,128 recensioner

AstraZenca var mycket rolig att arbetas hos inom IT

Mitt IT arbete på Astrazeneca var avslappnad, professionellt samt hög tempo samtidigt. Om det blev stress fick jag ta hur mycket paus som jag behövde, och återgå till jobbet efter stressed var över. Jag rekommenderar AstraZeneca med 5/5 stjärnor som arbetsmiljö, mat i kafterian, samt trevlig kollegor och raster / fikapauser.

Fördelar

Trevlig arbetsmiljö + det godaste lunch rätterna jag smakat på ett bolag med färska ingredienser.

Nackdelar

Ibland behövde vi arbeta nattpass, till exempel 2:30 på natten söndag till måndag.

Bra kollegor

Innehållet i annonser återspeglar inte alltid arbetet

Stressig miljö men utvecklande

Negativa aspekter: Stressig men utvecklande. Mycket fokus på brandkårsutryckningar samt att det läggs väldigt lite tid på att göra långsiktiga förbättringar. Positiva aspekter: Trevliga kollegor.

Utmanande, respektfull miljö

Ett verkligt globalt företag med många utmaningar att få ta tag i. Både stora doser frihet (utifrån ramen att det är en myndighetsreglerad bransch) och ansvar. Goda möjligheter att byta roll internt. Stor respekt för medarbetaren från företagets sida och ett ambitiöst miljöarbete. Och inte minst - att veta att det man gör verkligen förändrar livet till det bättre för millioner patienter runt om i världen!

Bästa arbetsgivare jag haft och med rätt värdegrunder

Roligt, fritt engagerande och utvecklande arbete med bra chefer, utvecklingsmöjligheter och stor förståelse för balans mellan arbete och fritid/familj.

Utmanande men rolig arbetsplats

Mycket samarbete mellan anställda. Jag gillar att jobba i läkemedelsbranschen på grund av att målet är att förbättra livsstandarden för världens befolkning.

Fördelar

Gym

Snabbt att utföra

Bra arbetsplats i helhet. Högt tempo på arbetsplats men mycket interaktion med kollegor och chefer.

Mycket bra företag 1999-2009

Mellan 1999-2009 det bästa företag jag arbetat på.

Fördelar

Bra ledarskap, bra företagskultur, roliga och intressanta arbetsuppgifter, hela tiden en utveckling av arbetsuppgifter och personal, höga krav och belöning vid god arbetsinsats

Nackdelar

Hög press uppstod när läkemedelsprocessen förkortades

Riktigt bra arb

Kompetent personal. En arbetsplats man kan växa på.

Bra arbetsplats där man kan få bra utvecklingsmöjligheter

Ingen dag är den andra lik. Härliga arbetskamrater och trevliga lokaler gör att det är trevligt att komma till arbetet varje dag.

Fördelar

Att arbeta med människor internationellt

Nackdelar

Finns inga

Mycket bra arbetsplats. Rekommenderas starkt.

Astrazeneca är ett företag som har mycket bra kultur, där frågor som säkerhet, hälsa och miljö prioriteras högt.

Trevliga arbetskamrater

Toppen med gratis parkering Toppen med flextid Toppen med egen butik Toppen att alltid kunna få IT-hjälp varje dag Toppen med hälsobringande aktiviteter: gympa, yoga, spinning e t c

Fördelar

Gratis kaffe/te, kaffemjölk

Nackdelar

ABW

Nedåtgående spiral.

Sämre trivsel och ledarskap genom åren. Nedåtgående spiral, sämre personal politik!

Fördelar

Nej

Nackdelar

Opersonlig personalpolitik.

One of the best company to work

One of the best place to work. I could able to work with many cross functional team with very productive outcomes leading to a Nature publication. One of the best company to work.

Arbetsplaskultur

Arbetsledarna går från möte till möte, har inte tid att verkligen lära känna sin personal.Vet inte vilka man jobbar med,vilka styrkor personalen har, har fastnat i en spiral av möte och grafer. Underbemanningen finns på många avdelningar

Fördelar

Olika skiftformer, timecare på flera avdelningar

Nackdelar

Man är trött på fritiden, jobbar man eftermidags skifter har man inte mycke social liv

trångt liten kök

Det Var trevlig och smidigt då vi serverade över 150 gäster på lunchen. vissa dagar är jobbet väldigt stressigt men för den som gillar stress är jobbet perfekt. köket var liten och trångt det var nackdelen.

Fördelar

Gratis lunch

Nackdelar

trångt kök.

Bra arbetsplats

Bra arbetsplats, men arbetsledningen var inte den bästa då.

Bra arbetskollegor

Generellt sätt en bra arbetställe att jobba i. Det är både spännande och intensiv visa dagar, jag arbetar 5 skift och detta gör att man träffar olika personer för det mesta.

Fördelar

Bonus

Nackdelar

Långa resor

Trygg arbetsplats

Trygg arbetsplats, fokus på säkerhet och miljö. Finns många områden där man kan utveckla sin kompetens.

Fördelar

Bonus, extra semesterdagar vid skiftgång

Nackdelar

Lönerna har halkat efter jämfört med konkurrerande företag.

Harmonisk arbetsmiljö på alla plan

Stimulerande arbetsuppgifter bra ledarskap stor frihet under ansvar

Fördelar

Gratis tillgång till träningslokal/gym

Nackdelar

Lite för stort bolag

Maskinoperatör

Bra och kompetenta arbetskamrater, men väldigt svårt att genomföra förändringar.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos AstraZeneca. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

4.1

Baserat på 2,128 omdömen