AstraZeneca

Recensioner från anställda på AstraZeneca

Hittade 68 recensioner som matchade sökningenVisa alla 2,106 recensioner

Bra kollegor

Innehållet i annonser återspeglar inte alltid arbetet

ansvarsfull arbete

Jobbet är att följa rutiner . Samarbete är jätteviktig

Stressig miljö men utvecklande

Negativa aspekter: Stressig men utvecklande. Mycket fokus på brandkårsutryckningar samt att det läggs väldigt lite tid på att göra långsiktiga förbättringar. Positiva aspekter: Trevliga kollegor.

Utmanande, respektfull miljö

Ett verkligt globalt företag med många utmaningar att få ta tag i. Både stora doser frihet (utifrån ramen att det är en myndighetsreglerad bransch) och ansvar. Goda möjligheter att byta roll internt. Stor respekt för medarbetaren från företagets sida och ett ambitiöst miljöarbete. Och inte minst - att veta att det man gör verkligen förändrar livet till det bättre för millioner patienter runt om i världen!

Inspiring and open work environment

At AstraZeneca I get to try new things, develop myself and I am given responsibilities. It is fantastic to be around so many smart and creative people and I truly have great colleagues from all over the world. I also love the fact that we can do sports in our gym facility during lunch hour. It´s really all about work-life balance at AstraZeneca and seeing your needs.

Bästa arbetsgivare jag haft och med rätt värdegrunder

Roligt, fritt engagerande och utvecklande arbete med bra chefer, utvecklingsmöjligheter och stor förståelse för balans mellan arbete och fritid/familj.

Utmanande men rolig arbetsplats

Mycket samarbete mellan anställda. Jag gillar att jobba i läkemedelsbranschen på grund av att målet är att förbättra livsstandarden för världens befolkning.

Fördelar

Gym

produktive och kommutativ

I mitt arbete har jag genomgående arbetat med kvalitetskontroll av mikrobiologiska samt vana att driva processer. Det har inneburit att göra research, sammanställa, information och analysera provsvar. En vanlig dag började med att delta på morgonmöte och att var sakkunnig i mikrobiologiska frågeställningar. Att självständig planera inom givna ram arbetes upplagning som provtagningar och partikelmättningar av produktionslokaler. Att Bedöma, granska och rapportera och godkänna resultat från mikrobiologiska provtagningar, partikelmättningar var en del av jobbet. Kaliberar instrumenter samt föreslå förbättring förslag av arbetsrutiner var ingick i dagligt arbete.

Snabbt att utföra

Bra arbetsplats i helhet. Högt tempo på arbetsplats men mycket interaktion med kollegor och chefer.

Bra men hårt styrt

Bra organisation men är hårt styrt. Passar en del folk. Personligen vill jag ha lite mer frihet.

Mycket bra företag 1999-2009

Mellan 1999-2009 det bästa företag jag arbetat på.

Fördelar

Bra ledarskap, bra företagskultur, roliga och intressanta arbetsuppgifter, hela tiden en utveckling av arbetsuppgifter och personal, höga krav och belöning vid god arbetsinsats

Nackdelar

Hög press uppstod när läkemedelsprocessen förkortades

Riktigt bra arb

Kompetent personal. En arbetsplats man kan växa på.

Bra arbetsplats där man kan få bra utvecklingsmöjligheter

Ingen dag är den andra lik. Härliga arbetskamrater och trevliga lokaler gör att det är trevligt att komma till arbetet varje dag.

Fördelar

Att arbeta med människor internationellt

Nackdelar

Finns inga

Mycket bra arbetsplats. Rekommenderas starkt.

Astrazeneca är ett företag som har mycket bra kultur, där frågor som säkerhet, hälsa och miljö prioriteras högt.

Trevliga arbetskamrater

Toppen med gratis parkering Toppen med flextid Toppen med egen butik Toppen att alltid kunna få IT-hjälp varje dag Toppen med hälsobringande aktiviteter: gympa, yoga, spinning e t c

Fördelar

Gratis kaffe/te, kaffemjölk

Nackdelar

ABW

Nedåtgående spiral.

Sämre trivsel och ledarskap genom åren. Nedåtgående spiral, sämre personal politik!

Fördelar

Nej

Nackdelar

Opersonlig personalpolitik.

One of the best company to work

One of the best place to work. I could able to work with many cross functional team with very productive outcomes leading to a Nature publication. One of the best company to work.

Jobb

Roligt och ett trevligt jobb där man är med och räddarliv.

Arbetsplaskultur

Arbetsledarna går från möte till möte, har inte tid att verkligen lära känna sin personal.Vet inte vilka man jobbar med,vilka styrkor personalen har, har fastnat i en spiral av möte och grafer. Underbemanningen finns på många avdelningar

Fördelar

Olika skiftformer, timecare på flera avdelningar

Nackdelar

Man är trött på fritiden, jobbar man eftermidags skifter har man inte mycke social liv

Bra arbetsgäng

Maskinoperatör på hel/halvautomatiska förpackningsmaskiner. Lärde mig och köra truck,beställa material.

trångt liten kök

Det Var trevlig och smidigt då vi serverade över 150 gäster på lunchen. vissa dagar är jobbet väldigt stressigt men för den som gillar stress är jobbet perfekt. köket var liten och trångt det var nackdelen.

Fördelar

Gratis lunch

Nackdelar

trångt kök.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos AstraZeneca. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

4.1

Baserat på 2,106 omdömen