Östersunds kommun

Recensioner från anställda på Östersunds kommun i Östersund

Vill man jobba i en lugn stad så är Östersund mycket bra
Jag är pålitliga trevliga, lät att lära sig nya saker,Jag har förmågor att lösa problemet så fort som möjligt.
Jag tycker att det fanns bra saker där och dåliga saker också
Jobb var intressant, många bra människor rund, alla hjälpsamma.
Trevlig arbetsplats med många viktiga funktioner. Finns många vägar att gå inom kommunen
Ett roligt jobb med omväxlande arbetsuppgifter. Stressigt stundtals men uppskattningen från brukarna gjorde jobbet roligt.
Fördelar
Bra kollegor, mötet med brukarna.
Nackdelar
Stressigt, oregelbundna arbetstider.
Man känner sig väldigt omtyckt när man kommer till dom äldre
På Östersunds kommun har man möjlighet att utnyttja sin kunskap och arbetslivserfarenhet på bästa sätt för kunden. Att ensam eller med kollegor noggrant och kunnigt lösa kundens önskemål är inspirerande. En typisk arbetsdag får jag visa för arbetsgivare, kund och kollegor den arbetslivserfarenhet jag genom åren tillägnat mig. Svåraste delen är att inte splittra sig - det bästa är att det hela tiden kommer nya infallsvinklar att jobba och lösa uppgifter.
Fördelar
Härliga kollegor, chefer och kunder. Möjlighet till friskvård.
Nackdelar
Kan inte just nu komma på någon.
Jag vill gräna jobba eftersom jag tycker om att göra det jag gäller att jobba med barn och människa jag jätte snäll person.
Fördelar
Lunch
Nackdelar
Ingea förmåner
Trygg arbetsgivare, dock less efter många många år på samma jobb och med samma arbetsuppgifter. Omöjligt att "jobba sig uppåt" trots visad arbetsglädje, lojalitet och initiativ. Bra insatser borde belönas, idag är det ingen som tackar en så då lessnar man tillslut.
Fördelar
Arbetskläder
Nackdelar
I arbetskläder ingår ej ytterplagg/jacka eller arbetsskor
Varierande arbete, roligt att få ta hand om våra äldre. Ledningen har blivit sämre och allt handlar om pengar, och då är det vi på fältet som ska drabbas. Det är vi som får mycket att göra, Ingen trygghet för de äldre.
Trevligt jobb med goda arbetskamrater och en bra ledelse. Goda arbetsförhållanden och arbetstider.
i mitt jobb på östersundskommun hade jag varit produktiv, och haft en rolig arbetsmiljö
Fördelar
gratis lunch
Nackdelar
lite stessigt ibland
Beroende på vilken plats man jobbar på så varierar arbetsförhållanden och övrig kontakt med cheferna. Dåligt organiserade arbetsrutiner och föra information vidare till sina anställda. Men överlag är det väl så när man jobbar inom äldreomsorgen. Men det är stor skillnad på vilken kommun man jobbar i.
Nackdelar
Dåligt bokningssystemet, dåligt betalt, svårt för en ensamstående mamma att jobba med då man inte får någon framförhållning på arbetstider
Nya händelser varje dag. Den ena dagen är den andre aldrig lik. Bra chef Som är lyhörd för sin personal
Fördelar
Gratis kaffe
Nackdelar
Har inte stött på några nackdelar ännu
En typisk arbetsdag ser ut så här: Går runt till boenden och ger medicin, kollar hur natten varit och vid behov hjälper till med morgonrutiner. Lite senare blir det handling och andra aktiviteter antingen i hemmet eller utanför och så ser resten av dagen ut. Mina kollegor är underbara och lätt att samarbeta med. Svåraste delen med arbetet är nog ibland att hantera de psykiska problem de boende har och behöver hjälp med, känns ibland som om man inte räcker till. Bästa delen är att se den glädjen som man kan ge en människa under en dag, kan räcka med några ord eller en handling.
Gott bemötande Respekt Motiverande att gå till jobbet Bra respons
Det finns inga ``vanliga`` dagar som personlig assistent. Ena dagen är aldrig den andra lik och det gillar jag i ett arbete. Lära sig nya saker hela tiden.