Ale kommun

Ale kommun – recensioner om Lön och förmåner

Att jobba med dem äldre blir sällan tråkiga, jag älskade att hjälpa dem som har byggt upp Ale. Du går egenom vad personalen (beroende på vilken tid du skulle arbeta) och fick information om vårdtagarna. Därefter tittade du till dem, hjälpte till med diverse hygien/önskemål, ordnade mat och gav dem medicin.
Fördelar
Underbar personal och arbetstiderna
Nackdelar
Underbemanningen
Jättebra arbetsplats, jättebra chef och kollegor. Bra lönesättning.
Ale kommun är en bra arbetsgivare, det är en fördel att det är en liten kommun med strax under 30 000 invånare då man lär känna varandra bättre än i till exempel Göteborg. Det blir närhet till chefer och politiker, vilket gör det lättare att arbeta som socialsekreterare. Lokalerna ska göras om då ett nytt kommunhus är på gång så det blir säkert jättebra även där. Lönerna ligger bra och det är fin arbetsgemenskap.
Fördelar
Liten kommun, bra kollegor, löner, nya lokaler.
Att jobba som personligassistent via bemanningen i Ale komun har varit tufft från första dagen där ingen visste att jag skulle ha brevidgång och personen som redan jobbade där hade sin första dag vilket gjorde att jag inte fick Veta de jag skulle veta, ingen har koll på något eller informerar varandra
Fördelar
Givande arbete
Nackdelar
Dåliga löner för tungt arbete
Ale kommun är en bra kommun att arbeta i. Bra arbetskamrater. Kommer till jobbet, går igenom dagen och stämmer av så alla brukare får hjälp och eventuella förändringar. Chef och ledning är bra.
Fördelar
Nära till jobbet. Bra arbetskamrater. Omväxlande jobb. Vet vem de flesta är i organisationen.
Nackdelar
Det är en liten nackdel att bo och arbeta i kommunen då det är en liten kommu.
Fantastiska möten med barn och föräldrar. Goa skratt och delande av kunskaper mellan kollegor. Svåraste biten är att känna att man räcker till för alla som behöver det. Barn i behov av särskilt stöd behöver det där extra samtidigt som alla andra också behöver det och behöver bli sedda och bekräftade. Så att se och bekräfta alla på ett bra sätt.
förklaring till stjärnor: 4* Ale kommun är på det stora hela en bra arbetsgivare. 3* Ersättningar/förmåner: offenlig sektor = för låga löner i förhållande till ansvar. 5* Kultur/värderingar: tydliga riktlinjer finns och avvikelser åtgärdas. 3* Jobbsäkerhet/befordran: Mkt trygga anställningar. Få eller inga karriärvägar uppåt i org. 4* Ledarskap: Upplever olika ledarskapskompetens hos olika individer. 5* Arbete/Livsbalans: på min arbetsplats har vi mkt stor möjlighet att påverka arbetstider och aktiviteter.
Se fler recensioner av Ale kommun