Amnesty International
Recensioner från anställda på Amnesty International

Lärorikt och Roligt

10 september 2014
Jag tillbringade mycket av mina två år på Hvitfeldtska med att jobba med Amnesty. Genom skolan hjälpte vi till vid alla deras anordnade evenemang. Där fick jag presentera information om Amnesty och vilken viktig uppgift vi hade som arbetare. Jag jobbade med flera människor från hela världen och det var mycket lönsamt att veta att vi kunde hjälpa folk på andra sidan världen genom att informera folk här i Sverige.
30 september 2019
Medarbetare (Tidigare anställd) - Malmö
Otroligt goda kollegor med viss undantag. Man fick lära sig hur man värvade människor på stan och man var fylld med skratt efter varje arbetsdag. Saknar hur roligt det var!
30 september 2019
Medlemsvärvare (Tidigare anställd) - Göteborg
Som medlemsvärvare pratar du med människor ute på stan för att inspirera dem att ta ställning för mänskliga rättigheter. God utbildning, kontinuerlig handledning.
26 november 2019
Executive Assistant (Nuvarande anställd) - Stockholm
Flextid, men man bör vara på kontoret mellan 09:00 - 15:00, väldigt casual med valfri klädsel. Alla uppgifter som ingår i en assistentroll. Svårast är att koordinera allas kalendrar så att man får till möten med tider som passar alla, speciellt nu i december när alla ska på adventsfika på dagis eller skola... Det bästa är att jobba på en välgörenhetsorganisation som verkligen jobbar för att göra livet bättre för människor.
Fördelar
Yoga på jobbet