Örebro kommun

Recensioner från anställda på Örebro kommun

Stor arbetsgivare

Tycker att Örebro kommun är en För stor Arbetsgivare man behandlas väldigt olika pga av vilken arbetsplats man är på. Tex tycker jag att alla ska ha samma rättigheter eller kompenseras på annat sätt utifrån verksamhetens behov. Ex en verksamhet kan få alla arbetskläder En annan ytterkläder. Några får friskvårds tid av arbetstiden.En del åker i väg flera dagar på planering andra lämnar inte ens arbetsplatsen.

svåraste delen

mitt jobb var att bedöma, kartlägga och analysera nya invandrare barn för att hitta hjälpa barnen att läsa vidare.

En rolig arbetsplats med mycket varierande arbetsuppgifter

En rolig arbetsplats där den ena dagen inte är den andra lik. Roligt att träffa deltagare med varierande härkomst. Detta har gjort att jag fått större förståelse och insyn i olika kulturer mm.

Fördelar

Bra arbetsgivare

Perfekt första jobb

Fick ta mycket ansvar och växte från dag ett, väldigt lärorikt

jag tycker trevligt att jobba med oss

jag är en öppen man och kan lösa problem på bra sätt som lösare ,och jag har en stor Net verk och jag är integrerat mig här i Sverige förr att jag flyttade sedan 1990 het . jag är intelligent man som har fräsch tänker på grund att jag startade många eget och jag ser på mig att jag har en stor själv trånade. jag är mogen och kan leda någon företag . jag jobbade flera år som säljare och det betyder att jag träffade olika personer och bra lyssnare .jag hoppas att kan jobba hos er och ni kan bli nöjda med min anställning . Med vänlig hälsning naim

Fördelar

duktigt

Nackdelar

bra hjärta

Bra ledare

Bra ledare, mänskliga och tydliga. Ledarna litade på personalen.

Fördelar

Tryghet

Nackdelar

Vikariat

Forcerande omorganisationer.

Ska kunna vara flexibel och priotera om arbetet. Vara stresstålig. Kunna att organisera om i sin arbetsdag.

Nackdelar

Dåligt med raster.

Väldigt varierande arbetsmiljö

Underbart att arbeta hos Örebro Kommun för att man träffar nya människor hela tiden, vare sig man arbetar i turism eller på Open Art. Mycket givande att arbeta där.

Serviceinriktad

Örebro var en serviceinriktad kommun, som tog sig tid att lyssna på mig och ge tips på anställningar

Jag tycker det är ett roligt och utvecklande jobb. Då jag tycker om att hjälpa andra.

Hej! Jag vill arbeta vid sidan om, av mina studier. Jag är intresserad av detta arbete då jag har tidigare erfarenheter av att vara elevassistent, och jag tycker att det är roligt och utvecklande jobb. Jag skulle mer än gärna vilja får chansen att presentera mig bättre vid en intervju. Men jag kan kort säga att jag är en ansvarsfull tjej som älskar nya utmaningar, jag lär mig snabbt och utför mina arbetsuppgifter på bästa möjliga sätt. Jag ger allt jag har och älskar att ta del av all information jag får och att utveckla mig själv som person och som elevassistent. I övrigt kan jag säga att, jag har lätt att arbeta med människor, likaså enskilt. Jag är utåtriktad och gillar att veta hur allt omkring mig fungerar. Jag ser det här jobbet som något roligt och utvecklande, då jag tycker om att hjälpa andra. Jaha er framemot att få ta del av ett omväxlande och utvecklande arbete som ert. Hälsningar, Kamar!

Jätte roligt

Jag jobbar bra och nyfiken på allt. Jag gillar att jobba mellan människor som skolan.

Fördelar

Grattis lunch och fika

Tryggt!

En trygg arbetsplats som tyvärr har blivit lite rörig pga neddragningar, chefsbyten och byten av personal.Har hittills trivts mycket bra och arbetar med och för våra boende.Detta inkluderar helt klart allt man får tillbaka från dem och kan innebära mycket glädje tidvis. Detta är det bästa med jobbet som boendestödjare.Det svåraste är att få till en samlad trupp, ett bra team. Jobbet är fritt och ger därför också utrymme för mycket tyck, tänk och prestige.Ledning: Många bra chefer i mitt tycke som tyvärr slutat eller flyttats runt.Tar med mig som lärdom att vara ödmjuk inför alla och att alla behövs.

Fördelar

Friskvårdspeng

Nackdelar

Utbildad personal fattas

Bra arbetsmiljö

Bestämda arbetstider, bestämda raster trevligt arbetsklimat samt fortbildning

Fördelar

Friskvårdspengar

Nackdelar

Dålig lön

Utveckling

Tycker om och testa nya saker. Vill gärna jobba extra på lager eller natt. På så sätt kan jag hålla balansen mellan mitt nuvarande jobb och det nya.

Jag har trivts bra. Inga jobb är det andra likt, jag har lärt mig väldigt mycket. Den bästa delen av arbetet är uppskattningen man får i slutänden.

fritt o rörligtarbete

sjävständigt o fritt jobb varierande arbets uppgifter man gör det som behövs eget initiativ.Man får jobba ute röra på sig.

Är stimulerande och lärorik

Det är ett stimulerande och lärorikt yrke.Man får ta stort ansvar o fatta egna beslut.

Möjligheter för framtiden

Jag tycker att feriejobben för ungdomar inom Örebro Kommun är otroligt bra! Det ger oss ungdomar en chans i arbetslivet som sedan kan leda till fler kontakter och möjligheter. Örebro Kommun ger alla en chans till arbete och en start i arbetslivet.

Fördelar

Där jag arbetade (stenbodakollo) fick jag 5 måltider samt sovplats gratis.

bra

det är första gången jag var här jag kan inte ge ett saar som är bra eller dåligt.

Olika arbetsmoment: dokumentation, socialt.

Möte med olika personer, olika instanser som t,ex vården kommunen. LSS, föräldrar, personer med fuktionshindrer. Dokumentation och jobba med VISA. Samarbete med chefen genom mail, telefonkontak och en del personliga möten. Samarbete med mina arbetskamrater skriftligen och muntligen. Att se Den Ondividuella personen och vad den behöver utifrån att jobba med VISA är ibland en utmaning. Trevligt att träffa olika personer och samarbeta med, tex psykologer, sjuksköterskor, läkare och föräldrar med flera.

Good company.

A typcall day would be very slow. Learned about different brain injuries. Management was ok and co-workwers fun. Hardest part was to see other peoples suffering, and the enjoyable to be able to help them.

Fördelar

free lunch

Nackdelar

slow days..

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Örebro kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Örebro kommun med

Recensioner av Örebro kommun efter plats

Läs mer om Örebro kommun på populära orter

• Örebro kommun