Ahlsell

Ahlsell – recensioner om Lön och förmåner

Ledare som inte stod bakom mellanchefen när det väl gällde. Mobbing. Omplaceringar istället för att ta tag i problemen
Fördelar
Bra lön, bra arbetstider
Nackdelar
Facket
Varierande mellan stressigt och lugnt tempo i arbetet många trevliga arbetskollegor bra lön
Fördelar
Bra restaurang
Det finns inte mycket att säga. Arbetsplatsen är en fantastisk miljö, övrig personal är helt fantastiskt. Ledningen i butiken är fantastiskt bra.
Den svåraste delen av arbetet var nog till början den höga stressen, det var svårt till en början när man inte var van.

Den bästa delen av arbetet är svårt, men det skulle nog vara kunderna samt kollegorna!!
plocka ordrar till kunder och ställde i ordning innan invigningen i Hallsberg.
Fördelar
kamraterna
Nackdelar
skiftet
Att komma till ett så stort lager direkt efter studenten känns först lite läskigt, men efter bara någon vecka har den känslan vänts till trygghet. Mycket kommer av att alla är så hjälpsamma och vad jag upplevde det som alla rätt vana vid ny personal från och med sommaren. Tappar man något från trucken hoppar en mötande 9 av tio gånger direkt av trucken för att hjälpa till och ägnar inte en sekund åt att döma en oerfaren.
Något som också hjälpte var faddrarna som var utsedda att lära upp ny personal. Man fick precis den tiden på sig man behövde att lära sig alla system och processer innan man släpptes så att säga. Det gick att alltid att fråga vem som helst om vad som helst.

Trevlig stämning oss arbetskamrater emellan och roliga och varierade arbetsuppgifter. Också bra kontakt med chef och fraför allt de mer lokala teamledarna på varje avdelning.

Det svåraste enligt mig var att inte övertänka när det fanns olika möjligheter för hur man skulle hantera en pall eller ett kolli. Allt ska flyta på och produktionen är viktig.

Bästa delen var stämningen som jag redan nämnt en del om.
Fördelar
Hjälpsam arbetskultur
Nackdelar
Stigande produktionsnorm
2-Skift .
Jag fick lära mig köra vissa truckar. Lära mig om lager arbete.

Helt okej.

Mycket drama och spänningar där jag var.

Att hålla bra kvalitet , samtidigt som du ska göra allt jätte snabbt.

Man fick vara på olika ställen, vilket vad bra.
Fördelar
Tjänade bra och de bjöd ibland på grejer (t.ex. fika)
Bra arbetsmiljö bra ledning och bra arbetstider bra med förmåner och personlig utbildning
Fördelar
Mat utbildning
Nackdelar
jag jobbade där som en konsult under några månader, jag lärde mig mycket men det är en del kvar att lära.
Fördelar
nära hem
Nackdelar
Lagerjobb - jobba man aktiv och hög tempo det är bra plats för mig för att jag älska hög tempo arbet.
Fördelar
Själv
Nackdelar
Förmåner
Här på ahlsell har vi ett trevligt arbetsklimat!
Att jobba som butikssäljare är ett utvecklande jobb där det ofta kommer in nya frågor som jag lär mig att svar på för att kunna utveckla mig själv för kommande frågor
En arbetsplats där man många gånger värdesätter kompetens.

Fantastiska kollegor med en kompetensbredd som gjort att jag utvecklas i mitt yrke och vetat om att hjälpen finns till hands där jag brister.

Svårt att nå fram med nödvändig information avseende vissa delar i produktområdet eftersom området var nytt.
En vanlig arbetsdag var alldeles utmärkt trivdes super bra med alla mina kollegor och kom bra överens med kunder och anställda. det svåraste med jobbet var nog att inte riktigt veta vad som krävdes av mig och missförstånden mellan min chef och mig. den bästa delen av jobbet är att få jobba som butikssäljare.
Fördelar
Gratis luncher. trevliga möten med säljare.
Nackdelar
Jobbiga kunder. Dåligt ledarskap från butikschefen.
Funkar bra att jobba här, men kan vara stressigt å tungt. Bra lön
Fördelar
Bra lön kanon kompisar
Nackdelar
Tungt stressigt
Arbetskamraterna och lönen är helt toppen.
Ledningen och jobbsituationer blir bara sämre.
En typisk arbetsdag bestod mestadels att köra truck och plocka ordrar samt paketera ordrar.

Jag lärde mig att jobba i team väldigt bra på Ahlsell då man hade grupp ackord. Jag lärde mig också att köra truck väldigt bra, och jobba i högt tempo från starten utav dagen tills man slutar.

Jag trivdes väldigt bra med mina arbetskollegor.

Den svåraste delen utav jobbet var när man stötte på nya problem, men det var också en väldigt bra del för då fick man chansen att utvecklas!

Den bästa delen utav jobbet var mina arbetskollegor, och att få lära sig nya saker!
Fördelar
man jobbade skift och hade ackord.
Dagarna va alltid positiva, man kom dit med glatt humör för att man visste att det alltid skulle finnas att göra. Plocka upp lagervaror. sen investering och godmottagning bestod varje dag av. Men blev aldrig tröttsamt. Min arbetskollegor var väldigt hjälpsamma och visade mig hur allt fungera och snabblärd som jag är blev jag självständig ganska snabbt. Fanns inget som varså jätte svårt, mer än att hitta vart allt skulle ligga. Lättast va att plocka upp alla varor.
Fördelar
gratis frukost varje dag.
Nackdelar
...
Se fler recensioner av Ahlsell