Allakando

Recensioner från anställda på Allakando

Under min tid på allakando har jag lärt mig otroligt mycket. Med bra feedback och trevligt bemötande känner man att man ständigt utvecklas. God stämning och hög energi är någonting som genomsyrar företagskulturen. Höga mål där man som team strävar för att alltid göra sitt bästa och lyckas. Underbart!
Fördelar
Gymkort
Mycket givande och samtidigt krävande extraarbete. Det är roligt att se eleven utvecklas samtidigt som man känner att man gör nytta i någons liv.
Fördelar
Flexibla tider
Nackdelar
Låg lön
Att arbeta på Allakando är riktigt roligt och givande. Man får känna att man verkligen gör nytta och därmed är jag alltid taggad på att arbeta.
Bara gott att säga, Allakando har varit toppen att jobba hos under de månader jag varit privatlärare. Sök!
Fördelar
Professionellt företag, bra merit, många uppdrag
Nackdelar
Inte egentligen
Har stort förtroende för Allakando som arbetsgivare, de har alltid hanterat kontakten med mig på ett professionellt och trevligt sätt sedan dag 1. Löner kommer i tid (tro mig, det är inte alla företag likt detta som klarar det), kommunikationen är god, deras portal är enkel att använda för att anmäla sig till uppdrag och de svarar på mina frågor.
Fördelar
Professionellt, seriöst, trevligt, löneutveckling efter ett antal timmars arbete
Nackdelar
Hinner inte alltid med att ta uppdrag
Jag har verkligen haft väldigt kul under min tid som privatlärare hos Allakando! Kanske har jag haft tur med mina elever, vi har haft en fin balans mellan att knäcka matteuppgifter och skratta tillsammans. Det är en speciell connection som jag unnar alla att få — både som lärare och elev. Tror att rätt personer drar sig till Allakando också, de har en kul och trevlig inställning som jag tror att en viss typ av elever/familjer attraheras av.
Fördelar
Roligt, kul uppdrag, bra arbetsgivare
Nackdelar
Fick resa lite långt ibland
Det kan vara oerhört skönt att få göra något annat än att plugga som student, men allvarligt talat är det ju också det jag är bäst på. Varför då inte dela med sig av det till andra? Att få en extra slant över är inte fel heller :) Allakando har bara varit bra att ha att göra med under hela min tid här. De har ett bra system för att hitta nya uppdrag, tidsrapportering med mera. Man blir ganska självgående, men de finns tillgängliga om man behöver hjälp också.
Fördelar
Tillgängliga, smidigt, bra system
Nackdelar
Skulle vilja ha mer guider till ämnen
Gillar att Allakando tydligt visar att de vill hjälpa andra. Det var vad som fick mig att fastna för dem.
Fördelar
Professionellt, göra skillnad
Nackdelar
Ibland svårt
Väldigt spännande att få hjälpa andra människor med skolarbetet och få vara lite av en coach/mentor. Det ger något både för mig och såklart för eleverna. Tycker att Allakando genomgående visar att det är detta som är viktigt också, de talar mycket om just att göra skillnad och jag förstår vad de menar. Rekommenderar starkt jobbet i allmänhet och Allakando som arbetsgivare i synnerhet.
Fördelar
Givande, roligt
Nackdelar
Extrajobb
En arbetsplats med ett stort fokus och tänk på syfte och arbetsmoral.
Kan verkligen rekommendera alla som söker ett utvecklande extrajobb att välja att söka till Allakando! De har en grym företagsfilosofi och det finns alltid potential för utveckling.
Allakando är ett seriöst och bra företag med en härlig företagskultur, hjälpsamma kollegor och mycket möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Att arbeta som privatlärare är en stor glädje men också ett stort ansvar. Det innebär mycket struktur och planering, men utdelningen är värd allt jobb! Det är verkligen ett roligt arbete där du själv kan styra och bestämma när och hur du vill planera.
Fördelar
Flexibla tider
Nackdelar
Mycket egen planering och eget ansvar
Som privatlärare på Allakando så är det mycket eget ansvar, men det är otroligt givande att få hjälpa någon annan i nöd. Man vet ju hur svårt något kan vara tills man får det rätt förklarat, och det är underbart att se när bitarna faller på plats för eleven!
Fördelar
Flexibla tider, träffa härliga människor, och få göra skillnad!
Nackdelar
Mycket planering och eget arbete, det är ett stort ansvar helt enkelt.
Jag trivs verkligen i min roll på Allakando. Det finns alltid utrymme för utveckling och för att växa i sin roll. Alla medarbetare är otroligt hjälpsamma och tiden tillsammans är alltid rolig.
Fördelar
Utvecklande, bra tider och grym företagkultur
Ett härligt jobb där man får lov att prata och träffa andra unga och drivna människor som vill bidra med något och hjälpa elever runt om i Sverige.
Fördelar
Meningsfullt arbete med flexibla tider
Min tid på Allakando har varit otroligt givande. Jag får lära mig nya saker som jag kan ta med mig ut i arbetslivet, och ledningen ger ofta feedback för att man kontinuerligt ska utvecklas.
Fördelar
Företagskulturen
Nackdelar
Svårt att släppa jobbet när man är ledig
Bästa företaget att arbeta för om man vill känna sig trygg och glad som privatlärare! De ger en bra grundutbildning och kontinuerlig coachning som medför att man ständigt utvecklas i sin pedagogik, samt att man kände sig trygg inför första lektionen. De skickar ut regelbundna mail inför olika perioder så att man alltid får lite tips inför slutspurter och liknande. Alltid snabba att svara när man har några frågor!
Fördelar
Kontinuerlig coachning i arbetet
Nackdelar
Relativt låg lön om man åker hem till eleven (ingen reseersättning)
Otroligt proffsigt företag med en grym affärsidé. Arbetsmiljön är väldigt trevlig där alla är seriösa samtidigt som positiva. Det finns god variation på olika platser, t.ex. grupprum, konferens, skrivbord mm. Dessutom finns hörselkåpor ifall man vill ha extra fokus och inte bli störd. Allakando är ett företag med grym energi som får alla att haka på!
Fördelar
Gymkort
Jag vill rikta ett stort tack till er, ni fantastiska människor på Allakando! Jag var så nervös inför min första lektion med min första elev! Men jag kände mig så stöttad och hjälpt av er under alla steg, både inför och under första lektionen (även inför alla kommande lektioner). Alla tips för hur man ska stötta och hjälpa sin elev, hur man ska tänka och planera upp lektioner har varit till så stor hjälp! Tack! Jag är så stolt över att vara anställd här!
Fördelar
Utvecklande, Meningsfullt
Ett roligt jobb om du kommer överens med dina elever (vilket man absolut oftast gör), men du har inte mycket stöd från huvudkontoret, så förbered dig på det. Och det kan krävas att du förbereder lektioner i förväg (vilket du inte får betalt för), trots att de säger att det inte ska vara så. Men ändå ett bra sätt att tjäna någon 100-lapp extra varje vecka.
Fördelar
Flexibelt
Nackdelar
Låg lön och otydligt ledarskap