Allakando

Recensioner från anställda på Allakando i Stockholm

Stormtrivs med arbetet och uppmanar alla som älskar att lära och lära ut att söka
Fördelar
Givande
Nackdelar
Jag tycker det är jättekul att arbeta som studiecoach. Det ger mig mycket frihet samtidigt som jag får känna att jag verkligen gör mycket nytta.
Under mitt år på Allakando har jag lärt mig mycket. Framförallt har jobbet tvingat mig att bli bättre på att planera. Samtidigt har det gett mig mycket arbetslivserfarenhet som jag inte annars fått.
Jag tycker allakando är ett bra extrajobb med flexibla arbetstider. Passar bra för studerande på gymnasiet och universitet som kan använda sin kunskaper för att hjälpa andra elever. Om man vill bli lärare, vilket jag vill, är det väldigt bra erfarenhet, eftersom man får mycket hjälp och tips från kontoret, en bra introduktionsutbildning och man träffar många olika elever som vill ha hjälp inom många olika ämnen.
Fördelar
Bra erfarenhet, flexibla arbetstider och bra extrajobb.
Nackdelar
Ingen resersättning, långa restider till jobben och man får inte betalt för förberedelsen som krävs innan lektionerna
Har stort förtroende för Allakando som arbetsgivare, de har alltid hanterat kontakten med mig på ett professionellt och trevligt sätt sedan dag 1. Löner kommer i tid (tro mig, det är inte alla företag likt detta som klarar det), kommunikationen är god, deras portal är enkel att använda för att anmäla sig till uppdrag och de svarar på mina frågor.
Fördelar
Professionellt, seriöst, trevligt, löneutveckling efter ett antal timmars arbete
Nackdelar
Hinner inte alltid med att ta uppdrag
Väldigt spännande att få hjälpa andra människor med skolarbetet och få vara lite av en coach/mentor. Det ger något både för mig och såklart för eleverna. Tycker att Allakando genomgående visar att det är detta som är viktigt också, de talar mycket om just att göra skillnad och jag förstår vad de menar. Rekommenderar starkt jobbet i allmänhet och Allakando som arbetsgivare i synnerhet.
Fördelar
Givande, roligt
Nackdelar
Extrajobb
Ett roligt jobb om du kommer överens med dina elever (vilket man absolut oftast gör), men du har inte mycket stöd från huvudkontoret, så förbered dig på det. Och det kan krävas att du förbereder lektioner i förväg (vilket du inte får betalt för), trots att de säger att det inte ska vara så. Men ändå ett bra sätt att tjäna någon 100-lapp extra varje vecka.
Fördelar
Flexibelt
Nackdelar
Låg lön och otydligt ledarskap
Tycker att Allakando har hanterat corona superbra, jag känner mig väldigt väl informerad och det finns bra rutiner på plats. Generellt ett strukturerat företag med en massa material för oss lärare och tydligt system & tips, hjälp med mera.
Du sätter linjerna på arbetet men ändå inte. Den summa Allakando tar emot gentemot den summa du får i lön är lite lite i förhållande till det arbete du egentligen lägger ned.
Bra arbetsmiljö för personer som gillar att bestämma över sina egna arbetsscheman.
Man får testa sig själv. Kan jag hjälpa den här eleven? Helt olika sätt att undervisa någon på grundskolan i svenska jämfört med att ge mattehjälp till någon i trean på gymnasiet. Som läxhjälpare på Allakando läxhjälp fick jag erfarenhet av att hantera olika situationer och människor. NYTTIGT! Fick även chansen att arbeta med läxhjälp online på Allakando efter några månader, också ett bra sätt att få fler uppdrag + skönt att arbeta hemifrån.
Mycket nöjd, var läxhjälpare på Allakando i Stockholm under flera terminer. Trevligt företag, Allakandos läxhjälp har en bra mission, det var det som fick mig att välja dem från början. De började själva som privatlärare, känns genuint.
Fördelar
Känns som det enda genuina företaget i branschen
Jobbade på Allakando läxhjälp Stockholm i ca 3 år när jag pluggade. Otroligt givande extrajobb och fantastiskt bra uppbackning från kontoret när jag väl behövde hjälp! Bra förberedelsematerial.
Fördelar
Meningsfullt, roligt och meriterande
Jag började här när jag gick i trean på gymnasiet, kunde hjälpa elever på grundskolan med läxhjälp i matte med Allakando. Har fortsatt under min tid på universitetet, passar bra och man kan ta fler elever ju mer man kan också ju. Typiskt sett är en lektion typ 1,5 timme, man hjälper sin elev 1-2 gånger i veckan (jag har haft upp till tre elever samtidigt). Helt klart smidigt, jag har arbetat olika mycket i olika perioder. Har oftast gjort saker som mattehjälp på Allakando, men även läxhjälp i svenska. Valde mina ämnen efter vad jag kände mig bekväm med, fick titta på lite matte online för att komma ihåg vissa kurser. I övrigt ett skönt gäng, hade en mycket trevlig intervju med en som hette David, kändes väldigt seriöst men ändå avslappnat. Har sedan främst gjort läxhjälp på Allakando i Stockholm, eftersom att jag pluggar här.
Fördelar
Gratis kurs till högskoleprovet på Allakando (FETT BRA)
Nackdelar
Behövde fräscha upp en del kunskaper innan
Har faktiskt arbetat på Allakando i över sex år nu. Sex år! Perfekt extrajobb under hela studietiden, har kört lite mindre i de perioder där det har blivit hektiskt. Tycker att jag har fått en väldigt personlig kontakt med de som jobbar på Allakando, känns genuint och det finns en bra story om varför företaget grundades. VDn har själv undervisat väldigt många. Roligt att få kontakt med sin elev också, har haft allt från studiemotiverade elever som bara vill få sitt sista A för läkarlinjen, till yngre busar med ADHD. Båda är lika roliga, man gör skillnad på olika sätt för olika personer. Annars bra flexibilitet, undervisar i de ämnen jag tycker om (matte, svenska, franska, samhällskunskap). Har också kunnat jobba även när jag bytte studentstad, de finns i hela Sverige (Allakando läxhjälp i Stockholm, Göteborg och Malmö är stora, men de finns även långt ute på landsbygden). Svårt att vara alltför kritisk när man har jobbat här så länge. Ibland kanske att jag inte riktigt har hunnit med, men även där har jag kunnat anpassa jobbet. Sammanfattningsvis helt enkelt ett kul jobb för ett bra företag!
Fördelar
Genuint företag som bryr sig om eleverna
Att hjälpa barn och ungdomar med deras läxor är en uppgift som kräver ansvar samtidigt som det är nyttigt för den personliga utvecklingen att kunna förmedla sina kunskaper på ett pedagogiskt sätt.