Recensioner från anställda som Konsult på Adecco

Jag blev kontaktad av Adecco dagen efter jag sökte tjänsten. Anställningen var omgående och personer jag kom i kontakt med på företaget var trevliga. Bra i teorin att outsourca jobbsökandet till någon annan men i praktiken blir det osäkert för dig. Adecco är inte alltid pålitliga. De verkar vara avsiktligt otydliga, bl.a. med villkoren. Sen kontaktar dem inte mig ens för att meddela om de har hittat ett nytt jobb eller inte, inte ens ett farväl.
Engagerade och stöttande inför, under och efter uppdrag.
Mina dagar har sett olika ut för jag har haft olika uppdrag inom koncernen. Jag har lärt mig att vara flexibel. Vissa arbetsplatser har varit bättre på ledning än andra. Alla uppdrag jag har varit på är kollegorna trevliga. Att varit på så olika uppdrag har gett mig bra och dåliga erfarenheter.
va så manga år sen, men minns att arbetskollegorna va otroligt trevliga o det fans enthusiasm att jobba där
Jobbade med två uppdrag med administrativa uppgifter varav blev anställd på det andra.
Att vara orderplockare var egentligen inte min grej men det var ändå ett jobb,och så fick jag köra truck ibland som jag är mycket bättre på.
Dagarna på mitt jobb som konsult var alltid skoj. Jag fick arbeta självständigt, men chefen fanns bara att samtal bort.
Nackdelar
oviss anställning
Det var mycket inrutat arbete, man satt på sin plats och tog emot samtal ifrån stockholms stads användare, ca 60 000+. Det var monotomt arbete men det var drägligt då man hade trevliga och jämnåriga kollegor. Ledningsgruppen var trevlig och gjorde det bästa för att man skulle trivas men konsultchef var mindre tillmötesgående. Bra med rutiner och mycket hjälp till utveckling dock svårt att ta sig vidare ifrån Service Desk 1st line.
Fördelar
Inget arbete om du inte hade samtal, kort lunch, trevliga kollegor
Nackdelar
Dåligt betalt, lång resväg, dåliga utvecklingsmöjligheter.
Ett bemanningsföretag är väl en bra språngbräda. Personligen tycker jag att det är bäst med båda fötterna på samma ställe.
Fördelar
Nackdelar
ingen fast punkt