Örebro kommun

Recensioner från anställda på Örebro kommun

jag tycker att det är mysigt plats och det är anpassat till små barn. och det finns mycket redskap som är anpassat för dom.
var ett roligt och utmanade jobb efter som man jobba hemma hos brukarna man träffade olika brukare vare dag och man fick lära sig att ha fantasi och hur en dag kunde se ut mycket olika brukare från väldigt sjuka och många som var psykistsjuka de var en utmaning men ett roligt jobb trivdes bra och hade väldigt bra arbetskolegor under min tid där
Alla vet vad de ska göra. För nybörjare alltid finns möjlighet att få hjälp från kollegor med olika frågor som gäller jobbet.
Fördelar
Möjlighet att ta kopp kaffe, smörgås. Finns möjlighet till extra utbildning.
Nackdelar
Anställda oftast är inte ärliga, vänliga. Skvalrer.Övansjuka. De seger inte det som tänker-
Dag, kväll, natt helg. Vardagliga sysslor inom vård och omsorg. Sår omläggningar, provtagningar mm. Det viktigaste med detta jobb som Undersköterska är att behandla patienter så som du vill bli behandlad själv, att vara lyhörd, flexibel, omtänksam, tänka på att dom lägger sina liv i dina händer. Cheferna är en katastrof på mitt boende och de flesta jag arbetar med skulle behöva gå charmkurs eller sluta för att dom inte längre känner för sitt arbete utan är bara där för att lyfta pengar och kränka sina medmänniskor. Finns inget svårt med detta jobb...älskar man det man gör så flyter det på och man går gladeligen tbx nästa dag. Den bästa delen med jobbet är att få hjälpa medmänniskor att finnas för dom som behöver hjälp, få en livshistoria.
Fördelar
Friskvårdscheckar
Nackdelar
Blundar och bryr sig inte
Örebro kommun har dåliga chefer och väldigt dåligt organiserad.

Man får väldigt dåligt betalt jämfört med dem privata vårdbolag som finns inom branschen

Det är en väldigt stor skillnad när det kommer till personlighet och kompetens bland dem arbetskollegor som man stöter på.

Många gånger känner man att man är väldigt underbetald jämför med dem som har jobbat länge men som inte alls har den kompetens som en som har jobbat en kortare tid men är utbildad.
Fördelar
Lätt att få jobb
Nackdelar
Dåligt betalt
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Örebro kommun. Vår community är redo att svara.
3,8
3,6
3,6
3,4
Örebro kommun recensioner per plats