Örebro kommun

Örebro kommun – recensioner om Balans mellan arbete och fritid

3.3Lön och förmåner

Hittade 26 recensioner som matchade sökningenVisa alla 49 recensioner

En trygg, säker o stabil arbetsplats men som svajar rejält på grund av politikers omdöme o inflytande.

Örebro kommun har varit min trygga säkra o stabila arbetsplats i 43 år men den har också gjort mig sjuk. Förskolan är en stressande miljö att arbeta i men den är lika ofta och dagligen en källa till glädje, gemenskap och utveckling. Örebro kommun arbetar för och strävar mot att bli en framtidskommun där ALLA är inkluderade och allas lika värde är otroligt viktigt. Jag känner mig trygg i min anställning här.

Fördelar

Trygg anställning, bra arbetstider, äter gratis pedagogisk lunch tillsammans med barnen. Mycket glädje, omtanke, kramar och gemenskap.

Nackdelar

Stress, stora barngrupper, många sidouppgifter och ingen tid till att göra dem, inga pauser i jobbet och ofta sjuka kollegor.

VansinnigHut kan man ens få driva en organisation på detta sätt

En organisation som drivs på detta sätt, hur kan den ens få leva vidare nuförtiden på detta vis?

Nackdelar

Allt, fy fan.

Extrem orätvisa

Låg nivå på högt uppsatta personer. Förmåner är mindre och sämre än vad man tror.. din egna arbetsglädje försvinner med tiden i kommunen

Fördelar

Finns inget

Nackdelar

Hög stress, högt tempo, låg lön och extrema tidet

svårt jobb och dåligt lön

de hjälper inte !de är inte sociala , dåligt betalt !!

Fördelar

kaffe är gratis

Nackdelar

Inte sociala människor

Diska en enveckas disk på 7 minuter

Om ditt dagsschema är stressat och ditt hembesök drar ut på tiden ska du ringa dina kollegor så De får hjälpa dig med ditt nästa hembesök, om de nekar måste du ringa nästa...osv... När ska du då bli klar? Enl TES som mäter tiden hos kunderna får du vara glad om du hinner mellan dina kunder på listan, inte ovanligt med 3 min för att gå 600m - kolla mot Google Maps får du se vad de tycker är lämplig gångtid... Det var inte alltid man kunde erbjuda all hjälp man skulle då... Men, för all del: Ring dina kollegor istället... så tiden går... Kommer ALDRIG MER sätta min fot i detta yrke en enda gång till - Var så säker!

Fördelar

Magsår, Gratis motion och friskvårdspeng

Nackdelar

Stress, oförstående chefer, undermålig planeringspersonal, ...

Rörigt

Inte ok. Röriga scheman, dålig framförhållning och bristande ledarskap

Skulle passa mig för stressen.

Chefer på mellannivå som bara sitter av tiden, håller i ett o annat möte och undviker konfrontationer då de uppstår. Avbryter en personal med svag röst mitt i meningen med ett helt annat ämne... Listan kan göras längre men jag väljer att stanna.

Fördelar

Friskvårdspeng

Nackdelar

Hemsk tidspress, låt kunderna få sitta på toa den tid det tar...(htj)

produktiv, roligt och bra arbetsmiljö

Under min somarjob hos Örebro kommun fick träffa jätte underbara människor som inspirierade mig för livet, och mycket mycket goda erfarenheter som jag kan använda mig av i framtiden.

Fördelar

grattis frukust

Nackdelar

ingen nackdelar

svåraste delen

mitt jobb var att bedöma, kartlägga och analysera nya invandrare barn för att hitta hjälpa barnen att läsa vidare.

Forcerande omorganisationer.

Ska kunna vara flexibel och priotera om arbetet. Vara stresstålig. Kunna att organisera om i sin arbetsdag.

Nackdelar

Dåligt med raster.

Jätte roligt

Jag jobbar bra och nyfiken på allt. Jag gillar att jobba mellan människor som skolan.

Fördelar

Grattis lunch och fika

Tryggt!

En trygg arbetsplats som tyvärr har blivit lite rörig pga neddragningar, chefsbyten och byten av personal. Har hittills trivts mycket bra och arbetar med och för våra boende. Detta inkluderar helt klart allt man får tillbaka från dem och kan innebära mycket glädje tidvis. Detta är det bästa med jobbet som boendestödjare. Det svåraste är att få till en samlad trupp, ett bra team. Jobbet är fritt och ger därför också utrymme för mycket tyck, tänk och prestige. Ledning: Många bra chefer i mitt tycke som tyvärr slutat eller flyttats runt. Tar med mig som lärdom att vara ödmjuk inför alla och att alla behövs.

Fördelar

Friskvårdspeng

Nackdelar

Utbildad personal fattas

Bra arbetsmiljö

Bestämda arbetstider, bestämda raster trevligt arbetsklimat samt fortbildning

Fördelar

Friskvårdspengar

Nackdelar

Dålig lön

Utveckling

Tycker om och testa nya saker. Vill gärna jobba extra på lager eller natt. På så sätt kan jag hålla balansen mellan mitt nuvarande jobb och det nya.

Möjligheter för framtiden

Jag tycker att feriejobben för ungdomar inom Örebro Kommun är otroligt bra! Det ger oss ungdomar en chans i arbetslivet som sedan kan leda till fler kontakter och möjligheter. Örebro Kommun ger alla en chans till arbete och en start i arbetslivet.

Fördelar

Där jag arbetade (stenbodakollo) fick jag 5 måltider samt sovplats gratis.

Olika arbetsmoment: dokumentation, socialt.

Möte med olika personer, olika instanser som t,ex vården kommunen. LSS, föräldrar, personer med fuktionshindrer. Dokumentation och jobba med VISA. Samarbete med chefen genom mail, telefonkontak och en del personliga möten. Samarbete med mina arbetskamrater skriftligen och muntligen. Att se Den Ondividuella personen och vad den behöver utifrån att jobba med VISA är ibland en utmaning. Trevligt att träffa olika personer och samarbeta med, tex psykologer, sjuksköterskor, läkare och föräldrar med flera.

Good company.

A typcall day would be very slow. Learned about different brain injuries. Management was ok and co-workwers fun. Hardest part was to see other peoples suffering, and the enjoyable to be able to help them.

Fördelar

free lunch

Nackdelar

slow days..

Rolig arbetsmiljö och roliga arbetskamrater

De jobben jag har jobben jag har jobbat på har varit väldigt roliga då jag haft det väldigt skoj med mina arbetskamrater.

Fördelar

Allt i princip

Nackdelar

Inga grattis luncher

Trevliga arbetsplatser och roliga arbetskamrater

Även om det finns rutiner så är ingen dag den andra lik när man arbetar med människor. Jag har blivit ödmjukare som person och har verkligen fått lära mig vad tålamod är. Cheferna har jag inte haft mycket med att göra, däremot assistenterna som är suveräna. Jag har haft turen att få trevliga och roliga arbetskamrater men det beror kanske på att jag själv är samarbetsvillig och flexibel. Det svåraste med arbetet har varit att få tiden att räcka till för varje brukare. Det bästa är att jag får hjälpa och stötta människor i vardagen och att jag då också får mycket skratt och glädje tillbaka.

Fördelar

Skratt och glädje samt goa arbetskollegor.

Nackdelar

Inga förmåner.

Trivsamt och avspänt.

Det är en härlig plats att jobba på. Det är bra sammanhållning bland personalen och bra kommunikation mellan chefen och de anställda.

Intressant arbetsmiljö

Modersmålslärare arbetet inkluderar resor i olika orter och skolor samt flera kolegor, olika arbetsmiljö och varierande status hänsyn .

Fördelar

Resa i olika skolor.

Nackdelar

Svårt med schemaplanering .

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Örebro kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.6

Örebro kommun recensioner per plats

• Örebro kommun
  • Balans mellan arbete och fritid
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?