Recensioner från anställda på Apoteket AB

Hittade 38 recensioner som matchade sökningen Visa alla 41 recensioner
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Välj ett annat företag
Chef (Tidigare anställd) –  Mellanstor stad18 december 2019
Inget bra företag och dålig ledning. Lågt kvalitet på ledarskap. Uppsatta mål långt ifrån verkligheten = dålig kännedom om arbetet
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Trivsel o utveckling....
Apotekstekniker (Nuvarande anställd) –  Nyköping15 december 2019
Symboliserar mitt jobb! Stressigt o tufft ibland, men utvecklande o alltid givande!
Duktiga personal
VFU/Praktik (Tidigare anställd) –  Malmö16 augusti 2019
Hjälpsamma kollegor, utveckling sker konstant, tillräcklig med personal, har alltid bra lager och ansvarsfulla chefer som kan sitt jobb!
Fördelar
Fika pauser
Nackdelar
Underbemanning
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 3Rapportera
Stabilt och seriöst företag
Apotekschef (Nuvarande anställd) –  Alvesta23 juni 2019
Jobbar mycket med"det goda kundmötet", för att ge varje individ den bästa servicen och där igenom bidra till en bättre läkemedelsanvändning. Lär mig nya saker varje dag. Allt från, personalsamtal, mötesstruktur, arbetsmiljögenomgång, egeninspektion och schemaläggning till budgetarbete och kvalitetsarbete. Har en närmsta chef med stort engagemang som är ett stort stöd. Det roligaste med jobbet är omväxlingen och att ingen dag blir den andra lik. Det svåraste i mitt jobb är personalsituationen, då det i regionen råder stor brist på kompetent personal (farmaceuter). Detta gör att jag nu känner att jag tyvärr inte har möjlighet att utföra alla mina arbetsuppgifter på det sätt som jag skulle önska. I övrigt gillar jag mitt jobb och alla de kompetenta medarbetare som jag omger mig med.
Fördelar
Möjlighet att påverka/utveckla den lokala verksamheten
Nackdelar
Arbetstiderna
Dynamisk och utmanande arbetsplats
Fd Ledare (Tidigare anställd) –  Solna kommun16 januari 2019
Ett dynamiskt och utmanande företag på en spännande marknad under kraftig förändring. Traditionellt ledarskap och traditionell organisationsstruktur. Viss tröghet finns avseende investeringsfokus och riktning samtidigt som kundernas beteende snabbt förändras. Kulturen är stark och det finns ett högt engagemang hos medarbetarna. En stark "Vi-känsla".
Fördelar
Bra förmåner, spännande marknad
Nackdelar
Brist på tydlig strategi och riktning
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 3Rapportera
Arbetsmiljön
Produktionsassistent (Nuvarande anställd) –  Örebro28 november 2018
Arbetsmiljön är väldigt begränsad. Tight logistik. Tryckande flöde bidrar inte till det det som är önskvärt. Jag har god arbetserfarenhet på 2 anläggningar. Skillnaden är slående mellan de båda enheterna. Listan kan göras lång.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 7Rapportera
Utmanande, inspirerande samt rolig arbetsplats.
Teamchef Varustyrning Detaljhandel (Nuvarande anställd) –  Solna28 november 2018
Apoteket är en arbetsplats du kan må bra på. Högt i tak och kunnig personal gör att man som arbetstagare utvecklas i en fantastisk miljö.
säljare
Säljare (Tidigare anställd) –  Skärholmen23 september 2018
Jag hjälpte kunder att hitta varor och hjälpte i kassan.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Varierande arbetsuopgifter
Produktionsassistent/Teamchef/Produktionsplanerare (Nuvarande anställd) –  Falun23 september 2018
Ett arbete son har varit stimulerande och singel tiden har utvecklats, vilket har medfört nya utmaningar för personalen.
Fördelar
Varierande arbetsuppgifter
Bästa arbetskamraterna
Apoteksassistent (Tidigare anställd) –  Trollhättan20 augusti 2018
Absolut det bästa jobb jag haft. Fantastiska chefer och underbara arbetskamrater.
Fördelar
God kamratanda
Nackdelar
Stressigt
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 4Rapportera
en vanlig arbetsdag på apoteket
Apotekstekniker (Tidigare anställd) –  Uppsala1 mars 2018
varje dag har varit nya kunder, varje person har olika behov utifrån det lär man sig nya egenskaper och det har utvecklat mig för varje dag till större erfarenhet som jag vill återge inom mitt yrke.

tack vare mina olika utbildningar har jag kunnat utnyttja dem på en och samma plats vård & medicin, butik & handel, master make up artist. Dessa är det bästa kombinationen för att ge en kunde bästa service utifrån deras behov
Fördelar
fasta tider
Nackdelar
familj kedja
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 3Rapportera
Intressant arbete
Varuhanterare (Tidigare anställd) –  Tingsryd26 februari 2018
Jobbade med att packa upp mediciner och övriga varor.
Jobbade mycket självständigt och i ett högt tempo. Älskade varje dag. Lärde mig att ta eget initiativ och jobba självständigt med underbara arbetskamrater.
Fantastisk chef som var väldigt lyhörd och tillmötesgående likaså mina arbetskamrater.
Det bästa var att kunna jobba själv och i grupp.
Fördelar
Bra tider
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Rolig och produktiv arbetsmiljö
Kassapersonal (Tidigare anställd) –  Vadstena29 januari 2018
En dag på Apoteket AB i Vadstena är man börjar skriva upp hur många grader kylarna är och att allting är som det ska.
Sedan börjar man packa upp bakar med olika produkter som ska ut i butiken sedan vid lunch står man vid kassan til ens arbets pass är klart för dagen. Jag har lärt mig hur man tar emot kunder och hjälper kunder på det bästa sätt. Det bästa delen med jobbet var att få gå hem för dagen och känna att man verkligen gjorde bra i från säg.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 3Rapportera
Intressant, utmanande och omväxlande arbetsmiljö,
Egenvårdsrådgivare (Tidigare anställd) –  Kungsbacka17 januari 2018
På Apoteket finns det ingen typisk arbetsdag, de är så olika beroende på vilka kunder som kommer in och på vilka frågeställningar man ställs inför. Jag har lärt mig att lyssna noga, också på det som inte sägs rakt ut, för att kunna lotsa kunden rätt.
Det är en rolig arbetsplats som består av en väl sammansvetsad personalgrupp, där vi hjälper varann för att alla ska må bra.
Den svåraste delen med jobbet är att inte ta saker personligt. Den bästa delen är alla spännande kundmöten och utmaningar.
Fördelar
Kollegorna
Nackdelar
Trånga personalutrymmen
Utmanande men intressant
Farmaceutisk rådgivare (Nuvarande anställd) –  Malmö kommun2 november 2017
Apoteket är en mycket intressant och utmanande arbetsplats. Man säljer inte bara produkter utan ger även råd till kunder. Här jobbar man med kollegor från olika kulturer. Att träffa kunder och nå målförsäljning är de bästa delarna av jobbet. Den mest utmanande delen för apoteket är hur man hanterar stress på arbetsplatsen.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 10Rapportera
Bra arbetsmiljö
Apotekstekniker (Tidigare anställd) –  Malmö17 augusti 2017
Apoteket AB är en bra arbetsgivare. Ledningen kan vara omväxlande ibland, vilket är mindre bra.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 3Rapportera
Det mesta talar för sig själv
Leg receptarie (Nuvarande anställd) –  Västerhaninge12 augusti 2017
Det mesta talar för sig själv. Företaget har i min mening fokuserat mindre på medarbetarna vilket resulterar i att personalen inte är lika engagerade längre. MIndre lojala i viss mån.
Fördelar
Se innan
Nackdelar
Se innan
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 11Nej 2Rapportera
vid behov och noggrannhet
Sommarjobb (Tidigare anställd) –  Åsa25 juli 2017
Min typiska arbetsdag består av att jag tar emot varorna på morgonen och packar upp och lägger varorna på rätt ställe. Det var mycket produkter av samma namn så noggrannheten var mycket viktig. Att ställningarna med veckans varor skulle ut i tid så att butiken kunde öppna på pricken var också viktigt för chefen. Jag hade inte några större ansvarsområden att ta eftersom mitt ansvarsområde var att packa upp varorna se till att det står snygg. Mina kollegor var trevliga mot andra och hjälpte gärna till med mina funderingar. den bästa delen med mitt jobb var att man fick hjälpa andra människor och ge tips på vad de kan använda för produkter. Den svåra delen med att vara på Apoteket AB var att försöka få kunderna att förstå att jag inte kunde skriva ut recept.
Fördelar
Bra lunchtider
Trevlig Arbetsplats Apoteket IT
IT Administratör (Tidigare anställd) –  Nacka27 maj 2017
Apoteket har ett egenhändigt programmerad mjukvara som samtliga Apotek nyttjar. Ledningen var bra, mina arbetskollegor var bra.

Den svåraste delen med arbetet var att jag som IT kunnig kom in med annan kompetens än den som fanns inom IT på Apotekets huvudkontor. Dem som arbetade på IT avd, kom från butikerna och lärde sig IT/support under färdens gång. Detta var den svåraste uppgiften för mig, vi talade inte samma språk, om man kan uttrycka det så.

Jag förflyttades från Supporten till Koncernstrategi och sedermera till IT Staben. Efter en tid då jag tänkt igenom min arbetssituation kom jag fram till att den programvaran som Apoteket konstruerat för eget bruk, inte var gångbart i något annat företag. Jag kände att jag tappar delar av min kompetens om jag fortsätter att arbeta inom Apoteket IT. Jag avslutade min tjänst på Apoteket IT.
Fördelar
Otroligt fina kontorslokaler
Nackdelar
Endast programvaran vi arbetade med
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Manglande insikt från ledningen i det faktiske arbetsliv.
Butikssäljare (Nuvarande anställd) –  Olofström22 maj 2017
Öppnar alla datorer som skal användes den dagen, gör inleverans av varor, ankomstkontrol, gör evt. returer av varor + reglerar lagersaldo om nödvändigt. Plockar upp recept varor och sätter dom på plats.
Pendlar till kassan (samtidig som jag skal göra annat på några dagar) och betjänar kunder - svarar på frågor från kunder och kollegor, ibland hinner jag att kolla hållbarhet på alla varor mm
Jobbar 20 timer i veckan.
Fördelar
Friskvårdsbidrag, personalrabtt.
Nackdelar
för lite personal och lönnen
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7Nej 4Rapportera
Verifiera denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Apoteket AB. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

Apoteket AB recensioner per plats