Allakando
Recensioner från anställda på Allakando

Bra extrajobb

29 maj 2020
Ett bra extrajobb med flexibla timmar. Alla arbetskamrater var otroligt trevliga. Väldigt mycket att göra ibland, men positivt om man vill utvecklas.
Similar reviews
24 februari 2019
Same location
Väldigt roligt och lärorikt jobb som jag skulle vilja fortsatt jobba med om det inte vore för den bristande kommunikationen med kontor och kontaktpersoner.

En typisk arbetsdag innebar att jag i 1,5h hemma hos eleven satt ned och studerade med han/henne i form av förhör och andra instuderingssätt som var individanpassade efter min bedömning.

Det bästa med jobbet var att det var otroligt roligt att få hjälpa och motivera unga människor med skolarbete. Det sämsta med jobbet var att kraven på mig framgick otydligt från mitt håll samt bristande kommunikation.
11 november 2018
Mitt intresse för utlärande startade på gymnasiet när jag oftast var före mina kompisar i matematiken och fick hjälpa dem. Att istället hjälpa främlingar är tuffare då förklaringar sker på andra sätt eftersom att man inte känner personen fullständigt. Efterhand så lär man sig hur elven fungerar och vilka ord som skall användas för att denne skall förstå. Det har varit underbart kul att vara en del av Allakando och hjälpa elever att nå sina mål.
3 mars 2018
Same location
Roligt att få arbeta självständigt hade viljat ha mer samhörighet med andra som arbetar där.
Fördelar
Kurs till Hp