Örebro kommun
Recensioner från anställda på Örebro kommun

Självständigt och kreativt arbete.

6 april 2019
Arbetade 16 år som arbetskonsulent. Skaffade praktik/arbete åt arbetssökande. Ringde dagligen chefer/produktionschefer/hr inom privata företag och sökte praktik/arbete åt de sökanden. Ansvarade för åtta grupper på olika svensknivåer och genomförde vägledningssamtal och yrkesplanering med samtliga elever. Undervisade 1/2 gånger i veckan på olika nivåer om arbetsmarknadsfrågor och i samhällskunskap.
Det roligaste med jobbet var att det egna ansvaret. Att man själv planerade från A till Ö och hade dessutom chefens förtroende till att göra. Tyckte också om att tillsammans med chefen regelbundet gå igenom resultaten och strategin framåt utifrån detta.
Similar reviews
6 juli 2020
Om ditt dagsschema är stressat och ditt hembesök drar ut på tiden ska du ringa dina kollegor så De får hjälpa dig med ditt nästa hembesök, om de nekar måste du ringa nästa...osv... När ska du då bli klar? Enl TES som mäter tiden hos kunderna får du vara glad om du hinner mellan dina kunder på listan, inte ovanligt med 3 min för att gå 600m - kolla mot Google Maps får du se vad de tycker är lämplig gångtid... Det var inte alltid man kunde erbjuda all hjälp man skulle då... Men, för all del: Ring dina kollegor istället... så tiden går...
Kommer ALDRIG MER sätta min fot i detta yrke en enda gång till - Var så säker!
Fördelar
Magsår, Gratis motion och friskvårdspeng
Nackdelar
Stress, oförstående chefer, undermålig planeringspersonal, ...
20 februari 2020
Same location
Undersköterska (Tidigare anställd) - Örebro
Inte ok. Röriga scheman, dålig framförhållning och bristande ledarskap
13 december 2019
Örebro kommun har varit min trygga säkra o stabila arbetsplats i 43 år men den har också gjort mig sjuk. Förskolan är en stressande miljö att arbeta i men den är lika ofta och dagligen en källa till glädje, gemenskap och utveckling. Örebro kommun arbetar för och strävar mot att bli en framtidskommun där ALLA är inkluderade och allas lika värde är otroligt viktigt. Jag känner mig trygg i min anställning här.
Fördelar
Trygg anställning, bra arbetstider, äter gratis pedagogisk lunch tillsammans med barnen. Mycket glädje, omtanke, kramar och gemenskap.
Nackdelar
Stress, stora barngrupper, många sidouppgifter och ingen tid till att göra dem, inga pauser i jobbet och ofta sjuka kollegor.
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Örebro kommun. Vår community är redo att svara.
3,8
3,6
3,6
3,4
Örebro kommun recensioner per plats