Alfa Laval

Alfa Laval – recensioner om Ledarskap

Att jobba i högt tempo får mig att försöka prestera så bra som möjligt. En typisk arbetsdag utan att behöva skynda sig gjorde dagen tråkig och meningslös. En typisk arbetsdag var att hålla koll på alla ordrar vi fick in och att agera snabbt till de olika typer av beställningar. (Next day delivery/Jetpack)
Finaste kollegor som är väldigt hjälpsamma. Avslappnad företagskultur med supertrevligt bemötande och bra ledarskap
Alfa Laval confidence and trust right away, and I was treated really well. I worked very independently from my manager and created my own workdays. I would have needed clearer boundaries within myself to not be overwhelmed, which though me valuable lessons and it helped me get to know myself better.
Man fick absolut Lön för det man gjorde och alla kollegor va trevliga, men man måste ha en bra arbetsmoral och inte sitta och låtsas jobba, hugg i och gör din beskärda del av jobbet och du kommer komma långt på denna arbetsplatsen
Enbart datastyrd arbetsplats där jag sitter ingen social kompetens
Fördelar
Bra arbetststid, Egen P-plats
Nackdelar
Konsult så inte anställd på Alfa Laval AB
Jag är huvudansvarig för våra bolag i Danmark och Finland men hjälper även till med det löpande i de andra bolagen. Jag har daglig kontakt med säljbolagen mina arbetsuppgifter är • Registrering, kontering samt matchning av externa och interna leverantörsfakturor • Leverantörsbetalningar • Netting betalningar och avstämningar • Avstämningar och bokslut • Hantering av reseräkningar för vårt svenska säljbolag , även där blir det mycket kontakt med de anställda då jag lägger upp nya resenärer och korrigerar eventuella felaktiga reseräkningar. På förmiddagen har vår grupp möte för att stämma av hur dagen ser ut, om någon är sjuk eller om någon behöver hjälp eller om det är något som måste prioriteras. Jag tycker ledningen låter oss arbeta självständigt jag har lärt mig att planer och prioritera på ett bra sätt, och vid högt tempo även ha en hög service nivå.
Alfa Laval är ett mångkulturellt bolag där man får jobba med människor från olika delar av världen. Bolag har rötterna i Sverige men är numera ett internationellt bolag. Den bästa delen av jobbet var för min del att jag fick jobba med varierande uppdrag och seniora konstruktörer som var väldigt öppna och delade gärna med sig av sin kunskap.
Mycket inspirerande första åren dock skapar många chefsbyten och hög personalomsättning viss oro.
Lägga in gods, plocka ordrar till produktionen. Jobba med folk i lag. Ledningen var bra. Tycker inte att något var svårt. Att få jobba med människor
Fördelar
Hade flex
Nackdelar
Ingen
Helt ok för den som vill börja o sluta jobba i samma företag
Lugn miljö med tydliga direktiv och bra ledning dör alla kom överens
En i grunden bra arbetsgivare men som under senare år (2010-2015) stagnerade av olika orsaker trots bra oprodukter och fantastisk personal.
Flexibla och koncentrerade arbetsdagar Mycket information om förutsättningarna ute i markandssegementen Kompetenta och socialt drivna chefer Kollegor alltid tillgängliga trots geografisk spridning och tidsskillander Svårast är att hänga med i dynamiken ute i segmenten Det mest stimulerande är att uppleva hur teknologin, produkterna och applikationerna ute på markanden hänger ihop.
Fördelar
Internationellt stimulerande
Nackdelar
Mycket resor
En toppen-miljö att jobba i om man som jag är lite av en "uppfinnarjocke". Alla idéer välkomnas och tas om hand snabbt internt. Cheferna har tid att vara chefer och tar verkligen hand om sin personal. Fantastiskt att få positiv feedback när man gör något positivt för företaget. Alla synliggörs och man blir verkligen sedd. Man har en mycket stor förståelse för livspusslet.
Fördelar
Frihet under ansvar.
Nackdelar
Många datasystem att sätta sig in i.
Produktiv, rolig arbetsmiljö i kontakt med kollegor och kunder Personlig utveckling i projektledning och utveckling av materialspecifikationer och materialvalsuppgifter Personlig utveckling i provning, materialegenskaper och materialval, för olika produkter Material- och produkt, utredningar av egenskaper, kvalitet och förebyggande av fel Professionella, kunniga och utvecklande kollegor i tvärfunktionella team
Se fler recensioner av Alfa Laval