Alfa Laval

Recensioner från anställda på Alfa Laval

Alfa Laval would like to move agile but the process is to slow and there is no support for managers or management. At the same time there is a high pace of wok that is ongoing. The people are really skilled in their profession, they just need support on rethinking how it can be done.
Fördelar
Its own sports arena with all facilities needed.
Jag lärt mig mångar saker som ville ha e framtiden som erferanhet.
Fördelar
Not bad
Nackdelar
Nutig
Att jobba i högt tempo får mig att försöka prestera så bra som möjligt. En typisk arbetsdag utan att behöva skynda sig gjorde dagen tråkig och meningslös. En typisk arbetsdag var att hålla koll på alla ordrar vi fick in och att agera snabbt till de olika typer av beställningar. (Next day delivery/Jetpack)
Finaste kollegor som är väldigt hjälpsamma. Avslappnad företagskultur med supertrevligt bemötande och bra ledarskap
Alfa Laval confidence and trust right away, and I was treated really well. I worked very independently from my manager and created my own workdays. I would have needed clearer boundaries within myself to not be overwhelmed, which though me valuable lessons and it helped me get to know myself better.
I really enjoyed my summer job there! I was there for 2 summers in a row and learned a lot! They pay for your forklift training and give you lots of responsibility, which is great!
Man fick absolut Lön för det man gjorde och alla kollegor va trevliga, men man måste ha en bra arbetsmoral och inte sitta och låtsas jobba, hugg i och gör din beskärda del av jobbet och du kommer komma långt på denna arbetsplatsen
Enbart datastyrd arbetsplats där jag sitter ingen social kompetens
Fördelar
Bra arbetststid, Egen P-plats
Nackdelar
Konsult så inte anställd på Alfa Laval AB
Jag är huvudansvarig för våra bolag i Danmark och Finland men hjälper även till med det löpande i de andra bolagen. Jag har daglig kontakt med säljbolagen mina arbetsuppgifter är • Registrering, kontering samt matchning av externa och interna leverantörsfakturor • Leverantörsbetalningar • Netting betalningar och avstämningar • Avstämningar och bokslut • Hantering av reseräkningar för vårt svenska säljbolag , även där blir det mycket kontakt med de anställda då jag lägger upp nya resenärer och korrigerar eventuella felaktiga reseräkningar. På förmiddagen har vår grupp möte för att stämma av hur dagen ser ut, om någon är sjuk eller om någon behöver hjälp eller om det är något som måste prioriteras. Jag tycker ledningen låter oss arbeta självständigt jag har lärt mig att planer och prioritera på ett bra sätt, och vid högt tempo även ha en hög service nivå.
Alfa Laval är ett mångkulturellt bolag där man får jobba med människor från olika delar av världen. Bolag har rötterna i Sverige men är numera ett internationellt bolag. Den bästa delen av jobbet var för min del att jag fick jobba med varierande uppdrag och seniora konstruktörer som var väldigt öppna och delade gärna med sig av sin kunskap.
Mycket inspirerande första åren dock skapar många chefsbyten och hög personalomsättning viss oro.
Lägga in gods, plocka ordrar till produktionen. Jobba med folk i lag. Ledningen var bra. Tycker inte att något var svårt. Att få jobba med människor
Fördelar
Hade flex
Nackdelar
Ingen
Helt ok för den som vill börja o sluta jobba i samma företag
Alfa Laval är en arbetsplast som passar personer som gillar att jobba hårt i tystnad och inte säga något om det.
Har träffat många intressanta människor, mest i Sverige. Har rest en del utomlands i tjänsten, brukar åka själv i något teknikärende. Ibland åker vi ett antal samtidigt.
Fördelar
Flyget nära ( 5km)
Nackdelar
Långt till jobbet
Lugn miljö med tydliga direktiv och bra ledning dör alla kom överens
En i grunden bra arbetsgivare men som under senare år (2010-2015) stagnerade av olika orsaker trots bra oprodukter och fantastisk personal.
Flexibla och koncentrerade arbetsdagar Mycket information om förutsättningarna ute i markandssegementen Kompetenta och socialt drivna chefer Kollegor alltid tillgängliga trots geografisk spridning och tidsskillander Svårast är att hänga med i dynamiken ute i segmenten Det mest stimulerande är att uppleva hur teknologin, produkterna och applikationerna ute på markanden hänger ihop.
Fördelar
Internationellt stimulerande
Nackdelar
Mycket resor
I personally enjoyed working Alfa Laval till date because my previous experience included offshore and onshore engineering for platforms and refinery but AL expands to different customer demands,compliance and regulations of each country to be fallowed for execution. Team is young and positive point is your work close to electrical and instrumentation which improved my skills within other departments.
Fördelar
Flexible, travel to customer sites
Nackdelar
Lot of reading required to understand customer demands
Var för det mästa instängd i ett rum där vi skötte maskinerna, lite smått ensamt och passade inte riktigt mig just då, jätte härliga arbetskollegor, synd bara att man inte fick ha så många samtal med dem. Man har dock fått många kunskaper om hur ett företag körs nere från golvet och även kunskap hur maskiner sköts, fick även köra en hel del olika truckar och undervisning i det med betalt truckkörkort
Fördelar
Bra lön, Betalt Truckkörkort
Nackdelar
Enformigt, ensamt
Spännande arbetsplats, trevliga arbetskamrater. Jag blev certifierad av amerikanska National Board: "certified individual unfired miniature pressure vessels", online kurs, av National Board of Boiler&Pressure Vessel Inspectors för ASME VIII.
Fördelar
Träna grattis på lunchen
Nackdelar
---