Apoteket AB recensioner av medarbetare

Hittade 29 recensioner som matchade sökningen Se alla 32 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Stabilt och seriöst företag
Apotekschef (Nuvarande anställd) –  Alvesta23 juni 2019
Jobbar mycket med"det goda kundmötet", för att ge varje individ den bästa servicen och där igenom bidra till en bättre läkemedelsanvändning. Lär mig nya saker varje dag. Allt från, personalsamtal, mötesstruktur, arbetsmiljögenomgång, egeninspektion och schemaläggning till budgetarbete och kvalitetsarbete. Har en närmsta chef med stort engagemang som är ett stort stöd. Det roligaste med jobbet är omväxlingen och att ingen dag blir den andra lik. Det svåraste i mitt jobb är personalsituationen, då det i regionen råder stor brist på kompetent personal (farmaceuter). Detta gör att jag nu känner att jag tyvärr inte har möjlighet att utföra alla mina arbetsuppgifter på det sätt som jag skulle önska. I övrigt gillar jag mitt jobb och alla de kompetenta medarbetare som jag omger mig med.
Fördelar
Möjlighet att påverka/utveckla den lokala verksamheten
Nackdelar
Arbetstiderna
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Dynamisk och utmanande arbetsplats
Fd Ledare (Tidigare anställd) –  Solna kommun16 januari 2019
Ett dynamiskt och utmanande företag på en spännande marknad under kraftig förändring. Traditionellt ledarskap och traditionell organisationsstruktur. Viss tröghet finns avseende investeringsfokus och riktning samtidigt som kundernas beteende snabbt förändras. Kulturen är stark och det finns ett högt engagemang hos medarbetarna. En stark "Vi-känsla".
Fördelar
Bra förmåner, spännande marknad
Nackdelar
Brist på tydlig strategi och riktning
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 2Rapportera
Arbetsmiljön
Produktionsassistent (Nuvarande anställd) –  Örebro28 november 2018
Arbetsmiljön är väldigt begränsad. Tight logistik. Tryckande flöde bidrar inte till det det som är önskvärt. Jag har god arbetserfarenhet på 2 anläggningar. Skillnaden är slående mellan de båda enheterna. Listan kan göras lång.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 5Rapportera
Arbetsplatskultur
Utmanande, inspirerande samt rolig arbetsplats.
Teamchef Varustyrning Detaljhandel (Nuvarande anställd) –  Solna28 november 2018
Apoteket är en arbetsplats du kan må bra på. Högt i tak och kunnig personal gör att man som arbetstagare utvecklas i en fantastisk miljö.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Bästa arbetskamraterna
Apoteksassistent (Tidigare anställd) –  Trollhättan20 augusti 2018
Absolut det bästa jobb jag haft. Fantastiska chefer och underbara arbetskamrater.
Fördelar
God kamratanda
Nackdelar
Stressigt
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
en vanlig arbetsdag på apoteket
Apotekstekniker (Tidigare anställd) –  Uppsala1 mars 2018
varje dag har varit nya kunder, varje person har olika behov utifrån det lär man sig nya egenskaper och det har utvecklat mig för varje dag till större erfarenhet som jag vill återge inom mitt yrke.

tack vare mina olika utbildningar har jag kunnat utnyttja dem på en och samma plats vård & medicin, butik & handel, master make up artist. Dessa är det bästa kombinationen för att ge en kunde bästa service utifrån deras behov
Fördelar
fasta tider
Nackdelar
familj kedja
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 2Rapportera
Rolig och produktiv arbetsmiljö
Kassapersonal (Tidigare anställd) –  Vadstena29 januari 2018
En dag på Apoteket AB i Vadstena är man börjar skriva upp hur många grader kylarna är och att allting är som det ska.
Sedan börjar man packa upp bakar med olika produkter som ska ut i butiken sedan vid lunch står man vid kassan til ens arbets pass är klart för dagen. Jag har lärt mig hur man tar emot kunder och hjälper kunder på det bästa sätt. Det bästa delen med jobbet var att få gå hem för dagen och känna att man verkligen gjorde bra i från säg.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
Intressant, utmanande och omväxlande arbetsmiljö,
Egenvårdsrådgivare (Tidigare anställd) –  Kungsbacka17 januari 2018
På Apoteket finns det ingen typisk arbetsdag, de är så olika beroende på vilka kunder som kommer in och på vilka frågeställningar man ställs inför. Jag har lärt mig att lyssna noga, också på det som inte sägs rakt ut, för att kunna lotsa kunden rätt.
Det är en rolig arbetsplats som består av en väl sammansvetsad personalgrupp, där vi hjälper varann för att alla ska må bra.
Den svåraste delen med jobbet är att inte ta saker personligt. Den bästa delen är alla spännande kundmöten och utmaningar.
Fördelar
Kollegorna
Nackdelar
Trånga personalutrymmen
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 3Rapportera
Utmanande men intressant
Farmaceutisk rådgivare (Nuvarande anställd) –  Malmö kommun2 november 2017
Apoteket är en mycket intressant och utmanande arbetsplats. Man säljer inte bara produkter utan ger även råd till kunder. Här jobbar man med kollegor från olika kulturer. Att träffa kunder och nå målförsäljning är de bästa delarna av jobbet. Den mest utmanande delen för apoteket är hur man hanterar stress på arbetsplatsen.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 10Rapportera
Bra arbetsmiljö
Apotekstekniker (Tidigare anställd) –  Malmö17 augusti 2017
Apoteket AB är en bra arbetsgivare. Ledningen kan vara omväxlande ibland, vilket är mindre bra.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Det mesta talar för sig själv
Leg receptarie (Nuvarande anställd) –  Västerhaninge12 augusti 2017
Det mesta talar för sig själv. Företaget har i min mening fokuserat mindre på medarbetarna vilket resulterar i att personalen inte är lika engagerade längre. MIndre lojala i viss mån.
Fördelar
Se innan
Nackdelar
Se innan
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 10Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Manglande insikt från ledningen i det faktiske arbetsliv.
Butikssäljare (Nuvarande anställd) –  Olofström22 maj 2017
Öppnar alla datorer som skal användes den dagen, gör inleverans av varor, ankomstkontrol, gör evt. returer av varor + reglerar lagersaldo om nödvändigt. Plockar upp recept varor och sätter dom på plats.
Pendlar till kassan (samtidig som jag skal göra annat på några dagar) och betjänar kunder - svarar på frågor från kunder och kollegor, ibland hinner jag att kolla hållbarhet på alla varor mm
Jobbar 20 timer i veckan.
Fördelar
Friskvårdsbidrag, personalrabtt.
Nackdelar
för lite personal och lönnen
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 4Rapportera
bra arbetsmiljö
Medarbetare (Tidigare anställd) –  Tierp1 mars 2017
en typisk arbetsdag var att plocka upp varor samt plocka bort utgångna varor. och fylla på med plastpåsar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 7Rapportera
bra o roligt
Lokalvård (Tidigare anställd) –  Norrköping11 februari 2017
bra jobbarkompisar och bra jobb
städa först sedan plockade jag varor och sedan gick jag o handlade
bröd till kaffet.
Fördelar
bra tider
Nackdelar
inget
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 6Rapportera
Rolig miljö
Butikssäljare (Nuvarande anställd) –  Stockholms Län14 december 2016
Man lär känna kunderna på djupet och det är väldigt trevligt. Även personalen är trevlig.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 5Rapportera
Ingen rolig arb. miljö
Farmaceut Apotekstekniker Hälsocoach (Nuvarande anställd) –  Stockholms kommun12 december 2016
Det har varit för mycket förändringar sista åren att dom har tappat bort medarbetarna och sig själva till dålig arb. miljö , stress , ingen återhämtning som ger ingen ork kvar att ta hand om sig. Ledarskapet - fungerar ej
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 17Nej 2Rapportera
Bra Arbetsplats
Produktionsassistent (Nuvarande anställd) –  Hässleholm8 maj 2016
Jag plockar och packar läkemedel / livsmedel till sjukhus och privatpersoner
Utbildar även ny personal och är skyddsombud på min arbetsplats
Fördelar
20% på receptfria läkemedel 2000kr / år friskvårds pengar
Nackdelar
låga löner
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 3Rapportera
jätte bra arbetsmiljo
Apotekare (Nuvarande anställd) –  Göteborg4 april 2016
apoteket har jag jobbat i olika plats med olika personal som leder till bra och erfarenhet och trevlig miljö.
jag har lärt mig mycket i Apoteket AB.
Har jobbat båda på egenvård och recept .
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 6Rapportera
Apotek
Praktik (Tidigare anställd) –  Göteborg29 februari 2016
Jag lärde mig väldigt mycket under tiden jag praktiserade på Apoteket och det var alltså väldigt kul, jag hade tidigare erfarenheter också så det gjorde jobbet lite lättare för mig men språket var lite svårt.
Jag trivdes jätte mycket och mina arbetskollegor var trevliga.
Som jag sa tidigare var språket lite svårt för mig och att få ett praktikplats där jag önskade mig var den bästa delen av jobbet.
Fördelar
Att lära sig nya saker
Nackdelar
långa arbetsdagar
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 4Rapportera
Arbetsplatskultur
ett nytt samhälle och arbetsmiljo
praktikant (Tidigare anställd) –  Kristinehamn, S29 december 2015
Jag kom till apoteket 3 timmer varje arbetsdag. Jag lärde mig mycket i språket och jag läste många terminologi som jag ska använda i mitt arbetsliv. Mina kolligor var jättesnälla och hjälpsamma och jag fick hjälpen från dem helatiden.
Därför att jag jobbade inte med recept tycker jag att den här delen är lite svårt och jag behöver lära mig hur fungerar systemet.
Det är underbart att lära mig nya saker,hjälpa andra och träffa människor med en ny kultur.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 2Rapportera
Gör anspråk på denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Apoteket AB. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

4,1