Allakando
Recensioner från anställda på Allakando

Dålig ersättning och mycket jobb för liten kompensation

21 februari 2019
Snabbt växande företag och mycket fokus på att man själv valde uppdrag och ansvarsområden.
Fördelar
Kul att vara lärare och mycet personligt ansvar
Nackdelar
Lönen och För mycket administrativt
Similar reviews
13 juli 2020
Same role
Studiecoach (Nuvarande anställd) - Göteborg
Jag vill rikta ett stort tack till er, ni fantastiska människor på Allakando!

Jag var så nervös inför min första lektion med min första elev! Men jag kände mig så stöttad och hjälpt av er under alla steg, både inför och under första lektionen (även inför alla kommande lektioner). Alla tips för hur man ska stötta och hjälpa sin elev, hur man ska tänka och planera upp lektioner har varit till så stor hjälp! Tack! Jag är så stolt över att vara anställd här!
Fördelar
Utvecklande, Meningsfullt
31 mars 2019
Same role
Studiecoach (Nuvarande anställd) - Göteborg
Då man möter olika elever får man anpassa sig till dessa elever, samtidigt anpassar även jobbet sig för dig, tillexempel kommer du och eleven överens om tider och även hur ni ska jobba. Självklart är det du som privatlärare som ska anpassa dig till eleven men det brukar funka mycket bra. Då man ska hjälpa eleverna blir det också mycket kunskapsrepetition för dig, kanske får man även lära sig nya saker som man inte visste om innan när man ska hjälpa eleven med en uppgift. Det svåraste är ju att hjälpa en elev som inte vill samarbeta eller lära sig. Men det är det som gör jobbet lite utmanande och stimulerande, man får helt enkelt komma på olika sätt att hjälpa en elev.
3 augusti 2020
Säljare (Nuvarande anställd) - Lund
Allakando är ett seriöst och bra företag med en härlig företagskultur, hjälpsamma kollegor och mycket möjligheter till personlig och professionell utveckling.