Örebro kommun

Örebro kommun – recensioner om Jobbsäkerhet och befordran

3.6Jobbsäkerhet och befordran

Hittade 11 recensioner som matchade sökningenVisa alla 49 recensioner

Rolig

Intervjun och detta var ganska kul & kunna få chans till att få jobb.

Diska en enveckas disk på 7 minuter

Om ditt dagsschema är stressat och ditt hembesök drar ut på tiden ska du ringa dina kollegor så De får hjälpa dig med ditt nästa hembesök, om de nekar måste du ringa nästa...osv... När ska du då bli klar? Enl TES som mäter tiden hos kunderna får du vara glad om du hinner mellan dina kunder på listan, inte ovanligt med 3 min för att gå 600m - kolla mot Google Maps får du se vad de tycker är lämplig gångtid... Det var inte alltid man kunde erbjuda all hjälp man skulle då... Men, för all del: Ring dina kollegor istället... så tiden går... Kommer ALDRIG MER sätta min fot i detta yrke en enda gång till - Var så säker!

Fördelar

Magsår, Gratis motion och friskvårdspeng

Nackdelar

Stress, oförstående chefer, undermålig planeringspersonal, ...

En trygg, säker o stabil arbetsplats men som svajar rejält på grund av politikers omdöme o inflytande.

Örebro kommun har varit min trygga säkra o stabila arbetsplats i 43 år men den har också gjort mig sjuk. Förskolan är en stressande miljö att arbeta i men den är lika ofta och dagligen en källa till glädje, gemenskap och utveckling. Örebro kommun arbetar för och strävar mot att bli en framtidskommun där ALLA är inkluderade och allas lika värde är otroligt viktigt. Jag känner mig trygg i min anställning här.

Fördelar

Trygg anställning, bra arbetstider, äter gratis pedagogisk lunch tillsammans med barnen. Mycket glädje, omtanke, kramar och gemenskap.

Nackdelar

Stress, stora barngrupper, många sidouppgifter och ingen tid till att göra dem, inga pauser i jobbet och ofta sjuka kollegor.

produktiv, roligt och bra arbetsmiljö

Under min somarjob hos Örebro kommun fick träffa jätte underbara människor som inspirierade mig för livet, och mycket mycket goda erfarenheter som jag kan använda mig av i framtiden.

Fördelar

grattis frukust

Nackdelar

ingen nackdelar

Väldigt varierande arbetsmiljö

Underbart att arbeta hos Örebro Kommun för att man träffar nya människor hela tiden, vare sig man arbetar i turism eller på Open Art. Mycket givande att arbeta där.

Jag tycker det är ett roligt och utvecklande jobb. Då jag tycker om att hjälpa andra.

Hej! Jag vill arbeta vid sidan om, av mina studier. Jag är intresserad av detta arbete då jag har tidigare erfarenheter av att vara elevassistent, och jag tycker att det är roligt och utvecklande jobb. Jag skulle mer än gärna vilja får chansen att presentera mig bättre vid en intervju. Men jag kan kort säga att jag är en ansvarsfull tjej som älskar nya utmaningar, jag lär mig snabbt och utför mina arbetsuppgifter på bästa möjliga sätt. Jag ger allt jag har och älskar att ta del av all information jag får och att utveckla mig själv som person och som elevassistent. I övrigt kan jag säga att, jag har lätt att arbeta med människor, likaså enskilt. Jag är utåtriktad och gillar att veta hur allt omkring mig fungerar. Jag ser det här jobbet som något roligt och utvecklande, då jag tycker om att hjälpa andra. Jaha er framemot att få ta del av ett omväxlande och utvecklande arbete som ert. Hälsningar, Kamar!

Tryggt!

En trygg arbetsplats som tyvärr har blivit lite rörig pga neddragningar, chefsbyten och byten av personal. Har hittills trivts mycket bra och arbetar med och för våra boende. Detta inkluderar helt klart allt man får tillbaka från dem och kan innebära mycket glädje tidvis. Detta är det bästa med jobbet som boendestödjare. Det svåraste är att få till en samlad trupp, ett bra team. Jobbet är fritt och ger därför också utrymme för mycket tyck, tänk och prestige. Ledning: Många bra chefer i mitt tycke som tyvärr slutat eller flyttats runt. Tar med mig som lärdom att vara ödmjuk inför alla och att alla behövs.

Fördelar

Friskvårdspeng

Nackdelar

Utbildad personal fattas

Utveckling

Tycker om och testa nya saker. Vill gärna jobba extra på lager eller natt. På så sätt kan jag hålla balansen mellan mitt nuvarande jobb och det nya.

Fastighetsservice,vaktmästare,Parkarbetare

Jag fick skotta snö och städa och klippa gräs och trimma gräs och röja i skogen och sen fick jag köra gräsklippare. Sen va jag Informatör inom brand och säkerhet.

Fördelar

skulle leda till anställning

Nackdelar

jag fick inte anställning

Ledning

Alla vet vad de ska göra. För nybörjare alltid finns möjlighet att få hjälp från kollegor med olika frågor som gäller jobbet.

Fördelar

Möjlighet att ta kopp kaffe, smörgås. Finns möjlighet till extra utbildning.

Nackdelar

Anställda oftast är inte ärliga, vänliga. Skvalrer.Övansjuka. De seger inte det som tänker-

Älskar det jag jobbar med inte dom jag jobbar för

Dag, kväll, natt helg. Vardagliga sysslor inom vård och omsorg. Sår omläggningar, provtagningar mm. Det viktigaste med detta jobb som Undersköterska är att behandla patienter så som du vill bli behandlad själv, att vara lyhörd, flexibel, omtänksam, tänka på att dom lägger sina liv i dina händer. Cheferna är en katastrof på mitt boende och de flesta jag arbetar med skulle behöva gå charmkurs eller sluta för att dom inte längre känner för sitt arbete utan är bara där för att lyfta pengar och kränka sina medmänniskor. Finns inget svårt med detta jobb...älskar man det man gör så flyter det på och man går gladeligen tbx nästa dag. Den bästa delen med jobbet är att få hjälpa medmänniskor att finnas för dom som behöver hjälp, få en livshistoria.

Fördelar

Friskvårdscheckar

Nackdelar

Blundar och bryr sig inte

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Örebro kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.6

Örebro kommun recensioner per plats

• Örebro kommun
  • Jobbsäkerhet och befordran