Allakando

Recensioner från anställda på Allakando

Ett roligt jobb om du kommer överens med dina elever (vilket man absolut oftast gör), men du har inte mycket stöd från huvudkontoret, så förbered dig på det. Och det kan krävas att du förbereder lektioner i förväg (vilket du inte får betalt för), trots att de säger att det inte ska vara så. Men ändå ett bra sätt att tjäna någon 100-lapp extra varje vecka.
Fördelar
Flexibelt
Nackdelar
Låg lön och otydligt ledarskap
Mitt intresse för utlärande startade på gymnasiet när jag oftast var före mina kompisar i matematiken och fick hjälpa dem. Att istället hjälpa främlingar är tuffare då förklaringar sker på andra sätt eftersom att man inte känner personen fullständigt. Efterhand så lär man sig hur elven fungerar och vilka ord som skall användas för att denne skall förstå. Det har varit underbart kul att vara en del av Allakando och hjälpa elever att nå sina mål.
Jag lär ut olika ämnen till olika elever, det bästa är att lära en elev nya saker. Det är kul och stimulerande, men man kunde önska mer stöd/utveckling/belöning från företaget.
Att hjälpa barn och ungdomar med deras läxor är en uppgift som kräver ansvar samtidigt som det är nyttigt för den personliga utvecklingen att kunna förmedla sina kunskaper på ett pedagogiskt sätt.
Roligt att få arbeta självständigt hade viljat ha mer samhörighet med andra som arbetar där.
Fördelar
Kurs till Hp