Allakando
Recensioner från anställda på Allakando

Bra för det mesta

9 maj 2020
Plus:
*Det perfekta extrajobbet om man är intresserad av och bra på att göra skillnad för unga på utbildningsområdet. Lyckades hjälpa de elever som fortsatte - kan konstatera i efterhand att jag är nöjd med min tid och erfarenhet (ett år och fem månader).

Minus:

*Att det tog slut på elever som ville ha hjälp i mitt område, vet inte om det beror på att Allakando marknadsför sig dåligt eller något annat.

*Blev ibland inte trodd när jag berättade att en elev hade ändrat sig och inte ville ha läxhjälp, kändes som att företaget ville ”tvinga” alla att stanna kvar som hade hört av sig en gång.
Similar reviews
30 januari 2020
Bra arbetsmiljö för personer som gillar att bestämma över sina egna arbetsscheman.
21 oktober 2018
Att hjälpa barn och ungdomar med deras läxor är en uppgift som kräver ansvar samtidigt som det är nyttigt för den personliga utvecklingen att kunna förmedla sina kunskaper på ett pedagogiskt sätt.
1 juli 2020
Ett roligt jobb om du kommer överens med dina elever (vilket man absolut oftast gör), men du har inte mycket stöd från huvudkontoret, så förbered dig på det. Och det kan krävas att du förbereder lektioner i förväg (vilket du inte får betalt för), trots att de säger att det inte ska vara så. Men ändå ett bra sätt att tjäna någon 100-lapp extra varje vecka.
Fördelar
Flexibelt
Nackdelar
Låg lön och otydligt ledarskap