Österåkers Kommun

Österåkers Kommun – recensioner om Ledarskap

Har arb inom Österåkers kommun sedan 2000 som undersköterska Älskade mitt jobb med att få hjälpa de som bodde på särskild boende Har sett arbetskamrater och chefer komma och gå.Det behövs kontinuitet inom vården Har haft kul på jobbet för det mesta, men det kunde bli väldigt stressigt och tungt. Synd att inte fler vill arb i vården. Jag tycker man får så mycket tillbaka att arb med människor
Fördelar
Friskvård
Nackdelar
Underbemmaning
Jag får ta ett stort ansvar och kan påverka min arbetsdag och mina arbetsuppgifter. Det är roligt att få komma med idéer och prova nya saker, vilket min chef uppmuntrar. Vi har en härlig stämning i teamet och gör ett givande och lärorikt arbete! Extra kul att i längden få göra skillnad för de vi är till för, det känns meningsfullt.
Fördelar
Friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och semesterväxling
Hög personalomsättning inom vissa områden. Svaga chefer, dålig styrning, saknas kunskap om arbetsmiljö-lagstiftning, saknas arbetsbeskrivningar i vissa fall, svaga fackliga representanter beroende på fackförbund osv, "lågt i tak". Arbetsplatsen har lång väg kvar innan den kan anses vara professionell. Jag har 36 års arbetslivs- och studie erfarenhet och jämför med andra arbetsplatser.
Fördelar
Friskvårdskuponger
Nackdelar
Arbetsklimatet
Vill utvecka folk att uttföra bättre service lära nya och utveckla dem som vill höja sina golvvård kompetens man försöker kartlägga alla arbetsområde ha godare kontakt med alla chefer på dem platserna våra städare jobbar lösa, konflikter på jobbet och mellan kollegor m.M
Fördelar
LOYAL.SNABB, EFFEKTIV
Nackdelar
GILLAR INTE LATMASKAR PÅ JOBBET
Skulle verkligen inte rekommendera någon att arbeta på kommunstyrelsens kontor i Österåkers kommun. Dåligt ledarskap, en hemsk arbetskultur. Väldigt många, båda anställda och chefer, sade upp sig på löpande band. Mådde dåligt långt efter att jag avslutat min tjänst.
Jag älskar att arbeta med människor,har arbetat inom vården sedan 1977.Har även arbetat inom hemtjänst i täby vilket jag glömde bort att skriva.Tycker om variation i arbetet,samt möta många olika människor.Svårast med arbetet är tunga lyft och det bästa är när man kan få lite guldkant med de boende.
Fördelar
Arbetskamraterna och de boende som ger uppmuntran.
Nackdelar
Tunga lyft, stressigt vissa tider.
Se fler recensioner av Österåkers Kommun