Allakando
Recensioner från anställda på Allakando

F för kommunikation

12 mars 2020
Jag arbetade som privatlärare på Allakando i ungefär ett och ett halvt år. Det jag tar med mig därifrån är en minst sagt undermålig kommunikationsförmåga från kontoret. Som lärare ska du ha en kontaktperson på kontoret som du kan ställa frågor eller be om råd, men under min tid hade jag fyra olika kontaktpersoner och när jag hade funderingar var det inte säkert att det var min kontaktperson som svarade, utan det var ofta någon annan. Det går inte att ringa spontant, utan du måste boka in en telefontid.

Via mail eller sms, som borde vara det smidigaste sättet, får du vänta på svar i flera veckor. När jag skulle hjälpa en elev inför de nationella proven fick vi inte svar på hur vi skulle komma åt materialet på flera veckor, vilket gjorde att undervisningen blev lidande. När jag mailade dem om min uppsägning första gången blev det inget av det. Jag fick fortsatta mail om elever att hjälpa. Efter två månader mailade jag dem igen och bad om att få bli uppsagd och har nu inte fått fortsatta mail, även om mitt konto fortfarande finns kvar.

För den sista eleven jag hade lade de in extra lektioner fastän varken jag som lärare eller eleven hade kontaktat kontoret om att vi önskade fler lektioner, detta efter att de inte hade lyckats erbjuda en onlinelänk så vi kunde fortsätta undervisningen när vi inte längre befann oss på samma ort. Lektionerna gick inte att ta bort och en faktura skickades. Efter ytterligare några mail från både mig och eleven löste sig situationen. Jag anser heller inte att lönen står sig väl i relation till hur mycket eleven får betala för undervisningen, även
 - mer...
Similar reviews
1 juli 2020
Ett roligt jobb om du kommer överens med dina elever (vilket man absolut oftast gör), men du har inte mycket stöd från huvudkontoret, så förbered dig på det. Och det kan krävas att du förbereder lektioner i förväg (vilket du inte får betalt för), trots att de säger att det inte ska vara så. Men ändå ett bra sätt att tjäna någon 100-lapp extra varje vecka.
Fördelar
Flexibelt
Nackdelar
Låg lön och otydligt ledarskap
12 maj 2020
Tycker att Allakando har hanterat corona superbra, jag känner mig väldigt väl informerad och det finns bra rutiner på plats. Generellt ett strukturerat företag med en massa material för oss lärare och tydligt system & tips, hjälp med mera.
2 april 2020
Same role
Du sätter linjerna på arbetet men ändå inte. Den summa Allakando tar emot gentemot den summa du får i lön är lite lite i förhållande till det arbete du egentligen lägger ned.