Apotek Hjärtat

Recensioner från anställda på Apotek Hjärtat

Bra kollegor o förmåner

En av de bästa apotek i Sverige men De som jobbar på huvudkontoret måste ha direkt kontakt med medarbetare som jobbar på plats och inte ta feedback från chefer. Ni måste ta hand om personal oxå och inte bara försäljning. Jag hade en bra chef men mina kollegor på andra apotek lider pga chefer och schemat.

Fördelar

Förmåner. Lön

Nackdelar

Schema är jättedålig

Långa arbetstiderDåliga cheferÄnnu sämre regionchefer

Dålig arbetsgivare Tar inte hand om sina medarbetareInkompetenta cheferArbetsmiljö= -300Välj andra arbetsgivare

Fördelar

Förmåner

Nackdelar

Ledarskap = dålig Arbetsmiljö= sämst Långa arbetstider, ensam farmaceut och många gånger utan lunch

Seriös och organiserad miljö med kollegor som hjälper till när det behövs.

Seriös och organiserad miljö lyhörda chefer med kollegor som hjälper till när det behövs. Raster och pauser i ordning och respekterad miljö att jobba i.

Fördelar

Chefen står för frukosten för vår apotek

Nackdelar

Systenfel kan irritera kunderna ibland.

Rolig arbetsmiljö och intressant

Jag trivs jätte bra på jobbet allt var bra och chefen är super snäll

Rekommenderar inte

Varning!! Välj en annan arbetsplats om ni vill må bra! Väldigt stressigt, fokus på försäljning mer än hälsa. Personalen får inte sitta ner. Uppfattas som långsamma. Vi klagade på detta flera gånger men ingen gjort något åt saken, inte ens regionchefen har brytt sig. Långa arbetspass, o ibland får man inte ens gå på toa för man man måste hela tiden ha fokus på kötiden. Lägre betalt än andra kedjor (i Göteborg). Önskade om läkemedelsverket hade mer koll på hur cheferna pressar sina anställda att expidera recept. Har arbetat på AB exempelvis o där följs reglerna mycket mer än i Hjärtat (ex, expidera inom förmån, flera recept, flera recept med intervall). Hjärtat gör allt för att behålla sina kunder, även på bekostnad av deras anställda.

Fördelar

Bra början för en ny examinerad

Nackdelar

Slavjobb

Hel ok företag

Apotek hjärtat är bra företag om man har tur med bra chef och tillräckligt många arbetskollegor som kan sitt jobb.

Avråder starkt

Avråder starkt ifrån att jobba på Hjärtat. Mycket, mycket stressigt. Extremt hög arbetsbelastning och knappt nån rast eller tid för toalettbesök. Jag har jobbat på alla apotekskedjor och ingen kedja behandlar sina anställda värre än Hjärtat. Ingen omtanke om sin personal eller arbetsmiljön, allt handlar om att sälja snarare än att faktiskt bry sig om kunden. Det ständiga kravet på att aldrig prata mer än fem minuter med kunden, att alltid tänka på att inte stå med ryggen mot ingången, och att ge en fejkad, icke-genuin hälsning inom 30 sekunder (jag blev klockad flera gånger) tar fokus från kunderna. Fick väldigt sällan beröm, bara kritik när man inte hälsade tillräckligt snabbt, inte tvångssålde veckans fokusvara eller rekommenderade en produkt som inte hade den bästa marginalen. Man skulle helt enkelt tänka mer på företaget än på kunderna.

Tuff och orättvis arbetsmiljö

Väldigt dåligt ledarskap. Mycket dålig obefintlig arbetsmiljö. Inga bra chefer.

Fördelar

Friskvårdspengar

Nackdelar

Cheferna

ingen hållbar arbetsmiljö

undvik apoteksbranschen, ingen hållbar arbetsmiljö.

Perfekt arbets miljö

Bästa potek som finns Trevliga kollegor Fin arbets miljö

Fantastisk företagskultur

Som sagt, fantastisk företagskultur och VD. Ett gediget och väl genomtänkt arbetssätt. Väldigt mån om att medarbetare skall trivas och utvecklas, men glömmer ofta bort att cheferna behöver densamma.

Fördelar

Friskvård 4500kr

Nackdelar

Glömmer bort chefernas arbetssituation

Lärorik och produktiv arbetsmiljö.

Jag praktiserade endast en vecka, men under veckan hann jag lära mig flera viktiga lärdomar. Den viktigaste lärdomen var sammarbetsförmågan. att sammarbeta med sina medarbetare och kommunisera är en viktig del inom arbetet. Att jobba hos apotek hjärtat hjälpte mig att öppna upp för mina kollegor samt kunderna. Det höjde min självsäkerhet och fick mig positivt ställd till arbetslivet. En vanlig dag var att befinna sig vid butiken innan öppning för att sortera samt placera ut varor. ibland behövde vi även plasera ut priser eller placera om hyllorna vilket krävdes tid och tålamod. Då och då frontade vi hyllorna och fyllde på varor, vi fick även bemötta kunder samt vägleda de till rätt hylla. när soporna blev fulla fick vi tömma och sortera om baklagret. Arbetetsuppgifterna vi hade utsågs alltid av våran arbetsledare som vi även frågade när vi undrade något. Det gick snabbt att anpassa sig till arbetet och jag tyckte att det var mycket roligt. Den svåraste delen av arbetet var att att lära sig namnen på mediciner som skulle placeras ut vid de olika hyllorna, men det var ytterst lärorikt eftersom att vi fick förståelse av vad medicinernas syften är. på så sätt kunde vi även lära oss vilka mediciner vi själva behövde köpa när vi blev sjuka. Den bästa delen av jobbet var de underbara medarbetarna som alltid log och bemötte mig på ett peppande sätt. Jag är ytterst tacksam att jag fick möjligheten att praktisera hos de.

Fördelar

lugn och tillfredställande miljö.

Nackdelar

inga nackdelar :), bara lite svårt att placera rätt ibland när nya varor beställs in.

Trevligt och produktivt

Trevliga medarbetare och lagom ansvar för uppgifter.

väldigt roligt jobb

väldigt bra jobb , och man få träffa olika människor och få hjälpa dem och det är tillfredsställande känsla att man få alla nöjda

Fördelar

trevliga kollegor

Bra utvecklande arbetsmiljö

Möjligheter till olika arbetsuppgifter, Stort lager plus för kunden.

Fördelar

Bra friskvård

Nackdelar

Stor kedja man känner sig liten som anställd

rolig

Det var roligt jobb och jag kunde att träffa nya människor och skapa nya relation. Jag har lärt mig hur hantera med människor i de svåra situationer i kvinnojouren och jag anser att mitt jobb är min andra familj

Fördelar

Gratis kaffe och efterrätt

Nackdelar

Jag tycker att det finns inte nackdelar, i varje jobb lär man sig något nytt

workplace

That was really nice to work there , the staff was well-motivated Works cooperatively with other colleagues, in order to learn new things, further utilizing and bettering acquired skills and experience,

omväxlande och kul

Många kunder, full fart. Service i alla lägen. Olika arbetsuppgifter

bra arbetsmiljo

vi är lite personer som jobbar . det måsta bli flera,

ok

okooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Nya erfarenheter

Lärde mig mycket kring inventering. Hjälpa till med mina kollegor och kunder. Lärde mig och fick mycket information kring medicin och hälsa.

Fördelar

Trevlig personal

Nackdelar

Liggger långt borta

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Apotek Hjärtat. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Apotek Hjärtat
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?