ARLA FOODS

Recensioner från anställda på ARLA FOODS

Helt ok var det
Ganska bra ställe, arbetskollegorna var faktiskt väldigt trevliga.
Ett företag i förändring
En arbetsplats som för några år sedan åtnjöt ett gott arbetsklimat men, har drastiskt ändrat sin syn på både arbetssätt och värderingar. Ett klimat av varje person för sig själv har inträtt och skapat ett relativt hårt företagsklimat.
Bra
Jag jobbade från 90 till96 jag trivdes i mit jobb jag vill jobba igen där
produktiv och rolig
Ledarskapet är mindre bra. Men det finns mycket bra och trevliga arbetes- kamrater som lyfter stämningen.
Flyttade saker från a till b
Körde truck en sommar i kylen.
Jobbade någon form av 5skift som jag inte föredrog att fortsätta med.
Man har möjlighet att arbeta kväll, dag och natt hos Arla Foods.
Man måste vara beredd att man går mycket i arbetet.
Lungt och socialt jobb.
Kollegorna var jätte trevliga och hjälper dig med alla frågor du har. Bra betalt.
Inte helt uppsagd men har bara jobb till 20 procent som det ser ut just nu efter nyår
Har varit många trevliga år på Arla Foods men inte nu när de säger upp många människor
Jätte bra kan för söka jobb hos er
Hej du.. jag skulle jätte jobba men en en upp sägning jobb nu. Men hör av dej till mej på 0706575099 hälsn bengt ingen tryckort han tryckort
Fördelar
?
Nackdelar
?
Bra arbetsplats med högt i tak.
Att arbeta i produktion och förädling av div mejeriprodukter är ett mycket omväxlande arbete där man fick arbeta självständigt och med sina arbetskamrater.
Arla foods
Jag jobbade inom detta företag i 4 år. Det var ett fysiskt jobb då man plockade massa ordrar till kund. Jag har lärt mig mycket här, då det alltid var stressigt att få ut så mycket ordrar som möjligt.
Otrevliga ledare
Efter de första veckorna på Arla Kyllager Jönköping blev jag meddelad att en högre anställd än lagermedarbetarna (Gruppsamordnare) hade pratat dåligt om mig och mina vänner till en annan anställd som arbetat på Arla längre än oss, vilket även var vår vän sedan långt tillbaka vilket gruppsamordnaren inte visste om.

Under de första veckorna lärde man väldigt mycket och självklart var det mycket att komma ihåg. Gjorde lite småfel här och där och när man gick fram och bad om hjälp från vissa gruppsamordnare så fick man nästan en liten utskällning framför alla medarbetare under arbetstid. Väldigt dåligt ledarskap enligt mig och många från Arla.
Varierande och spännande
Jobbade med intern IT-support. Bra arbetsmiljö, varierande och utmanande arbetsuppgifter, lyhörd arbetsledning med högt i tak för arbetstagarnas åsikter och förslag.

Fortlöpande utvecklingsarbete för att förbättra arbetsmiljö och produktionsresultat.

Stora möjligheter för personlig utveckling.
Fördelar
Gratis kaffe och mejeriprodukter vid matraster, mycket bra kamratanda
Produktion Tomgodset
Ett monotomt arbete, men du visste när du började och slutade. Hyfsat betalt.
Bra arbetsplats
Ett bra tillfälligt arbete, lite kaos eftersom Arla var mitt i att ändra rutiner m,m för sina anställda
Lärorikt och rolig arbetsmiljö
Att jobba som lagerarbetare på Arla var lärorikt och spännande och roligt. Jag fick chansen att jobba med olika människor från olika bakgrund, vi samarbetade och hjälptes åt när det behövdes. Arbetsledarna var motiverande och förstående, vilket bidrog till en roligare arbetsmiljö.

Svåraste delen av jobbet var att det kunde bli tungt ibland och kylan men inget man inte kunde skydda sig från.
Lager och logistik nya lärorika områden
Sju år som har givit mig mycket nya kunskaper där en god sammanhållning i arbetslaget var stimulerande varje dag.
Rolig och utvecklande miljö.
Arbetsuppgifterna var roliga och utvecklande. Jobbet var rolig och stimulerande.
Fördelar
Gratis luncher.
Att ha kul på jobbet!
Det viktigaste oavsett vilket jobb man utför det är att ha kul på arbetsplatsen. En annan viktig aspekt är att stötta sina kollegor när de mår lite sämre och att alltid se positivt på tillvaron.

Är något mindre bra, då är det viktigt att ta upp det med ledaren/chefen i tid och inte gå runt och muttra över att det inte fixas eller ordnas. För mig är det viktigt att det är högt i tak.

En typisk arbetsdag för mig är göra mitt yttersta. Jag är inte den som bara sitter och väntar på att tiden ska ticka mot sitt slut, jag vill jobba och fylla ut min arbetstid för att känna att jag förtjänar den lön som jag får.

På min tidigare arbetsplats så var jag gruppsamordnare vilket innebar att jag hade en ledarroll på min avdelning.

Som jag nämnde tidigare så är det viktigt att ha kul när man arbetar, det tror jag skapar en harmoni bland de man jobbar med. Men, det får inte bli en kultur där det är "lattjo lajban".
Fördelar
Material (arbetskläder/utrustning)
Nackdelar
En oklar ledningsstruktur
bra arbetsmiljö
man jobbade med att packa varor på truckar. jag har lärt mig att jobba under stress. de svåra med jobbet är att blir klar i tid. de bästa var att man hade bra kamerater.
Fantastiskt företag, rolig bransch
Roligt jobb, härliga upplevelser och miljöer, stolt att få ha jobbat för Arla, som är ett fantastiskt företag!
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos ARLA FOODS. Vår community är redo att svara.
3,8
3,7