Knapp för att spela YouTube-video
AstraZeneca

Recensioner från anställda på AstraZeneca

Innehållet i annonser återspeglar inte alltid arbetet
Negativa aspekter: Stressig men utvecklande. Mycket fokus på brandkårsutryckningar samt att det läggs väldigt lite tid på att göra långsiktiga förbättringar.
Positiva aspekter: Trevliga kollegor.
Ett verkligt globalt företag med många utmaningar att få ta tag i. Både stora doser frihet (utifrån ramen att det är en myndighetsreglerad bransch) och ansvar. Goda möjligheter att byta roll internt. Stor respekt för medarbetaren från företagets sida och ett ambitiöst miljöarbete.
Och inte minst - att veta att det man gör verkligen förändrar livet till det bättre för millioner patienter runt om i världen!
At AstraZeneca I get to try new things, develop myself and I am given responsibilities. It is fantastic to be around so many smart and creative people and I truly have great colleagues from all over the world. I also love the fact that we can do sports in our gym facility during lunch hour. It´s really all about work-life balance at AstraZeneca and seeing your needs.
Roligt, fritt engagerande och utvecklande arbete med bra chefer, utvecklingsmöjligheter och stor förståelse för balans mellan arbete och fritid/familj.
Mycket samarbete mellan anställda. Jag gillar att jobba i läkemedelsbranschen på grund av att målet är att förbättra livsstandarden för världens befolkning.
Fördelar
Gym
I mitt arbete har jag genomgående arbetat med kvalitetskontroll av mikrobiologiska samt vana att driva processer. Det har inneburit att göra research, sammanställa, information och analysera provsvar.
En vanlig dag började med att delta på morgonmöte och att var sakkunnig i mikrobiologiska frågeställningar. Att självständig planera inom givna ram arbetes upplagning som provtagningar och partikelmättningar av produktionslokaler. Att Bedöma, granska och rapportera och godkänna resultat från mikrobiologiska provtagningar, partikelmättningar var en del av jobbet. Kaliberar instrumenter samt föreslå förbättring förslag av arbetsrutiner var ingick i dagligt arbete.
Bra arbetsplats i helhet. Högt tempo på arbetsplats men mycket interaktion med kollegor och chefer.
Bra organisation men är hårt styrt. Passar en del folk. Personligen vill jag ha lite mer frihet.
Mellan 1999-2009 det bästa företag jag arbetat på.
Fördelar
Bra ledarskap, bra företagskultur, roliga och intressanta arbetsuppgifter, hela tiden en utveckling av arbetsuppgifter och personal, höga krav och belöning vid god arbetsinsats
Nackdelar
Hög press uppstod när läkemedelsprocessen förkortades
Kompetent personal. En arbetsplats man kan växa på.
Ingen dag är den andra lik. Härliga arbetskamrater och trevliga lokaler gör att det är trevligt att komma till arbetet varje dag.
Fördelar
Att arbeta med människor internationellt
Nackdelar
Finns inga
Astrazeneca är ett företag som har mycket bra kultur, där frågor som säkerhet, hälsa och miljö prioriteras högt.
Toppen med gratis parkering
Toppen med flextid

Toppen med egen butik

Toppen att alltid kunna få IT-hjälp varje dag

Toppen med hälsobringande aktiviteter: gympa, yoga, spinning e t c
Fördelar
Gratis kaffe/te, kaffemjölk
Nackdelar
ABW
Sämre trivsel och ledarskap genom åren. Nedåtgående spiral, sämre personal politik!
Fördelar
Nej
Nackdelar
Opersonlig personalpolitik.
One of the best place to work. I could able to work with many cross functional team with very productive outcomes leading to a Nature publication. One of the best company to work.
Roligt och ett trevligt jobb där man är med och räddarliv.
Arbetsledarna går från möte till möte, har inte tid att verkligen lära känna sin personal.Vet inte vilka man jobbar med,vilka styrkor personalen har, har fastnat i en spiral av möte och grafer. Underbemanningen finns på många avdelningar
Fördelar
Olika skiftformer, timecare på flera avdelningar
Nackdelar
Man är trött på fritiden, jobbar man eftermidags skifter har man inte mycke social liv
Maskinoperatör på hel/halvautomatiska förpackningsmaskiner. Lärde mig och köra truck,beställa material.
Det Var trevlig och smidigt då vi serverade över 150 gäster på lunchen. vissa dagar är jobbet väldigt stressigt men för den som gillar stress är jobbet perfekt. köket var liten och trångt det var nackdelen.
Fördelar
Gratis lunch
Nackdelar
trångt kök.
AstraZeneca har varit min huvudsakliga arbetsgivare och jag har alltid trivts enormt bra. Företaget har gett mig möjlighet att utvecklas under åren och har fått möjlighet att bygga upp ett brett nätverk och kontakter både internt och Globalt.