Österåkers kommun
Recensioner från anställda på Österåkers kommun

Ett intressant viktigt, lärorikt och berikande uppdrag

7 maj 2014
Jag har under denna tid som familjehem haft en del hembesök av handläggare på socialkontoret och blivit inbjuden till föreläsningar och sammankomster tillsammans med andra familjehem på gott och ont då jag har varit familjehem till en ensamkommande flyktingpojke och de flesta andra var familjehem till barn från problematiska familjer. I övrigt har jag inte haft så mycket med kommunen att göra. Förövrigt har det varit ett tuff men lärorik tid och jag har fått en ny son.
27 oktober 2020
HR-konsult (Nuvarande anställd) - Åkersberga
Jag får ta ett stort ansvar och kan påverka min arbetsdag och mina arbetsuppgifter. Det är roligt att få komma med idéer och prova nya saker, vilket min chef uppmuntrar. Vi har en härlig stämning i teamet och gör ett givande och lärorikt arbete! Extra kul att i längden få göra skillnad för de vi är till för, det känns meningsfullt.
Fördelar
Friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och semesterväxling
1 september 2020
Undersköterska (Tidigare anställd) - Solskiftet
Har arb inom Österåkers kommun sedan 2000 som undersköterska Älskade mitt jobb med att få hjälpa de som bodde på särskild boende Har sett arbetskamrater och chefer komma och gå.Det behövs kontinuitet inom vården Har haft kul på jobbet för det mesta, men det kunde bli väldigt stressigt och tungt. Synd att inte fler vill arb i vården. Jag tycker man får så mycket tillbaka att arb med människor
Fördelar
Friskvård
Nackdelar
Underbemmaning
31 oktober 2017
Anställd (Nuvarande anställd) - Åkersberga
Hög personalomsättning inom vissa områden. Svaga chefer, dålig styrning, saknas kunskap om arbetsmiljö-lagstiftning, saknas arbetsbeskrivningar i vissa fall, svaga fackliga representanter beroende på fackförbund osv, "lågt i tak". Arbetsplatsen har lång väg kvar innan den kan anses vara professionell. Jag har 36 års arbetslivs- och studie erfarenhet och jämför med andra arbetsplatser.
Fördelar
Friskvårdskuponger
Nackdelar
Arbetsklimatet
  1. Ett intressant viktigt, lärorikt och berikande uppdrag