Ahlsell

Recensioner från anställda på Ahlsell

Hittade 33 recensioner som matchade sökningenVisa alla 40 recensioner

Arbetsuppgifterna, varierat arbete

Ledare som inte stod bakom mellanchefen när det väl gällde. Mobbing. Omplaceringar istället för att ta tag i problemen

Fördelar

Bra lön, bra arbetstider

Nackdelar

Facket

Monotont arbete och obefintligt ledarskap

Du är en liten kugge i ett stort maskineri och det du gör värderas/syns i regel aldrig. Chefer är sällan skådade och arbetsmiljön är toxisk då alla sitter lika löst (hög grad konsulter) på kontoret

Nackdelar

Uselt ledarskap

Insikter om Ahlsell

Baserat på 5 enkätsvar
Detta uppskattar medarbetare
  • Möjlighet att uppfylla personliga mål
  • Stödjande miljö
  • Personlig uppskattning
Förbättringsområden
  • Fritt från stress
  • Allmän trivsel

Allt ska gå fort. Ska visst vara proffs på en gång kändes det som.

Man ska vara snabb och duktig med trucken och vara snabb med att plocka ordrar. Teamchefen inte trevlig och inte faddrarna heller. Rekommenderar ingen att söka dit. Men har hört att det finns bra avd om man har turen att hamna på rätt ställe.

Fördelar

Ok lön

Nackdelar

Allt annat

Dåligt ledarskap

Dåligt ledarskap och vägledning. Skulle inte rekommendera någon att söka till denna arbetsplats.

Fördelar

Nackdelar

Frånvarande chef som sedan baktalade sin personal.

Bra arbetsmiljö

Varierande mellan stressigt och lugnt tempo i arbetet många trevliga arbetskollegor bra lön

Fördelar

Bra restaurang

Fantastiskt.

Min tid på Ahlsell var fantastisk, jag integrera fort in i gruppen och fick mycket ansvar.

Usel Chef

Har jobbat ca. 2 år med stress. Just alla ska göra ALLT innebär att du ska vara överallt samtidigt och en chef som inte ser helheten gör att alla blir behandlats olika. Vissa jobbar med hjärna, vissa med kropp och hjärta. Jag har offrat axeln och handleden där. Dålig Chef.....👎👎👎

Roliga Människor

Det som var roligt var när man fick möta kunder ute på plats

Mobbning förekommer..

Ahlsell butiken i Mora har en psykopat i personalen.Mobbning och förnedring förekommer också där..

Fördelar

Nackdelar

Det mesta

Helt fantastisk arbetsmiljö!

Det finns inte mycket att säga. Arbetsplatsen är en fantastisk miljö, övrig personal är helt fantastiskt. Ledningen i butiken är fantastiskt bra. Den svåraste delen av arbetet var nog till början den höga stressen, det var svårt till en början när man inte var van. Den bästa delen av arbetet är svårt, men det skulle nog vara kunderna samt kollegorna!!

lagerjobb

plocka ordrar till kunder och ställde i ordning innan invigningen i Hallsberg.

Fördelar

kamraterna

Nackdelar

skiftet

Trevlig arbetsplats där alla vill hjälpa till.

Att komma till ett så stort lager direkt efter studenten känns först lite läskigt, men efter bara någon vecka har den känslan vänts till trygghet. Mycket kommer av att alla är så hjälpsamma och vad jag upplevde det som alla rätt vana vid ny personal från och med sommaren. Tappar man något från trucken hoppar en mötande 9 av tio gånger direkt av trucken för att hjälpa till och ägnar inte en sekund åt att döma en oerfaren. Något som också hjälpte var faddrarna som var utsedda att lära upp ny personal. Man fick precis den tiden på sig man behövde att lära sig alla system och processer innan man släpptes så att säga. Det gick att alltid att fråga vem som helst om vad som helst. Trevlig stämning oss arbetskamrater emellan och roliga och varierade arbetsuppgifter. Också bra kontakt med chef och fraför allt de mer lokala teamledarna på varje avdelning. Det svåraste enligt mig var att inte övertänka när det fanns olika möjligheter för hur man skulle hantera en pall eller ett kolli. Allt ska flyta på och produktionen är viktig. Bästa delen var stämningen som jag redan nämnt en del om.

Fördelar

Hjälpsam arbetskultur

Nackdelar

Stigande produktionsnorm

Helt okej jobb , betalar bra.

2-Skift . Jag fick lära mig köra vissa truckar. Lära mig om lager arbete. Helt okej. Mycket drama och spänningar där jag var. Att hålla bra kvalitet , samtidigt som du ska göra allt jätte snabbt. Man fick vara på olika ställen, vilket vad bra.

Fördelar

Tjänade bra och de bjöd ibland på grejer (t.ex. fika)

en roliga och lärorik arbetsmiljö.

jag trivdes väldigt bra på ahlsell och dom gav mig många nya livserfarenheter.

Stabilt och trygg arbetsgivare

En företag som leder utvecklingen inom branschen. Bra logistik

Fördelar

Trygg arbetsgivare

Bra företag bra lön

Bra arbetsmiljö bra ledning och bra arbetstider bra med förmåner och personlig utbildning

Fördelar

Mat utbildning

Rörig organisation

En organisation som saknar vitala delar, har precis startat upp en HR-avdelning värd namnet. Har mycket att jobba med men kommer förstärka sin ledande position i branschen när alla bitar är på plats. Ett arbete de har startat med och kommit en bit på vägen med, men har långt kvar innan de är klara.

Bra arbetsmiljö

Bra arbetsplats att arbeta på , roliga kollegor & bra arbetsuppgifter

butiksbiträde

jag jobbade där som en konsult under några månader, jag lärde mig mycket men det är en del kvar att lära.

Fördelar

nära hem

Hej

Hej mycket data med vad allt det innebär och telefon på dagarna

Rolig arbetsmiljö

Lagerjobb - jobba man aktiv och hög tempo det är bra plats för mig för att jag älska hög tempo arbet.

Fördelar

Själv

Nackdelar

Förmåner

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Ahlsell. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Ahlsell med

Läs mer om Ahlsell på populära orter

• Ahlsell
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?