Örebro kommun

Recensioner från anställda som Undersköterska på Örebro kommun

Undersköterska12 recensioner
Tycker om mitt jobb.Arbetskläder finns,olika kulturer,
Om ditt dagsschema är stressat och ditt hembesök drar ut på tiden ska du ringa dina kollegor så De får hjälpa dig med ditt nästa hembesök, om de nekar måste du ringa nästa...osv... När ska du då bli klar? Enl TES som mäter tiden hos kunderna får du vara glad om du hinner mellan dina kunder på listan, inte ovanligt med 3 min för att gå 600m - kolla mot Google Maps får du se vad de tycker är lämplig gångtid... Det var inte alltid man kunde erbjuda all hjälp man skulle då... Men, för all del: Ring dina kollegor istället... så tiden går...
Kommer ALDRIG MER sätta min fot i detta yrke en enda gång till - Var så säker!
Fördelar
Magsår, Gratis motion och friskvårdspeng
Nackdelar
Stress, oförstående chefer, undermålig planeringspersonal, ...
Inte ok. Röriga scheman, dålig framförhållning och bristande ledarskap
Man tystar ner personal som anmäler missförhållanden!!!! (vikarier)
Nackdelar
Jag jobba i Örebro kommun och jag har jobbat i privat boende också men jag trivs mer i Örebro kommun idag
Chefer på mellannivå som bara sitter av tiden, håller i ett o annat möte och undviker konfrontationer då de uppstår. Avbryter en personal med svag röst mitt i meningen med ett helt annat ämne... Listan kan göras längre men jag väljer att stanna.
Fördelar
Friskvårdspeng
Nackdelar
Hemsk tidspress, låt kunderna få sitta på toa den tid det tar...(htj)
Ska kunna vara flexibel och priotera om arbetet. Vara stresstålig. Kunna att organisera om i sin arbetsdag.
Nackdelar
Dåligt med raster.
Det är ett stimulerande och lärorikt yrke.Man får ta stort ansvar o fatta egna beslut.
Även om det finns rutiner så är ingen dag den andra lik när man arbetar med människor. Jag har blivit ödmjukare som person och har verkligen fått lära mig vad tålamod är.
Cheferna har jag inte haft mycket med att göra, däremot assistenterna som är suveräna.

Jag har haft turen att få trevliga och roliga arbetskamrater men det beror kanske på att jag själv är samarbetsvillig och flexibel.

Det svåraste med arbetet har varit att få tiden att räcka till för varje brukare.

Det bästa är att jag får hjälpa och stötta människor i vardagen och att jag då också får mycket skratt och glädje tillbaka.
Fördelar
Skratt och glädje samt goa arbetskollegor.
Nackdelar
Inga förmåner.
var ett roligt och utmanade jobb efter som man jobba hemma hos brukarna man träffade olika brukare vare dag och man fick lära sig att ha fantasi och hur en dag kunde se ut mycket olika brukare från väldigt sjuka och många som var psykistsjuka de var en utmaning men ett roligt jobb trivdes bra och hade väldigt bra arbetskolegor under min tid där
Alla vet vad de ska göra. För nybörjare alltid finns möjlighet att få hjälp från kollegor med olika frågor som gäller jobbet.
Fördelar
Möjlighet att ta kopp kaffe, smörgås. Finns möjlighet till extra utbildning.
Nackdelar
Anställda oftast är inte ärliga, vänliga. Skvalrer.Övansjuka. De seger inte det som tänker-
Örebro kommun har dåliga chefer och väldigt dåligt organiserad.

Man får väldigt dåligt betalt jämfört med dem privata vårdbolag som finns inom branschen

Det är en väldigt stor skillnad när det kommer till personlighet och kompetens bland dem arbetskollegor som man stöter på.

Många gånger känner man att man är väldigt underbetald jämför med dem som har jobbat länge men som inte alls har den kompetens som en som har jobbat en kortare tid men är utbildad.
Fördelar
Lätt att få jobb
Nackdelar
Dåligt betalt
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Örebro kommun. Vår community är redo att svara.
3,8
3,6
3,6
3,4
Örebro kommun recensioner per plats