Allakando

Recensioner från anställda som Privatlärare på Allakando

Känner att jag trivs bra i min roll som studiecoach. Inte dykt upp något som helst problem under min arbetstid. Flyer på bra!
Fördelar
Problemfritt
Att få arbeta med att lära ut samtidigt som man själv växer som student är det perfekta arbetet för en studerande. Att ta del av ens elevers framgång gör att man känner att ens arbete bidrar med någonting.
Fördelar
Känslan av att göra skillnad
Stor frihet över att själv avgöra hur mycket man ska arbeta. Väl med mina elever stormtrivs jag!
Fördelar
Flexibla tider
Varenda tillfälle jag behövt hjälp på något vis har kontoret och mina kollegor alltid funnits där för mig.
Fördelar
Friheten
Att få spendera en längre period med en och samma är elev är det som får mig att älska arbetet. Ger en känsla av att det man arbetar med gör en skillnad.
Supergivande arbete. Kommunikationen med hela orginisationen fungerar toppen :)
Fördelar
utmanande
Trivs bra med arbetet som får mig att utvecklas samtidigt som jag får lära ut.
Roligt att varje samarbete med en ny elev blir som en ny utmaning som man gemensamt löser. Vägledningen och coachandet från kontoret har skötts exemplariskt.
Har under mina år som studiecoach lärt mig enorma mängder om studier. Känslan av att se den tiden man lägger ner med en elev faktiskt ger resultat. Glädjen man får dela med eleven vid framsteg gör jobbet det bästa möjliga ur mina ögon.
För mig som studerande har arbetet gjort att även jag känner att jag får ut mycket av arbetet. Känner även att kontoret stöttar mig bra!
Stormtrivs med arbetet och uppmanar alla som älskar att lära och lära ut att söka
Fördelar
Givande
Nackdelar
Ett fantastiskt lärorikt och inspirerande arbete som du enkelt kan anpassa efter eget behov, möjlighet finns att själv välja arbetsbelastning! Perfekt om man studerar eller liknande.
Fördelar
Balanserad arbetsbelastning, inspirerande, lärorikt, god kommunikation!
Nackdelar
Inget särskilt!
Trevlig arbetsmiljö och bra sammanhållning mellan kollegorna, snabb återkoppling.
Som anställd på allakando får man både hjälpa andra samt att man själv utvecklas.
Fördelar
erfarenhet
Nackdelar
Super roligt och spännande arbete där man verkligen får uppleva hur man hjälper andra! Allakando är verkligen en toppen företag, inte minst för att de sköter kommunikation med oss privatlärare på ett bra och trevligt sätt!
Jag tycker allakando är ett bra extrajobb med flexibla arbetstider. Passar bra för studerande på gymnasiet och universitet som kan använda sin kunskaper för att hjälpa andra elever. Om man vill bli lärare, vilket jag vill, är det väldigt bra erfarenhet, eftersom man får mycket hjälp och tips från kontoret, en bra introduktionsutbildning och man träffar många olika elever som vill ha hjälp inom många olika ämnen.
Fördelar
Bra erfarenhet, flexibla arbetstider och bra extrajobb.
Nackdelar
Ingen resersättning, långa restider till jobben och man får inte betalt för förberedelsen som krävs innan lektionerna
Bara gott att säga, Allakando har varit toppen att jobba hos under de månader jag varit privatlärare. Sök!
Fördelar
Professionellt företag, bra merit, många uppdrag
Nackdelar
Inte egentligen
Jag har verkligen haft väldigt kul under min tid som privatlärare hos Allakando! Kanske har jag haft tur med mina elever, vi har haft en fin balans mellan att knäcka matteuppgifter och skratta tillsammans. Det är en speciell connection som jag unnar alla att få — både som lärare och elev. Tror att rätt personer drar sig till Allakando också, de har en kul och trevlig inställning som jag tror att en viss typ av elever/familjer attraheras av.
Fördelar
Roligt, kul uppdrag, bra arbetsgivare
Nackdelar
Fick resa lite långt ibland
Det kan vara oerhört skönt att få göra något annat än att plugga som student, men allvarligt talat är det ju också det jag är bäst på. Varför då inte dela med sig av det till andra? Att få en extra slant över är inte fel heller :) Allakando har bara varit bra att ha att göra med under hela min tid här. De har ett bra system för att hitta nya uppdrag, tidsrapportering med mera. Man blir ganska självgående, men de finns tillgängliga om man behöver hjälp också.
Fördelar
Tillgängliga, smidigt, bra system
Nackdelar
Skulle vilja ha mer guider till ämnen
Att arbeta som privatlärare är en stor glädje men också ett stort ansvar. Det innebär mycket struktur och planering, men utdelningen är värd allt jobb! Det är verkligen ett roligt arbete där du själv kan styra och bestämma när och hur du vill planera.
Fördelar
Flexibla tider
Nackdelar
Mycket egen planering och eget ansvar
Som privatlärare på Allakando så är det mycket eget ansvar, men det är otroligt givande att få hjälpa någon annan i nöd. Man vet ju hur svårt något kan vara tills man får det rätt förklarat, och det är underbart att se när bitarna faller på plats för eleven!
Fördelar
Flexibla tider, träffa härliga människor, och få göra skillnad!
Nackdelar
Mycket planering och eget arbete, det är ett stort ansvar helt enkelt.