Ahlsell

Recensioner från anställda som Lagerarbetare på Ahlsell

Lagerarbetare6 recensioner
plocka ordrar till kunder och ställde i ordning innan invigningen i Hallsberg.
Fördelar
kamraterna
Nackdelar
skiftet
Att komma till ett så stort lager direkt efter studenten känns först lite läskigt, men efter bara någon vecka har den känslan vänts till trygghet. Mycket kommer av att alla är så hjälpsamma och vad jag upplevde det som alla rätt vana vid ny personal från och med sommaren. Tappar man något från trucken hoppar en mötande 9 av tio gånger direkt av trucken för att hjälpa till och ägnar inte en sekund åt att döma en oerfaren.
Något som också hjälpte var faddrarna som var utsedda att lära upp ny personal. Man fick precis den tiden på sig man behövde att lära sig alla system och processer innan man släpptes så att säga. Det gick att alltid att fråga vem som helst om vad som helst.

Trevlig stämning oss arbetskamrater emellan och roliga och varierade arbetsuppgifter. Också bra kontakt med chef och fraför allt de mer lokala teamledarna på varje avdelning.

Det svåraste enligt mig var att inte övertänka när det fanns olika möjligheter för hur man skulle hantera en pall eller ett kolli. Allt ska flyta på och produktionen är viktig.

Bästa delen var stämningen som jag redan nämnt en del om.
Fördelar
Hjälpsam arbetskultur
Nackdelar
Stigande produktionsnorm
2-Skift .
Jag fick lära mig köra vissa truckar. Lära mig om lager arbete.

Helt okej.

Mycket drama och spänningar där jag var.

Att hålla bra kvalitet , samtidigt som du ska göra allt jätte snabbt.

Man fick vara på olika ställen, vilket vad bra.
Fördelar
Tjänade bra och de bjöd ibland på grejer (t.ex. fika)
Lagerjobb - jobba man aktiv och hög tempo det är bra plats för mig för att jag älska hög tempo arbet.
Fördelar
Själv
Nackdelar
Förmåner
Funkar bra att jobba här, men kan vara stressigt å tungt. Bra lön
Fördelar
Bra lön kanon kompisar
Nackdelar
Tungt stressigt
En typisk arbetsdag bestod mestadels att köra truck och plocka ordrar samt paketera ordrar.

Jag lärde mig att jobba i team väldigt bra på Ahlsell då man hade grupp ackord. Jag lärde mig också att köra truck väldigt bra, och jobba i högt tempo från starten utav dagen tills man slutar.

Jag trivdes väldigt bra med mina arbetskollegor.

Den svåraste delen utav jobbet var när man stötte på nya problem, men det var också en väldigt bra del för då fick man chansen att utvecklas!

Den bästa delen utav jobbet var mina arbetskollegor, och att få lära sig nya saker!
Fördelar
man jobbade skift och hade ackord.