Allakando

Recensioner från anställda på Allakando

Under min tid på allakando har jag lärt mig otroligt mycket. Med bra feedback och trevligt bemötande känner man att man ständigt utvecklas. God stämning och hög energi är någonting som genomsyrar företagskulturen. Höga mål där man som team strävar för att alltid göra sitt bästa och lyckas. Underbart!
Fördelar
Gymkort
Alltid roliga dagar med bäata kollegorna. Väldigt härlig arbetsmiljö.
Roligt och givande jobb! Det är kul att träffa elever och lära ut.
Man får ta mycket ansvar och utvecklas hela tiden, samtidigt som man har bra kollegor och en ledning som bryr sig om en.
Ett fantastiskt lärorikt och inspirerande arbete som du enkelt kan anpassa efter eget behov, möjlighet finns att själv välja arbetsbelastning! Perfekt om man studerar eller liknande.
Fördelar
Balanserad arbetsbelastning, inspirerande, lärorikt, god kommunikation!
Nackdelar
Inget särskilt!
Jag tycker det är jättekul att arbeta som studiecoach. Det ger mig mycket frihet samtidigt som jag får känna att jag verkligen gör mycket nytta.
Under mitt år på Allakando har jag lärt mig mycket. Framförallt har jobbet tvingat mig att bli bättre på att planera. Samtidigt har det gett mig mycket arbetslivserfarenhet som jag inte annars fått.
Arbetet är väldigt varierande vilket såklart är roligt. Också så roligt att få fokusera på endast en elev och deras behov. Jag studerar även till lärare och tror detta är riktigt bra träning för det.
Väldigt roligt jobb med härliga kollegor som ger mycket energi.
Fördelar
Roliga events
Nackdelar
Trevlig arbetsmiljö och bra sammanhållning mellan kollegorna, snabb återkoppling.
En mycket trivsam och utvecklande arbetsplats. För övrigt en god stämning och härlig energi.
Fördelar
Gemensamma aktiviteter
Nackdelar
Superkul att få upp en bra bild av människors skolsituationer så att vi kan hjälpa dem på ett bra sätt. Framför allt ör det ett seriöst företag som bryr sig om att hjälpa eleverna nå sina skolresultat.
Fördelar
Gratis gymkort
Nackdelar
Som anställd på allakando får man både hjälpa andra samt att man själv utvecklas.
Fördelar
erfarenhet
Nackdelar
Samarbetsvilliga kollegor och avslappnad miljö som man lätt trivs i.
Fördelar
Roliga aktiviteter utanför arbetet
Nackdelar
Höga krav
Kul och utmanade och bra roliga kollegor man har att jobba med
Fördelar
Utvecklande jobb
Nackdelar
Jobbar hemmaifrån just nu
Ett fantastiskt företag med mycket inspirerande ledning som hjälper en att utvecklas varje dag. Organisationen lägger stort fokus på att konstant utvecklas och tar nya steg i rätt riktning varje vecka. Företagskulturen är helt underbar!
Super roligt och spännande arbete där man verkligen får uppleva hur man hjälper andra! Allakando är verkligen en toppen företag, inte minst för att de sköter kommunikation med oss privatlärare på ett bra och trevligt sätt!
Jag tycker allakando är ett bra extrajobb med flexibla arbetstider. Passar bra för studerande på gymnasiet och universitet som kan använda sin kunskaper för att hjälpa andra elever. Om man vill bli lärare, vilket jag vill, är det väldigt bra erfarenhet, eftersom man får mycket hjälp och tips från kontoret, en bra introduktionsutbildning och man träffar många olika elever som vill ha hjälp inom många olika ämnen.
Fördelar
Bra erfarenhet, flexibla arbetstider och bra extrajobb.
Nackdelar
Ingen resersättning, långa restider till jobben och man får inte betalt för förberedelsen som krävs innan lektionerna
Att jobba som lärare är kul. Man känner vekligen att man får göra riktig skillnad. Att se eleverna utvecklas är det bästa.
Fördelar
Flexibilitet, eget ansvar
Nackdelar
Mer material men det håller de på att fixa
Allakando är verkligen som en familj. Vi gör allting tillsammans och man känner sig verkligen delaktig i någonting större. Snabb och smidig kommunikation till huvudkontoret. Har bara vara i kontakt med superbra familjer, som verkligen uppskattat min hjälp på alla sätt. Perfekt sysselsättning bredvid sina studier!