Allakando recensioner av medarbetare

Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Arbetsplatskultur
Väldigt lärorik och anpassningsbar jobb
Studiecoach (Nuvarande anställd) –  Göteborg31 mars 2019
Då man möter olika elever får man anpassa sig till dessa elever, samtidigt anpassar även jobbet sig för dig, tillexempel kommer du och eleven överens om tider och även hur ni ska jobba. Självklart är det du som privatlärare som ska anpassa dig till eleven men det brukar funka mycket bra. Då man ska hjälpa eleverna blir det också mycket kunskapsrepetition för dig, kanske får man även lära sig nya saker som man inte visste om innan när man ska hjälpa eleven med en uppgift. Det svåraste är ju att hjälpa en elev som inte vill samarbeta eller lära sig. Men det är det som gör jobbet lite utmanande och stimulerande, man får helt enkelt komma på olika sätt att hjälpa en elev.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Roligt men otydligt
Privatlärare (Tidigare anställd) –  Lund24 februari 2019
Väldigt roligt och lärorikt jobb som jag skulle vilja fortsatt jobba med om det inte vore för den bristande kommunikationen med kontor och kontaktpersoner.

En typisk arbetsdag innebar att jag i 1,5h hemma hos eleven satt ned och studerade med han/henne i form av förhör och andra instuderingssätt som var individanpassade efter min bedömning.

Det bästa med jobbet var att det var otroligt roligt att få hjälpa och motivera unga människor med skolarbete. Det sämsta med jobbet var att kraven på mig framgick otydligt från mitt håll samt bristande kommunikation.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Arbetsplatskultur
Dålig ersättning och mycket jobb för liten kompensation
Studiecoach och lärare, timanställning (Tidigare anställd) –  Lidingö kommun21 februari 2019
Snabbt växande företag och mycket fokus på att man själv valde uppdrag och ansvarsområden.
Fördelar
Kul att vara lärare och mycet personligt ansvar
Nackdelar
Lönen och För mycket administrativt
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Arbetsplatskultur
Roligaste extraknäcket för en studerande med passion för utlärning.
Privatlärare (Nuvarande anställd) –  Lund11 november 2018
Mitt intresse för utlärande startade på gymnasiet när jag oftast var före mina kompisar i matematiken och fick hjälpa dem. Att istället hjälpa främlingar är tuffare då förklaringar sker på andra sätt eftersom att man inte känner personen fullständigt. Efterhand så lär man sig hur elven fungerar och vilka ord som skall användas för att denne skall förstå. Det har varit underbart kul att vara en del av Allakando och hjälpa elever att nå sina mål.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5NejRapportera
Arbetsplatskultur
Roligt och utvecklande arbete, dåligt administrerat ibland
Senior Privatlärare (Nuvarande anställd) –  Rikstäckande3 november 2018
Jag lär ut olika ämnen till olika elever, det bästa är att lära en elev nya saker. Det är kul och stimulerande, men man kunde önska mer stöd/utveckling/belöning från företaget.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Arbetsplatskultur
Ansvarstagande och utvecklande arbetsuppgift.
Läxhjälpare (Nuvarande anställd) –  Stockholm21 oktober 2018
Att hjälpa barn och ungdomar med deras läxor är en uppgift som kräver ansvar samtidigt som det är nyttigt för den personliga utvecklingen att kunna förmedla sina kunskaper på ett pedagogiskt sätt.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3NejRapportera
Roligt lärorikt arbete
Stödlärare (Nuvarande anställd) –  Lund3 mars 2018
Roligt att få arbeta självständigt hade viljat ha mer samhörighet med andra som arbetar där.
Fördelar
Kurs till Hp
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3NejRapportera
Gör anspråk på denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Allakando. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,6