Allakando

Recensioner från anställda som Läxhjälpare på Allakando på Allakando

Läxhjälpare på Allakando2 recensioner
Mycket nöjd, var läxhjälpare på Allakando i Stockholm under flera terminer. Trevligt företag, Allakandos läxhjälp har en bra mission, det var det som fick mig att välja dem från början. De började själva som privatlärare, känns genuint.
Fördelar
Känns som det enda genuina företaget i branschen
Jag började här när jag gick i trean på gymnasiet, kunde hjälpa elever på grundskolan med läxhjälp i matte med Allakando. Har fortsatt under min tid på universitetet, passar bra och man kan ta fler elever ju mer man kan också ju.

Typiskt sett är en lektion typ 1,5 timme, man hjälper sin elev 1-2 gånger i veckan (jag har haft upp till tre elever samtidigt). Helt klart smidigt, jag har arbetat olika mycket i olika perioder.

Har oftast gjort saker som mattehjälp på Allakando, men även läxhjälp i svenska. Valde mina ämnen efter vad jag kände mig bekväm med, fick titta på lite matte online för att komma ihåg vissa kurser.

I övrigt ett skönt gäng, hade en mycket trevlig intervju med en som hette David, kändes väldigt seriöst men ändå avslappnat. Har sedan främst gjort läxhjälp på Allakando i Stockholm, eftersom att jag pluggar här.
Fördelar
Gratis kurs till högskoleprovet på Allakando (FETT BRA)
Nackdelar
Behövde fräscha upp en del kunskaper innan