Örebro kommun

Örebro kommun – recensioner om Kultur

Hittade 31 recensioner som matchade sökningenVisa alla 49 recensioner

tyckte att det var bra arbets miljo och tyckte att det var mysigt och kul arbetsmiljö

jag tycker att det är mysigt plats och det är anpassat till små barn. och det finns mycket redskap som är anpassat för dom.

Extrem orätvisa

Låg nivå på högt uppsatta personer. Förmåner är mindre och sämre än vad man tror.. din egna arbetsglädje försvinner med tiden i kommunen

Fördelar

Finns inget

Nackdelar

Hög stress, högt tempo, låg lön och extrema tidet

Diska en enveckas disk på 7 minuter

Om ditt dagsschema är stressat och ditt hembesök drar ut på tiden ska du ringa dina kollegor så De får hjälpa dig med ditt nästa hembesök, om de nekar måste du ringa nästa...osv... När ska du då bli klar? Enl TES som mäter tiden hos kunderna får du vara glad om du hinner mellan dina kunder på listan, inte ovanligt med 3 min för att gå 600m - kolla mot Google Maps får du se vad de tycker är lämplig gångtid... Det var inte alltid man kunde erbjuda all hjälp man skulle då... Men, för all del: Ring dina kollegor istället... så tiden går... Kommer ALDRIG MER sätta min fot i detta yrke en enda gång till - Var så säker!

Fördelar

Magsår, Gratis motion och friskvårdspeng

Nackdelar

Stress, oförstående chefer, undermålig planeringspersonal, ...

Mycket bra

Det är väldigt enkelt att komma åt personer i Örebro kommun.

En trygg, säker o stabil arbetsplats men som svajar rejält på grund av politikers omdöme o inflytande.

Örebro kommun har varit min trygga säkra o stabila arbetsplats i 43 år men den har också gjort mig sjuk. Förskolan är en stressande miljö att arbeta i men den är lika ofta och dagligen en källa till glädje, gemenskap och utveckling. Örebro kommun arbetar för och strävar mot att bli en framtidskommun där ALLA är inkluderade och allas lika värde är otroligt viktigt. Jag känner mig trygg i min anställning här.

Fördelar

Trygg anställning, bra arbetstider, äter gratis pedagogisk lunch tillsammans med barnen. Mycket glädje, omtanke, kramar och gemenskap.

Nackdelar

Stress, stora barngrupper, många sidouppgifter och ingen tid till att göra dem, inga pauser i jobbet och ofta sjuka kollegor.

Dålig

Man tystar ner personal som anmäler missförhållanden!!!! (vikarier)

Nackdelar

Skulle passa mig för stressen.

Chefer på mellannivå som bara sitter av tiden, håller i ett o annat möte och undviker konfrontationer då de uppstår. Avbryter en personal med svag röst mitt i meningen med ett helt annat ämne... Listan kan göras längre men jag väljer att stanna.

Fördelar

Friskvårdspeng

Nackdelar

Hemsk tidspress, låt kunderna få sitta på toa den tid det tar...(htj)

Arbetsmiljö

Det finns bra arbetsmiljö med hjälpsamma medarbetare.

produktiv, roligt och bra arbetsmiljö

Under min somarjob hos Örebro kommun fick träffa jätte underbara människor som inspirierade mig för livet, och mycket mycket goda erfarenheter som jag kan använda mig av i framtiden.

Fördelar

grattis frukust

Nackdelar

ingen nackdelar

Bra arbetsgivare

Tycker om mitt jobb.Arbetskläder finns,olika kulturer,

En rolig arbetsplats med mycket varierande arbetsuppgifter

En rolig arbetsplats där den ena dagen inte är den andra lik. Roligt att träffa deltagare med varierande härkomst. Detta har gjort att jag fått större förståelse och insyn i olika kulturer mm.

Fördelar

Bra arbetsgivare

Bra ledare

Bra ledare, mänskliga och tydliga. Ledarna litade på personalen.

Fördelar

Tryghet

Nackdelar

Vikariat

Forcerande omorganisationer.

Ska kunna vara flexibel och priotera om arbetet. Vara stresstålig. Kunna att organisera om i sin arbetsdag.

Nackdelar

Dåligt med raster.

Väldigt varierande arbetsmiljö

Underbart att arbeta hos Örebro Kommun för att man träffar nya människor hela tiden, vare sig man arbetar i turism eller på Open Art. Mycket givande att arbeta där.

Jag tycker det är ett roligt och utvecklande jobb. Då jag tycker om att hjälpa andra.

Hej! Jag vill arbeta vid sidan om, av mina studier. Jag är intresserad av detta arbete då jag har tidigare erfarenheter av att vara elevassistent, och jag tycker att det är roligt och utvecklande jobb. Jag skulle mer än gärna vilja får chansen att presentera mig bättre vid en intervju. Men jag kan kort säga att jag är en ansvarsfull tjej som älskar nya utmaningar, jag lär mig snabbt och utför mina arbetsuppgifter på bästa möjliga sätt. Jag ger allt jag har och älskar att ta del av all information jag får och att utveckla mig själv som person och som elevassistent. I övrigt kan jag säga att, jag har lätt att arbeta med människor, likaså enskilt. Jag är utåtriktad och gillar att veta hur allt omkring mig fungerar. Jag ser det här jobbet som något roligt och utvecklande, då jag tycker om att hjälpa andra. Jaha er framemot att få ta del av ett omväxlande och utvecklande arbete som ert. Hälsningar, Kamar!

Jätte roligt

Jag jobbar bra och nyfiken på allt. Jag gillar att jobba mellan människor som skolan.

Fördelar

Grattis lunch och fika

Tryggt!

En trygg arbetsplats som tyvärr har blivit lite rörig pga neddragningar, chefsbyten och byten av personal. Har hittills trivts mycket bra och arbetar med och för våra boende. Detta inkluderar helt klart allt man får tillbaka från dem och kan innebära mycket glädje tidvis. Detta är det bästa med jobbet som boendestödjare. Det svåraste är att få till en samlad trupp, ett bra team. Jobbet är fritt och ger därför också utrymme för mycket tyck, tänk och prestige. Ledning: Många bra chefer i mitt tycke som tyvärr slutat eller flyttats runt. Tar med mig som lärdom att vara ödmjuk inför alla och att alla behövs.

Fördelar

Friskvårdspeng

Nackdelar

Utbildad personal fattas

Bra arbetsmiljö

Bestämda arbetstider, bestämda raster trevligt arbetsklimat samt fortbildning

Fördelar

Friskvårdspengar

Nackdelar

Dålig lön

Möjligheter för framtiden

Jag tycker att feriejobben för ungdomar inom Örebro Kommun är otroligt bra! Det ger oss ungdomar en chans i arbetslivet som sedan kan leda till fler kontakter och möjligheter. Örebro Kommun ger alla en chans till arbete och en start i arbetslivet.

Fördelar

Där jag arbetade (stenbodakollo) fick jag 5 måltider samt sovplats gratis.

Olika arbetsmoment: dokumentation, socialt.

Möte med olika personer, olika instanser som t,ex vården kommunen. LSS, föräldrar, personer med fuktionshindrer. Dokumentation och jobba med VISA. Samarbete med chefen genom mail, telefonkontak och en del personliga möten. Samarbete med mina arbetskamrater skriftligen och muntligen. Att se Den Ondividuella personen och vad den behöver utifrån att jobba med VISA är ibland en utmaning. Trevligt att träffa olika personer och samarbeta med, tex psykologer, sjuksköterskor, läkare och föräldrar med flera.

Good company.

A typcall day would be very slow. Learned about different brain injuries. Management was ok and co-workwers fun. Hardest part was to see other peoples suffering, and the enjoyable to be able to help them.

Fördelar

free lunch

Nackdelar

slow days..

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Örebro kommun. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.6

Örebro kommun recensioner per plats

• Örebro kommun
  • Kultur
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?