Allakando

Recensioner från anställda på Allakando

Detta var mitt första arbete och jag har trivts bra sen dag ett. Man fick en tydlig utbildning och genomgång direkt vid start vilket har skapat trygghet för mig som studiecoach.
Fördelar
Trygghet
Man behöver anpassa sin undervisning och de olika metoder man använder från elev till elev vilket stimulerar mig enormt. Andra fördelar är saker som, flexibla arbetstider och bra stöttning från kontoret.
Fördelar
kontoret, stimulerande, givande, flexibelt!
Det bästa med jobbet tycker jag är att man får möjligheten att arbeta med människor och verkligen följa både ens egna utveckling samt eleverna som man hjälper. Fantastisk känsla att kunna påverka någons liv på det sättet som man faktiskt gör som studiecoach för allakando!
Fördelar
Personlig kontakt
Ett bra företag att jobba hos, man blir utsatt för nya utmanande situationer och problem i arbetet som privatlärare och lär sig att mer och mer med tidens gång hantera dem bättre. Man väljer själv hur mycket man vill jobba, väldigt fritt med arbetstider då man har kontakt med kunden gällande detta. Ledningen coachar och utbildar de anställda, med många resurser till förfogande.
Fördelar
Vid x antal timmar ges förmåner som ex. HP-kurs osv.
Nackdelar
Lönen
Jag har arbetat på kontoret för Allakando en tid och tycker att det är en väldigt bra arbetsplats. Man utvecklas enormt och får utföra en mängd olika arbetsuppgifter vilket skapar en variation som är bra för mig.
Fördelar
Förmåner såsom gymkort, kollegorna.
Matematik är någonting som jag verkligen brinner för. Att då få möjligheten att lära ut matematik och väcka den kärleken för ämnet hos andra är någonting jag värdesätter högt. Att dessa utom få göra det genom att representera en organisation som jag personligen tycker är bäst i branschen är fantastiskt.
Fördelar
Att få lära ut matematik & företaget i stort.
Det känns tryggt att arbeta för Allakando. Samtliga anställa på företaget har samma vision och vi arbetar gemensamt för att nå våra mål! Det är fruktansvärt roligt att se elevernas utveckling och hur de arbetet vi gemensamt lägger ner skapar förändring. Trivs bra med lönemodellen och arbetsmängden samt att belöningarna möter de förväntningar som ställs på en.
Fördelar
Tryggheten samt den gemensamma visionen.
Det känns som att man har flera olika arbetsuppgifter trots att den huvudsakliga uppgiften är att undervisa eleven så kräver det att man arbetar på olika sett med olika elever.Jag undervisar enbart inom matematik men på olika nivåer som får mig att anpassa undervisningen utifrån elevens förmåga vilket ställer högre krav på mig samt får mig att utvecklas i större utsträckning!
Fördelar
Att man kan ha flera elever samtidigt!
Passar bra att arbeta med ett så flexibelt arbete vid sidan om mina egna studier. Känner att undervisa underlättar för mig själv och mitt tankesätt när det gäller studierna. Upplever allakando som det mest genuina bolaget i branchen som alltid vill eleverna och oss lärare det bästa.
Fördelar
Genuint företag.
Allakando känns som den perfekta arbetsplatsen för mig då jag tycker det är roligt att undervisa och att skapa nära band med människor som jag verkligen får göra med eleverna.
Fördelar
Perfekt för mig!
Kollegorna ställer alltid upp på att hjälpa en om man hamnar i en situation där man behöver stöttning. Arbetet i sig är skoj då jag tycker det är roligt att undervisa.
Fördelar
Kollegor och arbetet i stort.
Härligt arbete då man fårchansen att jobba med människor vilket både är lärorikt och roligt.
Fördelar
Att få arbeta med människor.
Har för tillfället tre elever vilket jag tycker är lagom. Dels är det en bra arbetsmängd för mig då jag själv hinner med mina egna studier. Det är också roligt att alla eleverna är så olika vilket gör att jag får variation i arbetet.
Fördelar
Frihet, variation.
Alla på företaget strävar efter en och samma sak vilket får det att kännas som vi gör allt tilsammans även om man som studiecoach kan vara ensam på ett specifikt uppdra. :)
Fördelar
Gemenskapen.
Arbetsuppgifterna varierar och man får lära sig väldigt mycket. Kollegor och arbetsmiljön är supertrevliga vilket gör det hela otroligt mycket roligare. En tydlig idé om var företaget ska och samtliga arbetar för att nå dit.
Fördelar
arbetsmiljön och kollegorna
Detta är mitt första jobb någonsin och jag är tacksam för att orginisationen gör allt de kan för att driva mig i rätt riktning.
Fördelar
Drivande
Jag tycker det är roligt att man får chansen att undervisa i flera olika ämnen. De gör att man får chansen att utvecklas inom flera olika områden vilket jag tycker är en stor fördel.
Fördelar
Utvecklingen.
Bra flexibelt jobb vid sidan om mina studier som dessutom är roligt som en bonus.
Fördelar
Flexibelt.
Arbetet får det att kännas som att jag verkligen påverkar kvaliten i elevernas skolliv. Det känns bra att arbeta med någonting som man förstår har en effekt på någons liv!
Fördelar
Påverkan man har på eleverna!
Har arbetat på allakando i 5 år snart och det är fortfarande lika roligt att få lärare ut. Det bästa med arbetet är alla elever jag får lära känna.
Fördelar
Eleverna!
Tycker att arbetsmängden fungerar bra och går att anpassa. De har en rimlig lönetrappa vilket motiverar en att arbeta på längre sikt med familjer vilket är det som känns säkrast för mig medan det också är det som fungerar bäst för eleverna.
Fördelar
Rimliga krav och rimlig ersättning