Apoteket AB

Recensioner från anställda på Apoteket AB

Bra arbetstider, jämna pauser så att man inte känner sig trött. Bra stämning
Håll dig borta! Extremt fatiga och giriga, man får under 2% löneförhöjning per år, finns inga pengar för viktiga reparationer som är relaterad till medarbetarens hälsa och säkerhet, så kommer du jobba i damm, hög värme eller kyla, avlöp som rinner på väggarna. Extremt inkopetenta, chefer som pratar bara om $$$, de högre upp cheferna värkar ha ingen koll vad ett apotek innebär, och det kallas för *Statliga* apotek. Staten har ingenting att gjöra med Apoteket AB!!! Brist på personal, hela tiden! Säkerhet saknas, finns vissa utsatta område där Apoteket bryr sig inte om, tom apotek som har nödlarm felkopplad. Var på ett grovt rån i skit regionen S-V så fick jag ingen ersättning för mina skador. Nu sitter jag prata med flera jurister. Hoppas dem går i konkurs.
Inget bra företag och dålig ledning. Lågt kvalitet på ledarskap. Uppsatta mål långt ifrån verkligheten = dålig kännedom om arbetet
Symboliserar mitt jobb! Stressigt o tufft ibland, men utvecklande o alltid givande!
Hjälpsamma kollegor, utveckling sker konstant, tillräcklig med personal, har alltid bra lager och ansvarsfulla chefer som kan sitt jobb!
Fördelar
Fika pauser
Nackdelar
Underbemanning
Jobbar mycket med"det goda kundmötet", för att ge varje individ den bästa servicen och där igenom bidra till en bättre läkemedelsanvändning. Lär mig nya saker varje dag. Allt från, personalsamtal, mötesstruktur, arbetsmiljögenomgång, egeninspektion och schemaläggning till budgetarbete och kvalitetsarbete. Har en närmsta chef med stort engagemang som är ett stort stöd. Det roligaste med jobbet är omväxlingen och att ingen dag blir den andra lik. Det svåraste i mitt jobb är personalsituationen, då det i regionen råder stor brist på kompetent personal (farmaceuter). Detta gör att jag nu känner att jag tyvärr inte har möjlighet att utföra alla mina arbetsuppgifter på det sätt som jag skulle önska. I övrigt gillar jag mitt jobb och alla de kompetenta medarbetare som jag omger mig med.
Fördelar
Möjlighet att påverka/utveckla den lokala verksamheten
Nackdelar
Arbetstiderna
Ett dynamiskt och utmanande företag på en spännande marknad under kraftig förändring. Traditionellt ledarskap och traditionell organisationsstruktur. Viss tröghet finns avseende investeringsfokus och riktning samtidigt som kundernas beteende snabbt förändras. Kulturen är stark och det finns ett högt engagemang hos medarbetarna. En stark "Vi-känsla".
Fördelar
Bra förmåner, spännande marknad
Nackdelar
Brist på tydlig strategi och riktning
Arbetsmiljön är väldigt begränsad. Tight logistik. Tryckande flöde bidrar inte till det det som är önskvärt. Jag har god arbetserfarenhet på 2 anläggningar. Skillnaden är slående mellan de båda enheterna. Listan kan göras lång.
Apoteket är en arbetsplats du kan må bra på. Högt i tak och kunnig personal gör att man som arbetstagare utvecklas i en fantastisk miljö.
Jag hjälpte kunder att hitta varor och hjälpte i kassan.
Ett arbete son har varit stimulerande och singel tiden har utvecklats, vilket har medfört nya utmaningar för personalen.
Fördelar
Varierande arbetsuppgifter
Absolut det bästa jobb jag haft. Fantastiska chefer och underbara arbetskamrater.
Fördelar
God kamratanda
Nackdelar
Stressigt
varje dag har varit nya kunder, varje person har olika behov utifrån det lär man sig nya egenskaper och det har utvecklat mig för varje dag till större erfarenhet som jag vill återge inom mitt yrke.

tack vare mina olika utbildningar har jag kunnat utnyttja dem på en och samma plats vård & medicin, butik & handel, master make up artist. Dessa är det bästa kombinationen för att ge en kunde bästa service utifrån deras behov
Fördelar
fasta tider
Nackdelar
familj kedja
Jobbade med att packa upp mediciner och övriga varor.
Jobbade mycket självständigt och i ett högt tempo. Älskade varje dag. Lärde mig att ta eget initiativ och jobba självständigt med underbara arbetskamrater.

Fantastisk chef som var väldigt lyhörd och tillmötesgående likaså mina arbetskamrater.

Det bästa var att kunna jobba själv och i grupp.
Fördelar
Bra tider
En dag på Apoteket AB i Vadstena är man börjar skriva upp hur många grader kylarna är och att allting är som det ska.
Sedan börjar man packa upp bakar med olika produkter som ska ut i butiken sedan vid lunch står man vid kassan til ens arbets pass är klart för dagen. Jag har lärt mig hur man tar emot kunder och hjälper kunder på det bästa sätt. Det bästa delen med jobbet var att få gå hem för dagen och känna att man verkligen gjorde bra i från säg.
På Apoteket finns det ingen typisk arbetsdag, de är så olika beroende på vilka kunder som kommer in och på vilka frågeställningar man ställs inför. Jag har lärt mig att lyssna noga, också på det som inte sägs rakt ut, för att kunna lotsa kunden rätt.
Det är en rolig arbetsplats som består av en väl sammansvetsad personalgrupp, där vi hjälper varann för att alla ska må bra.

Den svåraste delen med jobbet är att inte ta saker personligt. Den bästa delen är alla spännande kundmöten och utmaningar.
Fördelar
Kollegorna
Nackdelar
Trånga personalutrymmen
Apoteket är en mycket intressant och utmanande arbetsplats. Man säljer inte bara produkter utan ger även råd till kunder. Här jobbar man med kollegor från olika kulturer. Att träffa kunder och nå målförsäljning är de bästa delarna av jobbet. Den mest utmanande delen för apoteket är hur man hanterar stress på arbetsplatsen.
Apoteket AB är en bra arbetsgivare. Ledningen kan vara omväxlande ibland, vilket är mindre bra.
Det mesta talar för sig själv. Företaget har i min mening fokuserat mindre på medarbetarna vilket resulterar i att personalen inte är lika engagerade längre. MIndre lojala i viss mån.
Fördelar
Se innan
Nackdelar
Se innan
Min typiska arbetsdag består av att jag tar emot varorna på morgonen och packar upp och lägger varorna på rätt ställe. Det var mycket produkter av samma namn så noggrannheten var mycket viktig. Att ställningarna med veckans varor skulle ut i tid så att butiken kunde öppna på pricken var också viktigt för chefen. Jag hade inte några större ansvarsområden att ta eftersom mitt ansvarsområde var att packa upp varorna se till att det står snygg. Mina kollegor var trevliga mot andra och hjälpte gärna till med mina funderingar. den bästa delen med mitt jobb var att man fick hjälpa andra människor och ge tips på vad de kan använda för produkter. Den svåra delen med att vara på Apoteket AB var att försöka få kunderna att förstå att jag inte kunde skriva ut recept.
Fördelar
Bra lunchtider
Apoteket har ett egenhändigt programmerad mjukvara som samtliga Apotek nyttjar. Ledningen var bra, mina arbetskollegor var bra.

Den svåraste delen med arbetet var att jag som IT kunnig kom in med annan kompetens än den som fanns inom IT på Apotekets huvudkontor. Dem som arbetade på IT avd, kom från butikerna och lärde sig IT/support under färdens gång. Detta var den svåraste uppgiften för mig, vi talade inte samma språk, om man kan uttrycka det så.

Jag förflyttades från Supporten till Koncernstrategi och sedermera till IT Staben. Efter en tid då jag tänkt igenom min arbetssituation kom jag fram till att den programvaran som Apoteket konstruerat för eget bruk, inte var gångbart i något annat företag. Jag kände att jag tappar delar av min kompetens om jag fortsätter att arbeta inom Apoteket IT. Jag avslutade min tjänst på Apoteket IT.
Fördelar
Otroligt fina kontorslokaler
Nackdelar
Endast programvaran vi arbetade med