Allakando
Recensioner från anställda på Allakando

Väldigt lärorik och anpassningsbar jobb

31 mars 2019
Då man möter olika elever får man anpassa sig till dessa elever, samtidigt anpassar även jobbet sig för dig, tillexempel kommer du och eleven överens om tider och även hur ni ska jobba. Självklart är det du som privatlärare som ska anpassa dig till eleven men det brukar funka mycket bra. Då man ska hjälpa eleverna blir det också mycket kunskapsrepetition för dig, kanske får man även lära sig nya saker som man inte visste om innan när man ska hjälpa eleven med en uppgift. Det svåraste är ju att hjälpa en elev som inte vill samarbeta eller lära sig. Men det är det som gör jobbet lite utmanande och stimulerande, man får helt enkelt komma på olika sätt att hjälpa en elev.
Similar reviews
13 juli 2020
Same roleSame location
Studiecoach (Nuvarande anställd) - Göteborg
Jag vill rikta ett stort tack till er, ni fantastiska människor på Allakando!

Jag var så nervös inför min första lektion med min första elev! Men jag kände mig så stöttad och hjälpt av er under alla steg, både inför och under första lektionen (även inför alla kommande lektioner). Alla tips för hur man ska stötta och hjälpa sin elev, hur man ska tänka och planera upp lektioner har varit till så stor hjälp! Tack! Jag är så stolt över att vara anställd här!
Fördelar
Utvecklande, Meningsfullt
21 februari 2019
Same role
Studiecoach och lärare, timanställning (Tidigare anställd) - Lidingö kommun
Snabbt växande företag och mycket fokus på att man själv valde uppdrag och ansvarsområden.
Fördelar
Kul att vara lärare och mycet personligt ansvar
Nackdelar
Lönen och För mycket administrativt
31 juli 2020
Same location
Privatlärare (Tidigare anställd) - Göteborg
Att arbeta som privatlärare är en stor glädje men också ett stort ansvar. Det innebär mycket struktur och planering, men utdelningen är värd allt jobb! Det är verkligen ett roligt arbete där du själv kan styra och bestämma när och hur du vill planera.
Fördelar
Flexibla tider
Nackdelar
Mycket egen planering och eget ansvar