Örebro kommun

Örebro kommun – recensioner om Lön och förmåner

3.3Lön och förmåner

Hittade 21 recensioner som matchade sökningenVisa alla 49 recensioner

En trygg, säker o stabil arbetsplats men som svajar rejält på grund av politikers omdöme o inflytande.

Örebro kommun har varit min trygga säkra o stabila arbetsplats i 43 år men den har också gjort mig sjuk. Förskolan är en stressande miljö att arbeta i men den är lika ofta och dagligen en källa till glädje, gemenskap och utveckling. Örebro kommun arbetar för och strävar mot att bli en framtidskommun där ALLA är inkluderade och allas lika värde är otroligt viktigt. Jag känner mig trygg i min anställning här.

Fördelar

Trygg anställning, bra arbetstider, äter gratis pedagogisk lunch tillsammans med barnen. Mycket glädje, omtanke, kramar och gemenskap.

Nackdelar

Stress, stora barngrupper, många sidouppgifter och ingen tid till att göra dem, inga pauser i jobbet och ofta sjuka kollegor.

Extrem orätvisa

Låg nivå på högt uppsatta personer. Förmåner är mindre och sämre än vad man tror.. din egna arbetsglädje försvinner med tiden i kommunen

Fördelar

Finns inget

Nackdelar

Hög stress, högt tempo, låg lön och extrema tidet

svårt jobb och dåligt lön

de hjälper inte !de är inte sociala , dåligt betalt !!

Fördelar

kaffe är gratis

Nackdelar

Inte sociala människor

Diska en enveckas disk på 7 minuter

Om ditt dagsschema är stressat och ditt hembesök drar ut på tiden ska du ringa dina kollegor så De får hjälpa dig med ditt nästa hembesök, om de nekar måste du ringa nästa...osv... När ska du då bli klar? Enl TES som mäter tiden hos kunderna får du vara glad om du hinner mellan dina kunder på listan, inte ovanligt med 3 min för att gå 600m - kolla mot Google Maps får du se vad de tycker är lämplig gångtid... Det var inte alltid man kunde erbjuda all hjälp man skulle då... Men, för all del: Ring dina kollegor istället... så tiden går... Kommer ALDRIG MER sätta min fot i detta yrke en enda gång till - Var så säker!

Fördelar

Magsår, Gratis motion och friskvårdspeng

Nackdelar

Stress, oförstående chefer, undermålig planeringspersonal, ...

Undersköterska

Jag jobba i Örebro kommun och jag har jobbat i privat boende också men jag trivs mer i Örebro kommun idag

Skulle passa mig för stressen.

Chefer på mellannivå som bara sitter av tiden, håller i ett o annat möte och undviker konfrontationer då de uppstår. Avbryter en personal med svag röst mitt i meningen med ett helt annat ämne... Listan kan göras längre men jag väljer att stanna.

Fördelar

Friskvårdspeng

Nackdelar

Hemsk tidspress, låt kunderna få sitta på toa den tid det tar...(htj)

svåraste delen

mitt jobb var att bedöma, kartlägga och analysera nya invandrare barn för att hitta hjälpa barnen att läsa vidare.

Forcerande omorganisationer.

Ska kunna vara flexibel och priotera om arbetet. Vara stresstålig. Kunna att organisera om i sin arbetsdag.

Nackdelar

Dåligt med raster.

Jag tycker det är ett roligt och utvecklande jobb. Då jag tycker om att hjälpa andra.

Hej! Jag vill arbeta vid sidan om, av mina studier. Jag är intresserad av detta arbete då jag har tidigare erfarenheter av att vara elevassistent, och jag tycker att det är roligt och utvecklande jobb. Jag skulle mer än gärna vilja får chansen att presentera mig bättre vid en intervju. Men jag kan kort säga att jag är en ansvarsfull tjej som älskar nya utmaningar, jag lär mig snabbt och utför mina arbetsuppgifter på bästa möjliga sätt. Jag ger allt jag har och älskar att ta del av all information jag får och att utveckla mig själv som person och som elevassistent. I övrigt kan jag säga att, jag har lätt att arbeta med människor, likaså enskilt. Jag är utåtriktad och gillar att veta hur allt omkring mig fungerar. Jag ser det här jobbet som något roligt och utvecklande, då jag tycker om att hjälpa andra. Jaha er framemot att få ta del av ett omväxlande och utvecklande arbete som ert. Hälsningar, Kamar!

Jätte roligt

Jag jobbar bra och nyfiken på allt. Jag gillar att jobba mellan människor som skolan.

Fördelar

Grattis lunch och fika

Tryggt!

En trygg arbetsplats som tyvärr har blivit lite rörig pga neddragningar, chefsbyten och byten av personal. Har hittills trivts mycket bra och arbetar med och för våra boende. Detta inkluderar helt klart allt man får tillbaka från dem och kan innebära mycket glädje tidvis. Detta är det bästa med jobbet som boendestödjare. Det svåraste är att få till en samlad trupp, ett bra team. Jobbet är fritt och ger därför också utrymme för mycket tyck, tänk och prestige. Ledning: Många bra chefer i mitt tycke som tyvärr slutat eller flyttats runt. Tar med mig som lärdom att vara ödmjuk inför alla och att alla behövs.

Fördelar

Friskvårdspeng

Nackdelar

Utbildad personal fattas

Bra arbetsmiljö

Bestämda arbetstider, bestämda raster trevligt arbetsklimat samt fortbildning

Fördelar

Friskvårdspengar

Nackdelar

Dålig lön

Möjligheter för framtiden

Jag tycker att feriejobben för ungdomar inom Örebro Kommun är otroligt bra! Det ger oss ungdomar en chans i arbetslivet som sedan kan leda till fler kontakter och möjligheter. Örebro Kommun ger alla en chans till arbete och en start i arbetslivet.

Fördelar

Där jag arbetade (stenbodakollo) fick jag 5 måltider samt sovplats gratis.

Olika arbetsmoment: dokumentation, socialt.

Möte med olika personer, olika instanser som t,ex vården kommunen. LSS, föräldrar, personer med fuktionshindrer. Dokumentation och jobba med VISA. Samarbete med chefen genom mail, telefonkontak och en del personliga möten. Samarbete med mina arbetskamrater skriftligen och muntligen. Att se Den Ondividuella personen och vad den behöver utifrån att jobba med VISA är ibland en utmaning. Trevligt att träffa olika personer och samarbeta med, tex psykologer, sjuksköterskor, läkare och föräldrar med flera.

Rolig arbetsmiljö och roliga arbetskamrater

De jobben jag har jobben jag har jobbat på har varit väldigt roliga då jag haft det väldigt skoj med mina arbetskamrater.

Fördelar

Allt i princip

Nackdelar

Inga grattis luncher

Trevliga arbetsplatser och roliga arbetskamrater

Även om det finns rutiner så är ingen dag den andra lik när man arbetar med människor. Jag har blivit ödmjukare som person och har verkligen fått lära mig vad tålamod är. Cheferna har jag inte haft mycket med att göra, däremot assistenterna som är suveräna. Jag har haft turen att få trevliga och roliga arbetskamrater men det beror kanske på att jag själv är samarbetsvillig och flexibel. Det svåraste med arbetet har varit att få tiden att räcka till för varje brukare. Det bästa är att jag får hjälpa och stötta människor i vardagen och att jag då också får mycket skratt och glädje tillbaka.

Fördelar

Skratt och glädje samt goa arbetskollegor.

Nackdelar

Inga förmåner.

Fastighetsservice,vaktmästare,Parkarbetare

Jag fick skotta snö och städa och klippa gräs och trimma gräs och röja i skogen och sen fick jag köra gräsklippare. Sen va jag Informatör inom brand och säkerhet.

Fördelar

skulle leda till anställning

Nackdelar

jag fick inte anställning

bra team att jobba med

var ett roligt och utmanade jobb efter som man jobba hemma hos brukarna man träffade olika brukare vare dag och man fick lära sig att ha fantasi och hur en dag kunde se ut mycket olika brukare från väldigt sjuka och många som var psykistsjuka de var en utmaning men ett roligt jobb trivdes bra och hade väldigt bra arbetskolegor under min tid där

Ledning

Alla vet vad de ska göra. För nybörjare alltid finns möjlighet att få hjälp från kollegor med olika frågor som gäller jobbet.

Fördelar

Möjlighet att ta kopp kaffe, smörgås. Finns möjlighet till extra utbildning.

Nackdelar

Anställda oftast är inte ärliga, vänliga. Skvalrer.Övansjuka. De seger inte det som tänker-

Älskar det jag jobbar med inte dom jag jobbar för

Dag, kväll, natt helg. Vardagliga sysslor inom vård och omsorg. Sår omläggningar, provtagningar mm. Det viktigaste med detta jobb som Undersköterska är att behandla patienter så som du vill bli behandlad själv, att vara lyhörd, flexibel, omtänksam, tänka på att dom lägger sina liv i dina händer. Cheferna är en katastrof på mitt boende och de flesta jag arbetar med skulle behöva gå charmkurs eller sluta för att dom inte längre känner för sitt arbete utan är bara där för att lyfta pengar och kränka sina medmänniskor. Finns inget svårt med detta jobb...älskar man det man gör så flyter det på och man går gladeligen tbx nästa dag. Den bästa delen med jobbet är att få hjälpa medmänniskor att finnas för dom som behöver hjälp, få en livshistoria.

Fördelar

Friskvårdscheckar

Nackdelar

Blundar och bryr sig inte

Nöjd vad gäller jobbtillfällen, väldigt missnöjd gällande lön och organisation

Örebro kommun har dåliga chefer och väldigt dåligt organiserad. Man får väldigt dåligt betalt jämfört med dem privata vårdbolag som finns inom branschen Det är en väldigt stor skillnad när det kommer till personlighet och kompetens bland dem arbetskollegor som man stöter på. Många gånger känner man att man är väldigt underbetald jämför med dem som har jobbat länge men som inte alls har den kompetens som en som har jobbat en kortare tid men är utbildad.

Fördelar

Lätt att få jobb

Nackdelar

Dåligt betalt

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Örebro kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.6

Örebro kommun recensioner per plats

• Örebro kommun
  • Lön och förmåner