Allakando

Recensioner från anställda på Allakando i Göteborg

För mig som studerande har arbetet gjort att även jag känner att jag får ut mycket av arbetet. Känner även att kontoret stöttar mig bra!
Bara gott att säga, Allakando har varit toppen att jobba hos under de månader jag varit privatlärare. Sök!
Fördelar
Professionellt företag, bra merit, många uppdrag
Nackdelar
Inte egentligen
Jag har verkligen haft väldigt kul under min tid som privatlärare hos Allakando! Kanske har jag haft tur med mina elever, vi har haft en fin balans mellan att knäcka matteuppgifter och skratta tillsammans. Det är en speciell connection som jag unnar alla att få — både som lärare och elev. Tror att rätt personer drar sig till Allakando också, de har en kul och trevlig inställning som jag tror att en viss typ av elever/familjer attraheras av.
Fördelar
Roligt, kul uppdrag, bra arbetsgivare
Nackdelar
Fick resa lite långt ibland
Att arbeta som privatlärare är en stor glädje men också ett stort ansvar. Det innebär mycket struktur och planering, men utdelningen är värd allt jobb! Det är verkligen ett roligt arbete där du själv kan styra och bestämma när och hur du vill planera.
Fördelar
Flexibla tider
Nackdelar
Mycket egen planering och eget ansvar
Jag vill rikta ett stort tack till er, ni fantastiska människor på Allakando! Jag var så nervös inför min första lektion med min första elev! Men jag kände mig så stöttad och hjälpt av er under alla steg, både inför och under första lektionen (även inför alla kommande lektioner). Alla tips för hur man ska stötta och hjälpa sin elev, hur man ska tänka och planera upp lektioner har varit till så stor hjälp! Tack! Jag är så stolt över att vara anställd här!
Fördelar
Utvecklande, Meningsfullt
Att jobba som privatlärare har hjälpt mig att utveckla min metod på undervisningen samt att sätta eleven i fokus. Alakando hade en bra administrativt kontor vilket underlättade arbetsgången. Det enda negativa poängen med Alakando är lönen.
Fördelar
produktiv
Nackdelar
lite pengar
Då man möter olika elever får man anpassa sig till dessa elever, samtidigt anpassar även jobbet sig för dig, tillexempel kommer du och eleven överens om tider och även hur ni ska jobba. Självklart är det du som privatlärare som ska anpassa dig till eleven men det brukar funka mycket bra. Då man ska hjälpa eleverna blir det också mycket kunskapsrepetition för dig, kanske får man även lära sig nya saker som man inte visste om innan när man ska hjälpa eleven med en uppgift. Det svåraste är ju att hjälpa en elev som inte vill samarbeta eller lära sig. Men det är det som gör jobbet lite utmanande och stimulerande, man får helt enkelt komma på olika sätt att hjälpa en elev.