Östersunds kommun

Recensioner från anställda på Östersunds kommun

Vill man jobba i en lugn stad så är Östersund mycket bra
En typisk arbetsdag ser ut så här: Går runt till boenden och ger medicin, kollar hur natten varit och vid behov hjälper till med morgonrutiner. Lite senare blir det handling och andra aktiviteter antingen i hemmet eller utanför och så ser resten av dagen ut. Mina kollegor är underbara och lätt att samarbeta med. Svåraste delen med arbetet är nog ibland att hantera de psykiska problem de boende har och behöver hjälp med, känns ibland som om man inte räcker till. Bästa delen är att se den glädjen som man kan ge en människa under en dag, kan räcka med några ord eller en handling.
Gott bemötande Respekt Motiverande att gå till jobbet Bra respons
Det finns inga ``vanliga`` dagar som personlig assistent. Ena dagen är aldrig den andra lik och det gillar jag i ett arbete. Lära sig nya saker hela tiden.
En typisk arbetsdag innehåller mycket omvårdnad. Jag har lärt mig att arbetet kan ändras under dagen. Ledningen finns tillgänglig. Mina arbetskollegor är trevliga. Den svåraste delen av jobbet är när någon avlider. Den bästa delen av jobbet är när brukaren är nöjd med vården.
Fördelar
Att få arbetskläder.
Nackdelar
Att arbeta ensam och att ingen tar över mitt arbete när jag gått hem.