Adecco – recensioner om Ledarskap

Jobbet gjennom Adecco i barnehage i Asker kommune. Lærte meg der å håndtere en stressende hverdag, utvikle tålmodigheten min og lære kjenne mange ulike mennesker i ulike aldre.
São muito prestaveis e atenciosos. Preocupados com situação do funcionário após o termino do contrato com a entidade na qual fomos colocaďos. Aquando do término do contrato tentam sempre ajudar o funcionário na procura de outra colocação. Recomendo vivamente!
Fördelar
Preocupados
Nackdelar
Baixo salário
Inget engagemang i sina anställda, ingen respekt utan de ser sina anställda som objekt som gör reklam åt dem. Svåra att få tag på, lyssnar ej på sina anställda. Lovar om fortsatt arbete, men håller inte det.
Jag har jobbat på Adecco i snart 20 år. Trivs med mitt jobb,fina arbets kamrater och god kontakt med konsultchefen.
Fördelar
flexibilitet
Super bra på alla möjliga sätt för all personal som jobbar på Adecco
Fördelar
trevliga allihopa
Nackdelar
A company that takes care of employees and sees the human being. Best part of job was variation and personal development.
Fördelar
Variation
Nackdelar
None
Jättenöjd med att jobba för Adecco. Bra företag, bra chefer, chans till utveckling.
Mina dagar har sett olika ut för jag har haft olika uppdrag inom koncernen. Jag har lärt mig att vara flexibel. Vissa arbetsplatser har varit bättre på ledning än andra. Alla uppdrag jag har varit på är kollegorna trevliga. Att varit på så olika uppdrag har gett mig bra och dåliga erfarenheter.
En bra relation till min dåvarande konsultchef hos Adecco och han hade koll på läget. Kollade med jämna mellanrum hur läget stämde på arbetsplatsen som jag var uthyrd till.
Fördelar
Stark relation till konsultchef
Nackdelar
Företagskulturen som jag var uthyrd hos
Som konsult har man ingen trygghet från chefer, då de alltid tar parti för kund, vid ev konflikter. Ett dåligt upplägg där chefer även är säljare mot kund och självklart inte vill förlora sin kund, på bekostnad av deras utbytbara konsulter.
Fördelar
Breddar erfarenheterna
Nackdelar
Låga löner
Överlag bra, man var mest ute hos kund och arbetade så man hade bara kontakt med koinsultchefen vid problem eller eventuella frågor angående uppdraget.
Jobbade med två uppdrag med administrativa uppgifter varav blev anställd på det andra.
Med att ha stor chans att jobba på olika företag får man då jätte många arbetslivserfarenheter från att ha nya arbetskollegor tills nya arbetsuppgifter varje dag. JAG STOR TRIVDES
Fördelar
Träningsrabbat.
Jobbet var samma som kalmar industri i lidhult bra arbetskolleger och plats montering av motorer till volvo.scania
Fördelar
arbetstider
Nackdelar
inget
Bra ledarskap, trygghet på företaget, klara och tydliga instruktioner på jobbet.
Dagarna på mitt jobb som konsult var alltid skoj. Jag fick arbeta självständigt, men chefen fanns bara att samtal bort.
Nackdelar
oviss anställning
Jag har lärt mig hur man köra truck och ledningen var mycket hjälpsam. Mina arbets kollegor var också jätte trevliga och samarbetsvillig. Den svåraste delen av jobbet var att det var lite för trångt på lagret eftersom vi var många som körde truck samtidigt . Den bäste delen av jobbet var att vi fick mycket gjort under väldigt kort tid.
Fördelar
Grattis Luncher
Nackdelar
Det var mycket inrutat arbete, man satt på sin plats och tog emot samtal ifrån stockholms stads användare, ca 60 000+. Det var monotomt arbete men det var drägligt då man hade trevliga och jämnåriga kollegor. Ledningsgruppen var trevlig och gjorde det bästa för att man skulle trivas men konsultchef var mindre tillmötesgående. Bra med rutiner och mycket hjälp till utveckling dock svårt att ta sig vidare ifrån Service Desk 1st line.
Fördelar
Inget arbete om du inte hade samtal, kort lunch, trevliga kollegor
Nackdelar
Dåligt betalt, lång resväg, dåliga utvecklingsmöjligheter.
En typisk arbetsdag kunde innehålla referenstagningar, intervjuer, bokningar etc. Jag har lärt mig rekryteringsprocessens alla delar med allt vad det innebär. Underbara kollegor och chef som gett mig förtroende och ansvar och gett mig möjlighet att utvecklas och växa. Det bästa med rekrytering är att träffa alla dessa olika människor och att leta den bästa kandidaten för kundens behov.
Roligta arbetsuppgifter, bra arbetskamrater och ledning. Mycket att göra
Es una compañia que propicia el aprendizaje continuo, tiene muy estructurado los procesos. Existen programas de capacitación, oportunidades de crecimiento, preocupación por el bienestar de los trabajadores. Mantiene estándares de calidad bajo la mormativa actual. En general la dinámica no es sencilla, implica mucho dinamismo, tolerancia a la frustración y trabajo bajo presión.
Fördelar
Programas de capacitación, oportunidades de crecimiento.
Nackdelar
salario vs carga laboral.