Allakando
Recensioner från anställda på Allakando

Allakando läxhjälp får 5/5 från mig!

3 december 2019
Mycket nöjd, var läxhjälpare på Allakando i Stockholm under flera terminer. Trevligt företag, Allakandos läxhjälp har en bra mission, det var det som fick mig att välja dem från början. De började själva som privatlärare, känns genuint.
Fördelar
Känns som det enda genuina företaget i branschen
Similar reviews
2 december 2019
Same roleSame location
Läxhjälpare på Allakando (Nuvarande anställd) - Stockholm
Jag började här när jag gick i trean på gymnasiet, kunde hjälpa elever på grundskolan med läxhjälp i matte med Allakando. Har fortsatt under min tid på universitetet, passar bra och man kan ta fler elever ju mer man kan också ju.

Typiskt sett är en lektion typ 1,5 timme, man hjälper sin elev 1-2 gånger i veckan (jag har haft upp till tre elever samtidigt). Helt klart smidigt, jag har arbetat olika mycket i olika perioder.

Har oftast gjort saker som mattehjälp på Allakando, men även läxhjälp i svenska. Valde mina ämnen efter vad jag kände mig bekväm med, fick titta på lite matte online för att komma ihåg vissa kurser.

I övrigt ett skönt gäng, hade en mycket trevlig intervju med en som hette David, kändes väldigt seriöst men ändå avslappnat. Har sedan främst gjort läxhjälp på Allakando i Stockholm, eftersom att jag pluggar här.
Fördelar
Gratis kurs till högskoleprovet på Allakando (FETT BRA)
Nackdelar
Behövde fräscha upp en del kunskaper innan
1 juli 2020
Same location
Privatlärare (Tidigare anställd) - Stockholm
Ett roligt jobb om du kommer överens med dina elever (vilket man absolut oftast gör), men du har inte mycket stöd från huvudkontoret, så förbered dig på det. Och det kan krävas att du förbereder lektioner i förväg (vilket du inte får betalt för), trots att de säger att det inte ska vara så. Men ändå ett bra sätt att tjäna någon 100-lapp extra varje vecka.
Fördelar
Flexibelt
Nackdelar
Låg lön och otydligt ledarskap
12 maj 2020
Same location
Privatlärare (Nuvarande anställd) - Stockholm
Tycker att Allakando har hanterat corona superbra, jag känner mig väldigt väl informerad och det finns bra rutiner på plats. Generellt ett strukturerat företag med en massa material för oss lärare och tydligt system & tips, hjälp med mera.