Allakando
Recensioner från anställda på Allakando

Meningsfullt jobb med Allakando läxhjälp

7 november 2019
Har faktiskt arbetat på Allakando i över sex år nu. Sex år!

Perfekt extrajobb under hela studietiden, har kört lite mindre i de perioder där det har blivit hektiskt. Tycker att jag har fått en väldigt personlig kontakt med de som jobbar på Allakando, känns genuint och det finns en bra story om varför företaget grundades. VDn har själv undervisat väldigt många.

Roligt att få kontakt med sin elev också, har haft allt från studiemotiverade elever som bara vill få sitt sista A för läkarlinjen, till yngre busar med ADHD. Båda är lika roliga, man gör skillnad på olika sätt för olika personer.

Annars bra flexibilitet, undervisar i de ämnen jag tycker om (matte, svenska, franska, samhällskunskap). Har också kunnat jobba även när jag bytte studentstad, de finns i hela Sverige (Allakando läxhjälp i Stockholm, Göteborg och Malmö är stora, men de finns även långt ute på landsbygden).

Svårt att vara alltför kritisk när man har jobbat här så länge. Ibland kanske att jag inte riktigt har hunnit med, men även där har jag kunnat anpassa jobbet. Sammanfattningsvis helt enkelt ett kul jobb för ett bra företag!
Fördelar
Genuint företag som bryr sig om eleverna
Similar reviews
1 juli 2020
Privatlärare (Tidigare anställd) - Stockholm
Ett roligt jobb om du kommer överens med dina elever (vilket man absolut oftast gör), men du har inte mycket stöd från huvudkontoret, så förbered dig på det. Och det kan krävas att du förbereder lektioner i förväg (vilket du inte får betalt för), trots att de säger att det inte ska vara så. Men ändå ett bra sätt att tjäna någon 100-lapp extra varje vecka.
Fördelar
Flexibelt
Nackdelar
Låg lön och otydligt ledarskap
12 maj 2020
Privatlärare (Nuvarande anställd) - Stockholm
Tycker att Allakando har hanterat corona superbra, jag känner mig väldigt väl informerad och det finns bra rutiner på plats. Generellt ett strukturerat företag med en massa material för oss lärare och tydligt system & tips, hjälp med mera.
2 april 2020
Privatlärare (Tidigare anställd) - Stockholm
Du sätter linjerna på arbetet men ändå inte. Den summa Allakando tar emot gentemot den summa du får i lön är lite lite i förhållande till det arbete du egentligen lägger ned.