Allakando

Recensioner från anställda på Allakando i Lund

Lund11 recensioner
Kan verkligen rekommendera alla som söker ett utvecklande extrajobb att välja att söka till Allakando! De har en grym företagsfilosofi och det finns alltid potential för utveckling.
Allakando är ett seriöst och bra företag med en härlig företagskultur, hjälpsamma kollegor och mycket möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Jag trivs verkligen i min roll på Allakando. Det finns alltid utrymme för utveckling och för att växa i sin roll. Alla medarbetare är otroligt hjälpsamma och tiden tillsammans är alltid rolig.
Fördelar
Utvecklande, bra tider och grym företagkultur
Ett härligt jobb där man får lov att prata och träffa andra unga och drivna människor som vill bidra med något och hjälpa elever runt om i Sverige.
Fördelar
Meningsfullt arbete med flexibla tider
Min tid på Allakando har varit otroligt givande. Jag får lära mig nya saker som jag kan ta med mig ut i arbetslivet, och ledningen ger ofta feedback för att man kontinuerligt ska utvecklas.
Fördelar
Företagskulturen
Nackdelar
Svårt att släppa jobbet när man är ledig
Bästa företaget att arbeta för om man vill känna sig trygg och glad som privatlärare! De ger en bra grundutbildning och kontinuerlig coachning som medför att man ständigt utvecklas i sin pedagogik, samt att man kände sig trygg inför första lektionen. De skickar ut regelbundna mail inför olika perioder så att man alltid får lite tips inför slutspurter och liknande. Alltid snabba att svara när man har några frågor!
Fördelar
Kontinuerlig coachning i arbetet
Nackdelar
Relativt låg lön om man åker hem till eleven (ingen reseersättning)
Otroligt proffsigt företag med en grym affärsidé. Arbetsmiljön är väldigt trevlig där alla är seriösa samtidigt som positiva. Det finns god variation på olika platser, t.ex. grupprum, konferens, skrivbord mm. Dessutom finns hörselkåpor ifall man vill ha extra fokus och inte bli störd. Allakando är ett företag med grym energi som får alla att haka på!
Fördelar
Gymkort
Ett bra extrajobb med flexibla timmar. Alla arbetskamrater var otroligt trevliga. Väldigt mycket att göra ibland, men positivt om man vill utvecklas.
Väldigt roligt och lärorikt jobb som jag skulle vilja fortsatt jobba med om det inte vore för den bristande kommunikationen med kontor och kontaktpersoner.

En typisk arbetsdag innebar att jag i 1,5h hemma hos eleven satt ned och studerade med han/henne i form av förhör och andra instuderingssätt som var individanpassade efter min bedömning.

Det bästa med jobbet var att det var otroligt roligt att få hjälpa och motivera unga människor med skolarbete. Det sämsta med jobbet var att kraven på mig framgick otydligt från mitt håll samt bristande kommunikation.
Mitt intresse för utlärande startade på gymnasiet när jag oftast var före mina kompisar i matematiken och fick hjälpa dem. Att istället hjälpa främlingar är tuffare då förklaringar sker på andra sätt eftersom att man inte känner personen fullständigt. Efterhand så lär man sig hur elven fungerar och vilka ord som skall användas för att denne skall förstå. Det har varit underbart kul att vara en del av Allakando och hjälpa elever att nå sina mål.
Roligt att få arbeta självständigt hade viljat ha mer samhörighet med andra som arbetar där.
Fördelar
Kurs till Hp