Allakando

Recensioner från anställda på Allakando i Stockholm

Stockholm10 recensioner
Ett roligt jobb om du kommer överens med dina elever (vilket man absolut oftast gör), men du har inte mycket stöd från huvudkontoret, så förbered dig på det. Och det kan krävas att du förbereder lektioner i förväg (vilket du inte får betalt för), trots att de säger att det inte ska vara så. Men ändå ett bra sätt att tjäna någon 100-lapp extra varje vecka.
Fördelar
Flexibelt
Nackdelar
Låg lön och otydligt ledarskap
Tycker att Allakando har hanterat corona superbra, jag känner mig väldigt väl informerad och det finns bra rutiner på plats. Generellt ett strukturerat företag med en massa material för oss lärare och tydligt system & tips, hjälp med mera.
Du sätter linjerna på arbetet men ändå inte. Den summa Allakando tar emot gentemot den summa du får i lön är lite lite i förhållande till det arbete du egentligen lägger ned.
Bra arbetsmiljö för personer som gillar att bestämma över sina egna arbetsscheman.
Man får testa sig själv. Kan jag hjälpa den här eleven? Helt olika sätt att undervisa någon på grundskolan i svenska jämfört med att ge mattehjälp till någon i trean på gymnasiet. Som läxhjälpare på Allakando läxhjälp fick jag erfarenhet av att hantera olika situationer och människor. NYTTIGT! Fick även chansen att arbeta med läxhjälp online på Allakando efter några månader, också ett bra sätt att få fler uppdrag + skönt att arbeta hemifrån.
Mycket nöjd, var läxhjälpare på Allakando i Stockholm under flera terminer. Trevligt företag, Allakandos läxhjälp har en bra mission, det var det som fick mig att välja dem från början. De började själva som privatlärare, känns genuint.
Fördelar
Känns som det enda genuina företaget i branschen
Jobbade på Allakando läxhjälp Stockholm i ca 3 år när jag pluggade. Otroligt givande extrajobb och fantastiskt bra uppbackning från kontoret när jag väl behövde hjälp! Bra förberedelsematerial.
Fördelar
Meningsfullt, roligt och meriterande
Jag började här när jag gick i trean på gymnasiet, kunde hjälpa elever på grundskolan med läxhjälp i matte med Allakando. Har fortsatt under min tid på universitetet, passar bra och man kan ta fler elever ju mer man kan också ju.

Typiskt sett är en lektion typ 1,5 timme, man hjälper sin elev 1-2 gånger i veckan (jag har haft upp till tre elever samtidigt). Helt klart smidigt, jag har arbetat olika mycket i olika perioder.

Har oftast gjort saker som mattehjälp på Allakando, men även läxhjälp i svenska. Valde mina ämnen efter vad jag kände mig bekväm med, fick titta på lite matte online för att komma ihåg vissa kurser.

I övrigt ett skönt gäng, hade en mycket trevlig intervju med en som hette David, kändes väldigt seriöst men ändå avslappnat. Har sedan främst gjort läxhjälp på Allakando i Stockholm, eftersom att jag pluggar här.
Fördelar
Gratis kurs till högskoleprovet på Allakando (FETT BRA)
Nackdelar
Behövde fräscha upp en del kunskaper innan
Har faktiskt arbetat på Allakando i över sex år nu. Sex år!

Perfekt extrajobb under hela studietiden, har kört lite mindre i de perioder där det har blivit hektiskt. Tycker att jag har fått en väldigt personlig kontakt med de som jobbar på Allakando, känns genuint och det finns en bra story om varför företaget grundades. VDn har själv undervisat väldigt många.

Roligt att få kontakt med sin elev också, har haft allt från studiemotiverade elever som bara vill få sitt sista A för läkarlinjen, till yngre busar med ADHD. Båda är lika roliga, man gör skillnad på olika sätt för olika personer.

Annars bra flexibilitet, undervisar i de ämnen jag tycker om (matte, svenska, franska, samhällskunskap). Har också kunnat jobba även när jag bytte studentstad, de finns i hela Sverige (Allakando läxhjälp i Stockholm, Göteborg och Malmö är stora, men de finns även långt ute på landsbygden).

Svårt att vara alltför kritisk när man har jobbat här så länge. Ibland kanske att jag inte riktigt har hunnit med, men även där har jag kunnat anpassa jobbet. Sammanfattningsvis helt enkelt ett kul jobb för ett bra företag!
Fördelar
Genuint företag som bryr sig om eleverna
Att hjälpa barn och ungdomar med deras läxor är en uppgift som kräver ansvar samtidigt som det är nyttigt för den personliga utvecklingen att kunna förmedla sina kunskaper på ett pedagogiskt sätt.