Allakando
Recensioner från anställda på Allakando

Anställningsavtal Kalleanka

13 februari 2020
Du måste visa ID handling via camintervju. För att gå från process 2 till andra intervjun ska du signera avtalet. Känslan jag får är kalleanka avtal. Det är ganska mycket för deras skydd och säkerhet och ganska lite för min egen. Man får ej bli anställd inom liknande verksamhet förrän 6 månader efter uppsägningstid (4 v). De gör 15% avdrag på lön om du är 48 h sen med registrering av pass. Om du bryter mot Allakandos regler blir du skyldig 22.750 kr. Exempelvis om du antar ett erbjudaande från familj utanför allakando. Men om du INTE antar jobbet och anmäler familjen till Allakando får du 1000 kr som tack...riktigt skämt. Hela avtalet känns som kalleanka och uppenbart endast för deras säkerhet. Inte ens säker på om deras avtal är lagligt i Sverige.
Similar reviews
1 juli 2020
Ett roligt jobb om du kommer överens med dina elever (vilket man absolut oftast gör), men du har inte mycket stöd från huvudkontoret, så förbered dig på det. Och det kan krävas att du förbereder lektioner i förväg (vilket du inte får betalt för), trots att de säger att det inte ska vara så. Men ändå ett bra sätt att tjäna någon 100-lapp extra varje vecka.
Fördelar
Flexibelt
Nackdelar
Låg lön och otydligt ledarskap
12 maj 2020
Tycker att Allakando har hanterat corona superbra, jag känner mig väldigt väl informerad och det finns bra rutiner på plats. Generellt ett strukturerat företag med en massa material för oss lärare och tydligt system & tips, hjälp med mera.
2 april 2020
Same role
Du sätter linjerna på arbetet men ändå inte. Den summa Allakando tar emot gentemot den summa du får i lön är lite lite i förhållande till det arbete du egentligen lägger ned.