Allakando

Recensioner från anställda som Coach på Allakando

Jag tycker det är jättekul att arbeta som studiecoach. Det ger mig mycket frihet samtidigt som jag får känna att jag verkligen gör mycket nytta.
Mycket givande och samtidigt krävande extraarbete. Det är roligt att se eleven utvecklas samtidigt som man känner att man gör nytta i någons liv.
Fördelar
Flexibla tider
Nackdelar
Låg lön
Gillar att Allakando tydligt visar att de vill hjälpa andra. Det var vad som fick mig att fastna för dem.
Fördelar
Professionellt, göra skillnad
Nackdelar
Ibland svårt
Väldigt spännande att få hjälpa andra människor med skolarbetet och få vara lite av en coach/mentor. Det ger något både för mig och såklart för eleverna. Tycker att Allakando genomgående visar att det är detta som är viktigt också, de talar mycket om just att göra skillnad och jag förstår vad de menar. Rekommenderar starkt jobbet i allmänhet och Allakando som arbetsgivare i synnerhet.
Fördelar
Givande, roligt
Nackdelar
Extrajobb
Jag vill rikta ett stort tack till er, ni fantastiska människor på Allakando! Jag var så nervös inför min första lektion med min första elev! Men jag kände mig så stöttad och hjälpt av er under alla steg, både inför och under första lektionen (även inför alla kommande lektioner). Alla tips för hur man ska stötta och hjälpa sin elev, hur man ska tänka och planera upp lektioner har varit till så stor hjälp! Tack! Jag är så stolt över att vara anställd här!
Fördelar
Utvecklande, Meningsfullt
Då man möter olika elever får man anpassa sig till dessa elever, samtidigt anpassar även jobbet sig för dig, tillexempel kommer du och eleven överens om tider och även hur ni ska jobba. Självklart är det du som privatlärare som ska anpassa dig till eleven men det brukar funka mycket bra. Då man ska hjälpa eleverna blir det också mycket kunskapsrepetition för dig, kanske får man även lära sig nya saker som man inte visste om innan när man ska hjälpa eleven med en uppgift. Det svåraste är ju att hjälpa en elev som inte vill samarbeta eller lära sig. Men det är det som gör jobbet lite utmanande och stimulerande, man får helt enkelt komma på olika sätt att hjälpa en elev.
Snabbt växande företag och mycket fokus på att man själv valde uppdrag och ansvarsområden.
Fördelar
Kul att vara lärare och mycet personligt ansvar
Nackdelar
Lönen och För mycket administrativt