3 Sverige

Recensioner från anställda på 3 Sverige

Det var hektiskt arbete när det kommer till sälj och man kände sig väldigt pressad.
Perfekta jobbet för den som vill balansera sälj och kundtjänst. Roliga problemlösningar och otroliga kollegor.
Ingen dag är den andra lik, vilket är spännande.
Fräsch arbetsmiljö och trevliga chefer/kollegor.
3 är ett bolag i ständig rörelse. Det går fort, men individen syns alltid.
En arbetsplats med många olika nationaliteter och personligheter, där alla är får synas och är viktiga.
Fördelar
Närvarande ledning
3 ger dig verkligen verktyg för att skapa sin egen framgång. Jag har jobbat både som resande säljare, telefonförsäljare och butikssäljare på 3 och vart man än går så trivs man. Man märker att alla är på samma nivå i organisationen oberoende på vilken roll du har, alla är lika.
Fördelar
Chanser till bra provision
Nackdelar
Anställningsavtalet
Jag har vuxit som person och lärt mig hantera människor i alla möjliga situationer
Fördelar
Lunch till bra pris
Nackdelar
Låg lön
Trevliga kollegor. Bra miljö och arbetsplats. Ledningen var bra, fick klara instruktioner varje dag om hur de går för företaget. Har lärt mig mycket under mina månader på 3. Finns den bra sammanhållning bland cheferna och de påverka oss anställda positivt.
En helt vanlig dag på kontoret innebär att man tar emot kundernas frågor och funderingar, tar till sig dem, tar ägandeskap och löser deras problem. Stora som små. Ibland kan det handla om en pinkod på 3minuter och ibland kan man få prata både med chef, olika avdelningar och ringa runt för att komma fram till en lösning. Men uppskattning man sedan får av både chefer och kunder är värt allt man gör.
Ingen dag är den andra lik och ingen kund är som den andra, det är därför det är både så roligt, men samtidigt utmanade på samma gång. Det är en konst att kunna förmedla rätt kommunikation till alla kunder vi har. Alla fungerar ju olika. Och det är nog också det jag har lärt mig mest, att kunna bemöta alla på olika vis och möta kunden på den nivå hen ligger på.

Sedan får man sånt otroligt stöd och hjälp av chefer, coacher och kollegor.
Fördelar
Bra uppmuntran och engagemang i varje person på kontoret.
Nackdelar
Ung arbetsplats vilket bidrar till ungt ledarskap som i sin tur gör att 3s ledarskap är svagt på en del fronter.
Många positiva saker i form av roliga event och roliga kollegor, dessvärre är lönesättningen och löneutvecklingen låg.
Nackdelar
Inga förmåner som går över "standard"
Ett jobb som har gett mig en stor inblick på hur dessa operatörer fungerar och hur det ser ut att vara en anställd hos en av dem. Att träffa många nya kunder och äldre kunder dagligen gör jobbet både roligt och tufft. Kunder som kan ha haft klagomål eller blivit bemött på ett dåligt sått. Kollegorna gjorde jobbet ännu roligare och med en chef som pushar en ständigt gör att man håller sig på tårna. Bästa delen med jobbet var utöver det att när kunden sa "jag tar det" att man reste mycket.
Fördelar
Gratis boende
Nackdelar
Sena löner
Innovative Telecom Carrier with a strong sales force. Profitable with a promising management culture.
Se fler recensioner av 3 Sverige